Kitten opgesloten in trappenhuis

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: Kitten opgesloten in trappenhuis

Bericht door Hanna Abdullah »

Morgen kan ik bij mijn vriendin terecht en kan ik een nachtje blijven slapen met de kitten. Als hij gegeten heeft, slaapt hij lief en is heel stil.
Zaterdag brengt mijn vriendin me naar de opvang, want het is dicht bij haar in de buurt. Pfffff, ik denk dat het hele avontuur goed afloopt.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten opgesloten in trappenhuis

Bericht door eveline1982 »

Ohhh wat fijn om te horen!!!! Bijna eind goed al goed, nog maar heel even!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: Kitten opgesloten in trappenhuis

Bericht door Hanna Abdullah »

Slecht nieuws. Vanmorgen was de kitten heel stil. Hij had zich 's nachts van de flanellen dekbed afgewerkt, naar de bodem van de bak. Hij was heel koud en stil. Hij heeft de hele dag onder mijn trui, op mijn borst gelegen, omdat dat de warmste plek is. Ik heb geen kruik of iets dergelijks. Hij was heel slap en wilde niet eten of drinken.
Ik ben nu bij mijn vriendin en de kitten is nu aan het miauwen. Het lijkt mij of hij pijn heeft. Hij heeft ook de hele dag niet gepoept. Ik begrijp hier helemaal niks van. Tot gisteravond was hij levendig en hobbelde achter me aan en klom in mijn broekspijpen.
Kan hij verstopping hebben? Help, help, help wat moet ik doen om dit lijden te verlichten. Morgenochtend gaat de opvang pas open. Ik heb vandaag proberen te bellen, maar er wordt niet opgenomen. Hij kreunt ook.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten opgesloten in trappenhuis

Bericht door eveline1982 »

Oei klinkt als een verstopping of ontsteking heb dit helaas ook mee gemaakt. Heb je toevallig iets van een ontstekingremmer met pijnstiller voor katten in huis?? Ik was heel druk dus had je berichtje nu pas gelezen. Je zou kunnen proberen als je een spuitje hebt om wat lauw warm water in zijn anus met lichte druk in te brengen, een soort van clisma. Jeetje wat moeilijk ik ga even googlen of er alternatieve zijn om de pijn te verlichte en een eventuele infectie tegen te gaan. Wat je wel nu meteen kan doen is 100ml water met een theelepel suiker en een snufje zout in zijn bekje te spuiten. Als je druivensuiker poeder of blokjes hebt nog beter! Dit fijnkruimelen en in de wangzak van de kitten wat doen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten opgesloten in trappenhuis

Bericht door eveline1982 »

Ohhh wat ook goed kan helpen is warm water (niet heet) en dan met een watje zachte rondcirkelende bewegingen over zijn buikje te maken en vooral rondom zijn anus, misschien dat het dan wat oplucht geef zowiezo maar even geen klisma. Ik denk aan een ontsteking eerder, dus druivensuiker, water met suiker en zout en het liefst een ontstekingremmer of antibiotica voor katten. Laat even weten als je iets van ab of ontstekingremmer hebt wat het is en dan laat ik je weten hoeveel je mag geven
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten opgesloten in trappenhuis

Bericht door eveline1982 »

Ok ik heb 2 alternatieve gevonden maar ik weet totaal niet hoeveel je ervan kan geven en of je dat wel bij de hand hebt. Sarsaparilla wortel, duivelsklauw of duizendblad. Je moet het maar in je omgeving hebben staan hihi. Mocht je dit toevallig hebben of kunnen vinden dan kan je het beste het blad of de wortel licht kneuzen en 10 min laten koken in water. Laat het afkoelen en geef alleen een ml of 3 aan de kitten. Wacht eerst een half uurtje nadat je het suikerwater of druivensuiker hebt gegeven, soms knappen ze daar al van op en was alleen het suikerlevel te laag (kunnen ze echt doodziek van worden)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: Kitten opgesloten in trappenhuis

Bericht door Hanna Abdullah »

We hebben alleen water, suiker en zout. Kun je me ook de verhouding daarvan geven?
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten opgesloten in trappenhuis

Bericht door eveline1982 »

250 ml water op 400 gr suiker en een mespuntje zout zet het water op tot het flink warm is, niet koken!!! heel belangrijk!! Giet de suiker en snufje zout er al roerend in. Blijf roeren tot de suiker is opgelost en laat het afkoelen (dit kan ook door het in een flesje oid te doen en onder de koude kraan te houden, is het sneller afgekoeld. Je kan het een dag bewaren in de koelkast, probeer een ml of 3 erin te krijgen en als het niet aanslaat na een uurtje herhalen met weer ca 3 ml
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: Kitten opgesloten in trappenhuis

Bericht door Hanna Abdullah »

Bedoel je echt 400 gr. suiker? Dat lost nooit op in 250 ml water. Of is het 40 gr,?
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten opgesloten in trappenhuis

Bericht door eveline1982 »

Sorry lekker stom ja 0 te veel!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten opgesloten in trappenhuis

Bericht door eveline1982 »

neeeeee hanna ik zeg het helemaal fout pffff ben in de war heb het te druk gehad vandaag. Goed voor een kitten is 1 deel suiker op 2 delen water, dus 1 kopje suiker op 2 kopjes water met snufje zout. Nu klopt hij wel
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: Kitten opgesloten in trappenhuis

Bericht door Hanna Abdullah »

Bedankt, we gaan nu aan de slag.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Kitten opgesloten in trappenhuis

Bericht door Sifra »

Ik snap het niet, Eveline. Een oplossing met suiker en zout werkt toch tegen diarree, terwijl het hier mogelijk om verstopping gaat. Kan dat geen kwaad?
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten opgesloten in trappenhuis

Bericht door eveline1982 »

Nee de kitten heeft nog niks gegeten dus denk geen verstopping, de suikerwater met het snufje zout helpt om het suikerlevel omhoog te gooien zodat ze uit de shock komen. Krijgen ze bij de da ook. Kon net ineens met grote spoed naar de da met 1 van de kittens die ik sinds gisteren heb, ook een shock waarschijnlijk, heeft toevallig hetzelfde oa gekregen om haar bij telaten komen. Dus ik zit nu in hetzelfde schuitje met je Hanna, alleen hier gelukkig wel een da om de hoek. Is de kitten al bij gekomen?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: Kitten opgesloten in trappenhuis

Bericht door Hanna Abdullah »

Ondanks alle zorgen, is de kitten gisteravond overleden. Mijn vriendin had net de suikeroplossing neergezet, toen hij de laatste adem blies.
Ik heb wel moeten huilen. Mijn vriendin komt ook uit Nederland en begrijpt dat. Hij is in ieder geval in een liefdevolle omgeving gestorven.
Ik ben evengoed naar de opvang gegaan vandaag. Het is er heel modern en groot. Er is bijvoorbeeld een operatiekamer speciaal voor paarden. Ik heb een rondleiding gehad en ik hou nu contact met het centrum.
In april komt er een dierenarts uit Denemarken voor een maand. Dan is er een castratie en sterilisatie campagne voor straatkatten. Ik ga kijken in hoeverre het haalbaar is straatkatten te vangen. Er worden vangkooien geleverd, waar ik gebruik van kan maken.
Awareness lessen worden er ook gegeven voor schoolkinderen. Ik ga proberen dit aan de scholen in mijn buurt door te geven en bezoeken te stimuleren.
Mocht ik weer een moederloze kitten tegenkomen, dan kan ik hier horen wat ik moet doen en waar ik alles kan halen.
In ieder geval nog heel erg bedank voor alle steun en raad.
Plaats reactie