Kitten is aan komen lopen

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten is aan komen lopen

Bericht door Chiquita98 »

Beter zo denk ik. In welk deel van Nederland woon je?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Rosie2012
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jan 2013 10:07

Re: Kitten is aan komen lopen

Bericht door Rosie2012 »

In het noorden
Rosie2012
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jan 2013 10:07

Re: Kitten is aan komen lopen

Bericht door Rosie2012 »

Inmiddels is het beestje bij de dierenarts. Ik heb m achtergelaten.
De arts zei dat hij al een flink harde buik heeft.
Ik hoop dat t goed komt, het vaker me best zwaar om eerlijk te zijn
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten is aan komen lopen

Bericht door eveline1982 »

Is nooit leuk maar je hebt het beste gedaan. Ik heb onlangs zelf besloten een zwerfpoesje zelf te houden ipv naar het asiel te brengen. Voor particulieren geldt een wachttijd van een jaar voor je het dier mag herplaatsen via een asiel of stichting is dit maar 2 weken. Onze zwerfpoes blijft hier wonen (denk dat na ruim een maand toch geen baasje meer komt) maar je moet het wel allemaal maar kunnen bekostigen, want als je het dier besluit te houden tot de eigenaar komt ben je ook financieel verantwoordelijk voor het dier, wat je overigens wel weer kan terug eisen als de eigenaar opduikt. Maar als dit niet gebeurt ben je dat geld dus kwijt als je besluit het niet te houden. Dus niet je rot voelen, nu krijgt hij alle zorg die hij nodig heeft en mag hij over 2 weekjes al worden herplaatst, dus je hebt een leventje gered!!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten is aan komen lopen

Bericht door Chiquita98 »

Kan me goed voorstellen dat het je zwaar valt. Maar ik sluit me aan bij Eveline. Hopelijk knapt het diertje op en het is nog lekker jong dus de kans op een nieuw baasje is best groot.
Een ziek dier kan best heel veel geld kosten dus ik vind dat je een moedig besluit hebt genomen en hebt gekeken naar het welzijn van het dier. Weet je naar welk asiel hij gaat? Kan je toch altijd even contact houden met hen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Rosie2012
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jan 2013 10:07

Re: Kitten is aan komen lopen

Bericht door Rosie2012 »

Ik denk dat ik het wel weet.

Ga morgen sowieso even bellen met de Dierenambulance hoe het is afgelopen.

Het is nog een jong dier dus dat scheelt inderdaad. Hoop dat ie wordt nagekeken en wordt geholpen, want toen hij het zo uitschreeuwde dan doet het je zelf ook pijn.

Bedankt voor al jullie tips en advies.
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Kitten is aan komen lopen

Bericht door BloemTetsu »

Je hebt een moeilijk maar goed besluit genomen! Hij is nu in goede handen en gezien zijn leeftijd (en sociaal naar mensen) zal hij een nieuw mandje vinden.
Super dat jij je hebt ontfermd over de stakker.

Als je weet hoe het met hem gaat, zijn we (ik in ieder geval) ook benieuwd, laat je het weten?
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Gingerlinda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 dec 2012 15:54
Locatie: Groningen

Re: Kitten is aan komen lopen

Bericht door Gingerlinda »

het is misschien even moeilijk om hem achter te laten, maar wel het beste.
het beestje had gewoon echt meteen medische hulp nodig.
je hebt de juiste keuze gemaakt, want niks doen was gewoon heel zielig geweest.
natuurlijk wel moeilijk als je hem al verzorgd hebt. maar het is een jong katertje en komt vast uiteindelijk goed terrecht. hoop dat alles goed gaat aflopen.
(heb zelf net ook een katertje geplaats in samenwerking met de kattenopvang *zie album)
ik weet dus hoe lastig het kan zijn om hem te laten gaan. maar soms heb je niet de luxe alles maar te houden wat op je pad komt.
je hebt hem vertroeteld, en nu in goede handen achter gelaten. je hebt dus een positieve bijdrage geleverd aan zijn leven. en dat is al meer wat sommige andere mensen doen.
All you need is love (en een kat). xxx linda poot Mohtje(6jr) en kopje Ginger (5mnd)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten is aan komen lopen

Bericht door Dinky »

Snap dat het niet makkelijk is maar hoe langer je hem houdt hoe zwaarder het was geworden om hem weer weg te laten gaan ;)

Ik zou het inderdaad ook fijn vinden als je wat weet op de hoogte te worden gehouden :)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie