Kitten opgesloten in trappenhuis

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten opgesloten in trappenhuis

Bericht door eveline1982 »

Ahhh fijn dat je nu meer weet :) . Heel veel sterkte en fijn dat het kleintje jou is tegen gekomen op zijn korte zwerfers bestaan :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: Kitten opgesloten in trappenhuis

Bericht door Hanna Abdullah »

Graag nog even advies.
Zijn ontlasting is waterig. Is het dan niet beter om hem meteen naar de opvang te brengen, waar hij medische hulp kan krijgen? Of liever naar de moeder?
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten opgesloten in trappenhuis

Bericht door eveline1982 »

Zou hem dan naar de opvang brengen. De kans is zowiezo groot (helemaal als het zwerfpoes is) dat ze de kitten niet meer wil omdat hij veel andere geurtjes heeft en al een poosje weg is. Denk dat hij de grootste kans maakt in een opvang
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Undomiel
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2011 20:10

Re: Kitten opgesloten in trappenhuis

Bericht door Undomiel »

100 ml volle melk
1 volledig ei
2 lepels room
1 koffielepel suiker
1 snuifje zout

Dit is een recept uit de oude doos voor moederloze kittens, toen de poeders nog niet bestonden. Dit werkt ook , ze komen goed bij en geen diarree. Kleine katjes kunnen nog wel lactose verteren. Als ze gespeend zijn niet meer. Succes, ik vindt het fantastisch wat jij doet . Het moet niet gemakkelijk zijn om in een land te wonen met andere normen, waarden en cultuur.

Groetjes
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten opgesloten in trappenhuis

Bericht door eveline1982 »

inderdaad uit de oude doos ;) Zou dit echt niet aan kittens geven zowiezo niet rauw ei!! De weerstand van veel zwerfkittens is al erg laag dus ze worden hier alleen maar ziek van. Gelukkig zijn we tegenwoordig een stuk verder door onderzoeken etc en geitenmelk kan je overal wel kopen als er geen speciale kittenpoeder te krijgen is. Ik vang nu 3 jaar kittens op en heb ca 15 kittens met de hand groot gebracht, alle informatie die ik weet komt van goede stichtingen zoals st moederloos. Koeienmelk mag gewoon niet dit verdragen kittens niet!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: Kitten opgesloten in trappenhuis

Bericht door Hanna Abdullah »

Ik denk dat hij groot genoeg is, zoals jij al zei, om water te drinken. Dat doet hij ook gelukkig. Vannacht heeft hij in de kattenreisbak (hoe heet dat eigenlijk?) geslapen. Ik had er een flanellen dekbedovertrek in gedaan. Lekker warm en zacht. Een schoteltje met geweekt kattenvoer en een schoteltje met kip. Alles op en geen geschreeuw vannacht. Vanmorgen maar weer wat kip en water gegeven. Kip op en kitten in ruste. Gisteren heel actief en achter me aan lopen en schreeuwen. Ik denk van honger. Nu is hij denk ik voldaan en ligt weer te slapen.
Vandaag ga ik naar een vriendin, die weet waar de opvang is.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten opgesloten in trappenhuis

Bericht door eveline1982 »

Weet het bijna wel zeker, een hele jonge kitten kan nog niet zelfstandig eten en het is hier altijd weer heel langzaam opbouwen om een kitten op vlees over te kunnen zetten ze geven toch meestal dan nog de voorkeur aan melk ;) . Maar dacht ga toch op het antwoord van Undomiel reageren voor het geval andere mensen ook info zoeken en denken ohhhh ga ik dat toch geven. Heb een paar maanden geleden een kitten hier gehad die ze koffiemelk (verdunt) gaven en volle melk met bruin brood, arme ding was er goed ziek van en de ontlasting was raar van structuur en veel te dun. Kattenreisbak zei je bijna goed hahah en ach maakt het verschil tussen bak en mand eigenlijk uit ;) . Fijn dat hij zo lekker eet, en kip is altijd goed voor vermagerde dieren, kunnen ze rustig weer wennen aan vast voedsel zonder dat het meteen heel zwaar op het maagje ligt! Laat je het weten als hij bij de opvang is? En nogmaals super hoe jij je inzet voor het kleine ding!!!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
monique700
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 feb 2013 14:43

Re: Kitten opgesloten in trappenhuis

Bericht door monique700 »

ik heb zelf 4 kittens van 1 week opgevoed die zijn verlaten door de moeder ik heb een babyflesje gekocht en kittenmelk en ze zijn nu al weer 3 jaar
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten opgesloten in trappenhuis

Bericht door Adriana »

monique700 schreef:een babyflesje gekocht en kittenmelk en ze zijn nu al weer 3 jaar
als je even terugleest op pag 1 dan zie je dat Hanna in Jordanië woont en daar zal kittenmelk niet zo makkelijk te krijgen zijn..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: Kitten opgesloten in trappenhuis

Bericht door Hanna Abdullah »

Vriendin die weet waar de opvang is was niet thuis. Ook telefonisch niet te bereiken. Dus gegoogled. En wel hoor: gevonden. Ze staan zelfs op Facebook. :-)
Ik ga mijn man laten bellen wanneer we hem kunnen komen brengen.
Wat een toestanden niet. Maar intussen eet hij best goed. Kip alleen en water. Zijn ontlasting wordt wat vaster, het is geen water meer.
Kan hij ook teveel eten ineens, of stopt hij zelf? Hij is echt heel mager.
Ik vind een moederloze kitten een hele opgave en heb bewondering voor degene die het doen. De kitten vraagt constant aandacht en als ik aan het afwassen ben, klimt hij in mijn benen. Nu ligt hij in zijn "huisje" te slapen en is het weer stil.
Mijn eigen katers heb ik vandaag niet gezien, die komen vast weer thuis als de kleine de deur uit is. Ik voel me verdeeld. Ik zeg dit vast niet goed, maar jullie zullen weten wat ik bedoel. :-)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten opgesloten in trappenhuis

Bericht door Dinky »

Denk dat het enige waar je voor uit moet kijken is dat hij niet teveel in één keer eet (omdat het er dan weer uit komt) maar denk niet dat je hem zomaar teveel kan voeren over een dag gezien ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: Kitten opgesloten in trappenhuis

Bericht door Hanna Abdullah »

Ik geef hem steeds maar een beetje.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten opgesloten in trappenhuis

Bericht door eveline1982 »

Doe je goed, ze kunnen zich ziek eten als ze honger hebben. Zou meerdere keren (5 a 6x per dag) kleine beetjes geven (eetlepel per keer). Is heel flauw als je ziet dat ze dan nog zoeken maar is echt het beste voor hem.

Snap wat je bedoelt hoor, je wilt de kitten helpen maar ook dat je eigen katten zich thuis blijven voelen. En het is zeker een behoorlijke dagtaak jonge kittens hahah. Heb er nu zelf 38 in diverse leeftijden tot een jaar opgevangen en met de ukkies onder de 12 weken ben je drukdrukdruk ;) maar het geeft ook een heerlijk gevoel als je zo een kleintje hebt kunnen redden!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: Kitten opgesloten in trappenhuis

Bericht door Hanna Abdullah »

Mijn eigen jongens zijn wel bij mij in huis geboren, maar hun moeder was er ook en dan is het wel heeeeel anders, hoor. Je had er geen omkijken naar. Alleen leren wat ze wel en niet mogen. Moet zeggen dat ze aardig gehoorzaam zijn. Vooral Garfield, Snowy heeft meer lak aan mij en doet zijn eigen zin als hij zo'n bui heeft.
Op dit moment is Snowy heel boos op mij, omdat die kleine hier is. Hij draait zelfs zijn kop om als ik een plakje worst voor zijn neus hou. Garfield is compleet gestresst en bang.
Morgen uitzoeken hoe ik bij de opvang moet komen. Het is geopend in de uren dat mijn man werkt en zelf heb ik geen auto bij de deur. Het is ook nog allemachtig ver. Als het morgen niet lukt, dan zaterdag. Vrijdag is hier zoals zondag bij ons. Alles dicht.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten opgesloten in trappenhuis

Bericht door eveline1982 »

Wat grappig dat vrijdag bij jullie zondag is haha zo leer je weer is wat :) . Arme mannen helemaal van de rel door zo een kleintje, komt wel goed met ze. Straks is alle aandacht weer voor hen :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie