Oudere kitten blaast en gromt naar nieuwe kitten

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Oudere kitten blaast en gromt naar nieuwe kitten

Bericht door pinguin »

Las ik het goed dat je vandaag de een laat sterilseren en de ander even laat nakijken door de dierenarts?
Neem dan ook gelijk wat ontlasting mee om te laten onderzoeken.

Kittens kunnen soms heel wild spelen en daar kan je van schrikken, zoalang je geen bloed ziet of angstig gedrag van een van de katten dan zou ik het toch een beetje laten gaan.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
evad
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 dec 2012 12:04

Re: Oudere kitten blaast en gromt naar nieuwe kitten

Bericht door evad »

Hoi pinguin,

je las het bijna goed, volgende week vrijdag zal de sterilisatie en controle gebeuren.

Groetjes,
Dave
evad
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 dec 2012 12:04

Re: Oudere kitten blaast en gromt naar nieuwe kitten

Bericht door evad »

Kleine update betreft onze kittens:

De kattenbakken hebben waarschijnlijk geholpen, na de eerste nacht heb ik geen drollen meer gevonden in huis. Dat gaat gelukkig goed!
evad
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 dec 2012 12:04

Re: Oudere kitten blaast en gromt naar nieuwe kitten

Bericht door evad »

Ik twijfel enorm of het goed gaat.. Jill (onze kat die we dus al hadden) zit heel veel achter Dewi, ons nieuwe katje aan, het lijkt een beetje op pesten... Echter lijkt het er wel op dat Dewi nu wat meer terug gaat spelen...

Er word niet gegromd of geblazen, behalve als Jill heel wild op Dewi springt. Dewi maakt zich nog wel heel vaak uit de voeten.

Dewi is nu bij ons sinds 9 dagen.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Oudere kitten blaast en gromt naar nieuwe kitten

Bericht door eveline1982 »

Lijkt de goede kant juist op te gaan :) Ik heb hier een katertje van 9 maanden een poesje van ca dezelfde leeftijd en een poes van 5 jaar. Nou je moet ze soms horen tegen elkaar! Beer mijn kater kan soms nogal ruw spelen en zich opdringen, daar zijn mijn meiden niet van gedient en dan kunnen ze goed te keer gaan met blazen grommen en zelfs slaan en bijten! Laat het ze zelf oplossen zolang er geen bloed aan te pas komt valt het wel mee. Ziet er vaak erger uit dan het is ;)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Anne87

Re: Oudere kitten blaast en gromt naar nieuwe kitten

Bericht door Anne87 »

Bij ons is Flo nu ruim 2.5 en Noodle is 5 maanden. Ze spelen niet echt veel met elkaar maar slapen wel bij elkaar in de buurt. Daarnaast zitten ze elkaar achterna, om en om, keihard. Daarbij wordt heus wel eens geblazen of gegromd of uitgehaald. Maar zolang er geen bloed vloeit en ze daarna weer lief bij elkaar liggen, maak ik me geen zorgen.

Ik zorg er trouwens wel altijd voor dat er mogelijkheden zijn om naar een rustige plek te gaan. Dus op een kast, of onder iets. Mocht een van de katten zich dan niet prettig voelen bij de andere kat, dan kan hij zich even terugtrekken. Misschien iets voor jou?
evad
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 dec 2012 12:04

Re: Oudere kitten blaast en gromt naar nieuwe kitten

Bericht door evad »

Ze slapen beiden onder de keukentafel, dat is echt hun favoriete plek van beiden... Maar er zit wel een stoel tussen... Voorheen sliep Jill altijd bij ons op bed, maar dit staan we niet toe totdat ze het beiden hebben uitgevogeld om met elkaar om te gaan, omdat ze ons anders wakker houden met hun gestoei om wie er op bed mag en wie niet... De slaapkamer is dus 's nachts off limits.

Ze hebben wel plekken waar ze even rust kunnen krijgen, alleen Dewi is niet zo'n klimmer, die is echt een beetje bang voor de hoogte. Die schiet meestal direct onder de keukentafel. Waar Jill natuurlijk bij kan... Jill klimt op een stelling die we hebben gebouwd voor ze :). Maar het najagen gebeurt meestal altijd van Jill die achter Dewi aanrent, andersom gebeurt heel zelden.
evad
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 dec 2012 12:04

Re: Oudere kitten blaast en gromt naar nieuwe kitten

Bericht door evad »

Heb eens goed zitten opletten, zodra Jill in de buurt komt gaat het pootje bij Dewi omhoog klaar om toe te slaan. Het lijkt erop dat Dewi nu dus nog degene is die "dwars ligt". In het asiel was ze juist heel knuffelig met andere katten, dus ik ga er vanuit dat het tijd nodig heeft. Daar zat ze toen we haar ophaalden al 3 maanden.
Anne87

Re: Oudere kitten blaast en gromt naar nieuwe kitten

Bericht door Anne87 »

Ik denk dat het tijd nodig heeft. Bij ons wisselt het. De ene keer is Flo het zat, dan Noodle, maar ze zoeken elkaar uiteindelijk altijd weer op. En bedenk, ze hoeven ook geen soulmates te zijn om van elkaars gezelschap te kunnen genieten. Een stoeipartijtje hoort erbij. Ik knokte vroeger ook non stop met mijn broertjes, en ik zou ze niet hebben willen missen.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Oudere kitten blaast en gromt naar nieuwe kitten

Bericht door pinguin »

Wild spelen kan voor ons mensen er uit zien als pesten/vechten. Maar zoalang er geen gegrom of bloed bij komt kijken zou ik het ze een beetje zelf laten uit zoeken. Klinkt heel hard maar das wel het beste.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie