Nieuwe kitten blaast en gromt naar andere poes

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
guccimissy
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 dec 2012 18:07

Nieuwe kitten blaast en gromt naar andere poes

Bericht door guccimissy »

Hi allemaal ,

Wij hebben sinds gister een nieuwe kitten erbij van ongeveer 6-7 maanden oud(Missy)en gesteriliseerd , wij hadden al een kitten van 8 maanden Guccie niet gesteriliseerd .
Gucc is een kat waar van wij dachten als daar een andere kat/kitten bij komt dan is er oorlog in de tent, maar tot onze verbazing doet ze helemaal niks, ze snuffelt wel door t huis en is nieuwsgierig maar verder niks. Nu is de kitten bij ons in huis en die is juist degene die blaast en gromt naar Gucc en als Gucc te dicht bij komt "jaagt"ze Guccie weg , en word gucc eigelijk verdreven uit de kamer

Wat kunnen wij hier aan doen? we hebben ze al gescheiden gehouden maar de Missy bleef blazen en grommen als ze het gevoel had dat gucc in de buurt was of zou zijn .

Wij hopen misschien wat tips te krijgen

Groetjes Bas & Shirley
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten blaast en gromt naar andere poes

Bericht door castratenkoor »

Beter niet scheiden, dan wennen ze nooit aan elkaar. Dat de nieuweling blaast is niet zo gek, het is allemaal nieuw en vreemd voor haar. Geef ze allebei veel aandacht en liefde. Meestal doet tijd heel veel. Ze zijn immers nog maar net bij elkaar. Beste is ze het zelf uit laten zoeken, tenzij er echt gevochten wordt. Valeriaan druppelen op pluche beesten en/of kussentjes (3 euro bij de apotheek) wil ook nog wel een helpen de scherpe kantjes eraf te halen.

Ik zou wel Gucc ook laten castreren, dat scheelt een hoop in dominantie.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
guccimissy
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 dec 2012 18:07

Re: Nieuwe kitten blaast en gromt naar andere poes

Bericht door guccimissy »

nou het punt is ze zijn allebei dames , maar gucc die we al langer hebben, die is geïntimideerd door wat Missy doet (grommen en als gucc te dicht bij komt blazen) we houde ze ook niet gescheiden en beiden aandacht, gucc probeert steeds weer toe nadering te zoeken maar word dan dus elke keer afgeblaft door missy
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe kitten blaast en gromt naar andere poes

Bericht door lidewij020 »

Wat leuk dat jullie een speelkameraadje voor Gucci hebben!
Eerlijk gezegd vind ik et wel logisch dat Missy blaast. Ze is in een vreemd territorium terecht gekomen van een andere kat. Alles is nieuw voor haar...geuren, geluiden, katten, mensen...
Ik denk dat het fijn zou zijn voor haar als ze rustig de boel zelf even kan onderzoeken. Ik zou gucci even apart zetten om haar wat ruimte te geven. Het is heel positief dat Gucci vriendelijk is tegen Missy, dat maakt de kennismaking al een stuk gemakkelijker.
Lees deze artikelen even door:
http://s01.qind.nl/userfiles/203/File/D ... we_kat.pdf
http://www.praktijkvoorkattengedrag.nl/ ... uwekat.htm
http://www.kattengedragcentrum.nl/32-Ee ... e-kat.html

Het scheelt dat beide katten nog jong zijn. dat maakt de kennismaking gemakkelijker en een introductie zou veel sneller kunnen. Pas alleen op dat je het niet overhaast en dat je Missy niet met zoveel nieuwe indrukken tegelijk overstelpt dat de ervaring traumatisch voor haar wordt. dat zou zonde zijn. Succes!

Op zich is het prima als Missy haar eigen ruimte opeist en het nu nog niet goed vindt dat Gucci bij haar in de buurt komt. Blijkbaar is ze daar nog niet aan toe. Als Gucci daarop reageert door zich terug te trekken zal Missy vanzelf merken dat Gucci het niet kwaad bedoelt en zal ze leren haar te vertrouwen.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Renatevanderveer

Re: Nieuwe kitten blaast en gromt naar andere poes

Bericht door Renatevanderveer »

Geed het wat tijd.. Hier werd de eerste week ook heel lelijk tegen elkaar gedaan.
Inmiddels kunnen ze geen moment zonder elkaar!!
guccimissy
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 dec 2012 18:07

Re: Nieuwe kitten blaast en gromt naar andere poes

Bericht door guccimissy »

kleine update van vanacht en deze ochtend , missy is niet schuw naar ons vanaf t eerste moment al niet ze loopt lekker door de kamer heen en heeft vannacht zoals de nacht daarvoor naast me op de bank geslapen, vanochtend toen we de 2 weer bij elkaar lieten ging t "weer mis" guccie komt kijken en missy gromt als een gek en blaast, guccie schrikt ervan en verstijft waarop missy guccie weg jaagt en gucc zich het apelazerus schrikt.
Maar nu zitten we met t volgende probleem namelijk oud en nieuw een extra stress factor vuurwerk ? nu kan ik Valeriaan gaan verspreiden op de speeltjes zodat ze beide wat rustiger worden maar ik wil niet dat ze als 2 ijskonijnen zitten strakkies ? misschien een optie om de dierenarts straks ff te bellen voor info ?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten blaast en gromt naar andere poes

Bericht door castratenkoor »

Juist met valeriaan worden ze niet sloom. Dat worden ze wel met het toedienen van kalmeringsmiddelen van de dierenarts. Dat zou ik niet doen.
Je merkt dat het weer mis gaat als je ze weer bij elkaar laat. Ik zou ze echt niet steeds scheiden, zo moet je steeds weer opnieuw beginnen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Nieuwe kitten blaast en gromt naar andere poes

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Maak je maar niet druk ik had echt PRECIES t zelfde , de kitten die hier al woonde deed niks was nieuwsgierig en snuffelde etc de nieuwe gromde en blaaste constant na gizmo
Het duurde vier dagen toen zagen we t echt veranderen ..
Laat de nieuwe maar lekker f blazen en grommen gaat wel over ze heeft nieuw huisje nieuwe baasjes en ineens een nieuwe kat,
Gewoon beide aandacht geven probeer ze te laten eten naast elkaar dat hielp bij mij
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
guccimissy
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 dec 2012 18:07

Re: Nieuwe kitten blaast en gromt naar andere poes

Bericht door guccimissy »

er zit wel schot in ze zitten nu as we speak een meter of 2 van elkaar vandaan, ze zoeke elkaar steeds op van beide kanten , ik snap dat t voor missy eng is ,maar naar mij en shir is ze heel aanhalend en spinnend en dendert ze lekker door de woon en slaapkamer, gucc die probeert elke keer toe nadering te vinde en missy net zo eigenlijk moet zegge t gaat steeds gemoedelijker.
Samen eten is echt nog een no go ,
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Nieuwe kitten blaast en gromt naar andere poes

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ik bedoel met nat voer
Op
Schoteltje en dan naast elkaar toen ging t redelijk
Dst oPzoeken van
Elkaar herken ik ook schrik niet als er binnenkort een flinke stoei partij voorkomt
Hier dacht ik dst beter ging en ineens werd t heftIg stoeien waarbij de nieuwe flink schreeuwde krijste piepte
Ook dat is goed gekomen
Succes en geniet van je twee !
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Plaats reactie