Noorse boskat

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Maxim
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 dec 2012 01:42

Noorse boskat

Bericht door Maxim »

Ik heb sinds drie dagen een Noorse boskat overgenomen van iemand. Ze is superlief en erg rustig, word graag geaaid, gaat goed op de kattenbak terwijl ze dat bij de mensen waar ze eerst woonde niet deed, daar ging ze gewoon naar buiten. Ik ben zo blij met haar!!

Ze komt naar me toe als ik haar roep en geeft kopjes als ik haar aai, net liet ze zich ook vallen en begon te 'melken'met haar voorpootjes zo fijn vond ze het, maar ineens terwijl ze hard aan het spinnen is, beet ze keihard in mn hand! Ik denk dat het een soort liefkozing was, tenmonste dat neem ik dan maar aan, haha.

Wat wel lastig is..ze heeft dus lang haar en ze heeft in haar staart wat klitjes, ze wilt wel geborsteld worden op haar rug maar niet de staart. Als ik haar mag aaien blijft ze eigenlijk steeds heen en weer lopen, naar me toe, staat ze een paar seconden stil en loopt ze een paar passen weg en dan komt ze weer terug, ze komt dus niet gewoon lekker op schoot liggen zodat ik dan zou kunnen proberen om rustig te borstelen of kammen. Ook om bijv. het grootste klitje eruit te knippen blijft ze niet lang genoeg stil staan. Als ze ligt te slapen, en ik kom naar haar toe komt ze gelijk met haar bovenlichaam half omhoog en zodra ik haar aanraak staat ze op en gaat weer heen en weer langs me lopen, kopjes geven. Hoe doe ik dat nu?

Ze heeft ook dat ze eigenlijk de hele tijd met haar staart zwaait, ik lees dan over kattengedrag dat dat betekent dat ze zich irriteert maar ze zwaait m ook als ze aan het spinnen is en kopjes geeft?

Als ze haar staart zwaait gaat het met een vloeiende beweging maar het laatste stukje gaat met een schokje? Alsof er daar een knikje in zit of zo, je voelt niks raars eraan maar elke keer zwaait ze en dan t laatste stukje met een schokje. Zou ze m ooit gebroken kunnen hebben? Dat ze t misschien daarom ook niet prettig vind als ik haar daar borstel? Ik heb trouwens gewoon een zachte borstel. Zeker voor nu wil ik t niet teveel forceren, ze is net bij me. Maar toen ik de zachte borstel eroverheen haalde, heel kort, snel en zacht, blies ze wel naar me. Ze blaast dan ook heel zacht en ze heeft ook een hele zachte miauw, ze miauwt bijv. als ze naar me toe komt lopen, een kort klein mieauwtje.

Ook wisten die mensen niet veel te vertellen over haar....niet precies hoe oud ze is..ze zou wel ingeént zijn maar wanneer de laatste keer was ook niet precies..of ze gesteriliseerd is ook een vaag antwoord. Ze heeft wel een wat hangend buikje. Maar ze voelt bovenop bij haar rug wel wat mager vind ik, ik voel heel duidelijk haar schouderbladen en ruggengraat..Zou dat ook kunnen zijn dat ze het borstelen minder prettig vind?

Ik wil dus ook proberen om haar wat in gewicht aan te laten komen, ik heb droog voer van Tom Poes gekocht en van die zakjes nat voer van whiskas. Ik zorg dat het droog voer er de hele tijd bijgevuld staat en die zakjes wilde ik eigenlijk elke dag een geven maar nu heb ik gehoord dat ze dan diarree kunnen krijgen of kunnen gaan stinken. Dus dan denk ik, misschien om de dag een zakje geven? Maar ik wil ook dat ze wat aankomt..Ze kreeg bij die andere mensen alleen droogvoer van een huismerk van de supermarkt en dat werd buiten neergezet waar andere katten ook van mee aten. Ik merk wel dat ze vaak wat eet, ze gaat ongeveer om de twee uur eten, en de zakjes smult ze van...ze eet dan in een keer het hele bakje leeg :) Komt ook aangerend als ik er een pak, ben dus wel geneigd om het wel elke dag te geven...

Ook over een wormenkuur heb ik vragen..hoe vaak geef je dat? Geef je het ook als ze geen wormen heeft, dus preventief? en Zou ze dat kunnen hebben, dat ze daarom mager is maar wel een hangend buikje? Haar ontlasting ziet er goed uit. Ze heeft af en toe wel dat ze kokhalst, maar dat zou misschien ook kunnen komen door een haarbal? Ze heeft nu wel elke dag wel een keer gekokhalst maar nog geen een keer overgegeven.

Nou, een hoop vragen maar ik wil het beste voor haar, ze is zo ontzettend lief en ik wil dat ze het goed heeft bij me.
Ben helemaal verliefd.. :)
Maxim
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 dec 2012 01:42

Re: Noorse boskat

Bericht door Maxim »

oh, en ze wilt ook niet opgetild worden,ik heb haar even opgetild omdat ik wilde proberen om haar op schoot te nemen, maar toen ik mn hand om haar bips/staart deed miauwde ze ook, ik heb het idee dat ze pijn heeft bij haar staart met zo'n druk erop. Het viel me ook al op bij die mensen toe ze m in mn kattenkenneltje deed. Is dit normaal gedrag of zou ze echt pijn hebben, het was weer zo'n zacht schor miauwtje
Anne87

Re: Noorse boskat

Bericht door Anne87 »

Hey,

Je hebt een heleboel vragen en ik ga mijn best doen ze zo goed mogelijk te beantwoorden / behandelen. :) Heel veel kun je ook vinden via de zoekfunctie van het forum (rechtsboven).

Voer
Je geeft voer van Tom Poes en van Whiskas. Dit zijn alletwee geen kwalitatief goede soorten voer. Ik zou - als ik jou was - overstappen naar een premium merk. Onze Noorse Boskat (kitten) krijgt een mix van Prins en Royal Canin. Hier doet hij het goed op. In de supermarkt vind je eigenlijk geen premium merken, maar wel bij de dierenwinkel. Lees je hier op het forum daar even goed over in. Het is vooral belangrijk dat er geen granen in zitten. Katten hebben die niet nodig. Onze 'gewone' kat reageerde zelfs enorm slecht op supermarkt voer. Haar vacht was heel dof, ze verloor heel veel haar, en ze was heel mager. Sinds zij op Prins zit, is ze goed op gewicht, is haar vacht prachtig en verliest ze bijna geen haren meer.

Wormen en vlooien
Wormen en vlooien zijn heel vervelend. Weet je of ze ontvlooit en ontwormd is in het verleden? Zo niet, dan zou ik beginnen met ontwormen en ontvlooien alsof het nog nooit gebeurd is. Dat betekent dat je haar de komende tijd om de twee weken ontwormd. Dus (als je morgen begint) 23/12, 06/01, 20/01 en 03/02. Daarna elke maand, totdat de kat zes maanden oud is (ik weet niet hoe oud ze nu is, vandaar). Daarna preventief elke drie maanden.
Gebruik een goed ontwormingsmiddel. Hiervoor kun je het beste naar de dierenarts gaan.
Vlooien zijn ook heel vervelend en je kat kan er ook ziek van worden. Onze katten worden elke maand ontvlooid met Advantage. Ook dit haal ik bij de dierenarts. Het werkt heel simpel, je drukt een pipetje leeg op hun huid (haartjes aan de kant duwen!) hoog in hun nek. Hierdoor kunnen ze het er niet zelf aflikken. Dat is een maand werkend. Ik controleer het vaak door ze elke week even met de vlooienkam te kammen. Hierdoor wennen ze ook aan die kam, voor het geval het nodig is ooit.

Inentingen
Een kat wordt ingeent tegen niesziekte en kattenziekte. De mening over enten verschilt, maar ik laat het wel doen. De eerste keer krijgt je kat beide entingen. Ongeveer drie weken later moet je weer terug naar de dierenarts en krijgt de kat een tweede enting. Daarna moet je kat elk jaar de enting tegen niesziekte hebben. De enting tegen kattenziekte moet één keer per twee à drie jaar.

Gebit
Hier vraag je niks over, maar ik vertel het je toch. Zoals ik al zei hebben wij ook een Noorse Boskat. Onze dierenarts vertelde ons dat Noren een grote kans op tandproblemen hebben. Dit schijnt te komen doordat ze grote katten zijn, en brokken vaak erg klein zijn. Deze slikken ze dan door zonder te kauwen, waardoor er geen tandplak en andere troep van de tanden afslijt. Dit valt te verminderen door ze op een premiumbrok voor grote kattenrassen te zetten.

Castratie
Ben je van plan je kat te laten castreren? Ik zou het wel doen als ik jou was. Ook een poes wordt gecastreerd. Dit betekent dat ze alles weghalen van binnen. Dit zorgt ervoor dat ze niet krols wordt. Krols worden is een behoorlijke aanslag op het lichaam van een poes. Daarnaast hoeft je poes maar één keer te ontsnappen dan en je zit met een nestje. De poezenpil is wat dat betreft geen aanrader. Dit verhoogt de kans op tumoren bij je poes.

Staart / dierenarts
Over de staart vind ik het moeilijk wat te zeggen. Als ik jou was, zou ik een afspraak maken bij de dierenarts. Ze moet toch haar entingen krijgen, dus je moet er toch heen. Laat daar meteen de kat even helemaal nakijken en vertel over je ervaring met haar staart. Vraag daarnaast alvast wanneer ze gecastreerd kan worden. En als je wilt, kun je altijd vragen of je dierenarts de kat even wil ontwormen en ontvlooien. Ik heb dat bij onze eerste kat ook even aan de dierenarts gevraagd en toen zelf goed meegekeken. Daardoor wist ik precies wat ik moest doen. Erg handig.

Maatje
Veel katten hebben behoefte aan een maatje. Als je een kat alleen hebt (een 'solokat') kan dat zorgen voor gedragsproblemen. Daar komt bij dat Noorse Boskatten echt enorm graag gezelschap om zich heen hebben. Onze Noor (Noodle heet hij) is echt gek op Flo (onze andere kat) en op ons. Hij wil en kan niet alleen zijn. Hou daar ook rekening mee met jouw kat en bedenk dat een hond of een mens of wat voor dier dan ook nooit een kat kan vervangen. Misschien is het een idee om er een maatje bij te nemen. Dat hoeft niet per sé ook een Noorse Boskat te zijn.

Nou, heel veel succes met je Noor en als je vragen hebt zien we ze vanzelf. ;) Ik ga nu in ieder geval slapen en hoop dat ik je wat heb kunnen helpen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Noorse boskat

Bericht door Adriana »

welkom op het forum met je noorse beauty.
Anne heeft eigenlijk alles al beantwoord ( ;-) hihi en dat midden in de nacht....)
er is duidelijk iets met die staart, zwaar gekneusd kan ook.. ik herken het van hier, Bolle heeft het twee keer gehad en de eerste week mocht ik er absoluut niet aankomen..
dat heelt vanzelf weer met wat tijd en daarna zul je denk ik die staart ook wel kunnen borstelen/kammen.
zachtjes en beetje onrustig heen en weer zwiepen betekent 'ik ben op mijn hoede, vertrouw het niet helemaal..' en dat is erg logisch want ze zal nog erg moeten wennen..
maatje erbij proberen te vinden is denk ik heel goed advies. Anne weet veel meer over nobo's en als het sociale dieren zijn dan is het niet verstandig om ze alleen te houden..

je dierenarts kan bij benadering zeggen hoe oud ze is. sommige katzels hebben een klein hangbuikje en dat betekent verder niks als de da dat gecheckt heeft.
afhankelijk van haar geschatte leeftijd zou het kattenmaatje ongeveer net zo oud of iets jonger moeten zijn, ook een beetje afhankelijk hoe speels ze is. praat eens met de mw's van het dichtstbijzijnde asiel, die geven terugbreng-garantie als het niet matcht. en er zijn herplaatssites van fokkers/baasjes als je er een nobo bij wilt zoeken..
veel katzels bijten in handen.. ik denk dat dit komt omdat ze door een kattenmaatje niet gecorrigeerd worden. onderling doen kittens het bij elkaar ook en daar leren ze elkaar dat het pijn kan doen en dat je als kat daar voorzichtig mee moet zijn. een mens kan dat een kat vrijwel niet afleren anders dan zorgen dat ze niet bij je handen kan, maar dat is ingewikkeld.. jonge katten leren het meeste van elkaar tot aan anderhalf, daar kan geen mens tegenop en wij spreken ook geen kats..
Maxim schreef:Als ze ligt te slapen, en ik kom naar haar toe komt ze gelijk met haar bovenlichaam half omhoog en zodra ik haar aanraak staat ze op en gaat weer heen en weer langs me lopen, kopjes geven. Hoe doe ik dat nu?
jij ruikt nog niet naar haar (dat wil zeggen zij ruikt nog niet naar jou) en door langs je te lopen geeft ze haar geur aan jou af. dat gaat vanzelf over (max weekje) en het is een goed teken dat ze zich bij jou thuis voelt en jou als het ware inlijft...
hoop dat jullie veel plezier met elkaar hebben en dat ze snel bijkomt en de meesten van ons zijn een beetje verliefd op onze katzels, hihi ..

en p.s. we hebben op het forum berichtenwisselingen over vrijwel alle onderwerpen, rechtsboven zit een zoekfunctie en dat is reuzehandig: snel alle berichten over dat onderwerp op een rijtje met één muisklik..
er staat een banner van Zooplus boven aan de pagina, dat is een dierenspullen-internetwinkel waar vrijwel iedereen op het forum goeie ervaringen mee heeft. vooral ook voor voer is het handig want er staat veel info over de samenstelling. wacht ff het advies van de dierenarts af of ze inderdaad onderwicht heeft en dan kun je een vraag bij één van de topics stellen om ons mee te laten denken - als je dat wilt - over soort van aansterkvoer..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
AnneLore
Poema
Poema
Berichten: 214
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:50

Re: Noorse boskat

Bericht door AnneLore »

Ik las ergens, (het zou kunnen dat het hier op het forum was) dat katten onderling een vrij hoge 'miauw' zeggen als ze een grens aan willen geven omdat iets bijv pijn doet. Als mens kun je dat kennelijk (soms) benaderen door op hoge toon 'auw!' te zeggen als ze in je handen bijt.
Ik doe het bij mijn kitten, en ik moet zeggen dat het erg goed werkt. hij houdt er meteen mee op.
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Noorse boskat

Bericht door Adriana »

ja, hier heb ik afgelopen twee jaar twee kittens in huis gehad en hoe beter je hun 'piep' imiteert hoe beter het overkomt en ruw gedrag naar het baasje wordt aangepast. en het scheelt als je een absoluut gehoor hebt, want dan kun je proberen 'te praten'.. maar mijn kats is nog steeds slecht ontwikkeld..
wat ik ook merk is dat toonhoogte erg belangrijk is..
en de ene kat is prateriger dan de andere en leuk dat 'piep = au = ho!' bij jou ook werkt!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Noorse boskat

Bericht door helskinky »

Hallo en welkom, er zijn al veel vragen beantwoord maar een antwoord n.l deze
Maatje
Veel katten hebben behoefte aan een maatje. Als je een kat alleen hebt (een 'solokat') kan dat zorgen voor gedragsproblemen. Daar komt bij dat Noorse Boskatten echt enorm graag gezelschap om zich heen hebben. Onze Noor (Noodle heet hij) is echt gek op Flo (onze andere kat) en op ons. Hij wil en kan niet alleen zijn. Hou daar ook rekening mee met jouw kat en bedenk dat een hond of een mens of wat voor dier dan ook nooit een kat kan vervangen. Misschien is het een idee om er een maatje bij te nemen. Dat hoeft niet per sé ook een Noorse Boskat te zijn
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, ik heb Mio ook bij een ander vandaan en die is ook alleen en heeft het prima naar zijn zin. Ik weet niet hoelang zij al alleen is geweest bij die andere mensen en hoe oud ze is?

Het kokhalzen zou i.d.d. ook een haarbal kunnen zijn, je kan anti haarbal pasta gebruiken staat op de tube hoe vaak je het moet gebruiken,maar zowiezo zou ik haar een kuur geven tegen wormen.

Het borstelen: dat gaat bij Mio ongeveer hetzelfde hij vind het lekker maar ook weer niet , ik laat hem altijd gewoon lopen en ik hobbel er met de borstel achteraan, als ik zijn buik en broek borstel leg ik hem op zijn rug en probeer zo goed en kwaad het gaat te borstelen. Je hebt ook speciale klitten kammen,daar zit een soort van mesje aan, werkte prima bij onze kat.

Voer: Ik zou i.d.d. over gaan op premium voer, Mio is een main Coone en krijgt Royal Canin Main Coone brokken, deze zijn lekker groot en daar moet ie echt op kauwen. Je kan ze bij Zooplus bestellen, dat is goedkoper als in de winkel.
Anne87

Re: Noorse boskat

Bericht door Anne87 »

Geloof me, Noren zijn enorm op andere dieren en mensen gesteld. Daar hebben wij namelijk speciaal naar gekeken. Wij wilden een kat die gek op Flo en op ons zou zijn. Nood wordt gek als we even weggaan, komt altijd kijken wat je doet, en als wij er niet zijn moet en zal hij bij Flo zijn. Dat is echt Noren gedrag. Misschien dat jouw kat dat niet laat zien, maar wil niet zeggen dat Noren er geen behoefte aan hebben. Wij hebben er namelijk echt goed over gesproken met verschillende fokkers en kenners van het ras, en het was de reden om voor het ras te kiezen en ik zie het elke dag in Noodle terug. Heerlijk gedrag, zo aanhankelijk en alles. I. zegt soms dat Noodle net een hond in kattenformaat is.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Noorse boskat

Bericht door Adriana »

helskinky schreef:Daar ben ik het niet helemaal mee eens, ik heb Mio ook bij een ander vandaan en die is ook alleen en heeft het prima naar zijn zin. Ik weet niet hoelang zij al alleen is geweest bij die andere mensen en hoe oud ze is?
;-)kittens worden niet als solokitten geboren maar door mensen, door ze te isoleren van soortgenootjes, gemaakt.
en als een kitten/jonge kat in het eerste jaar lang alleen is, zal ie heel veel meer moeite hebben om soortgenoten om zich heen te hebben en te accepteren.. niet geleerd om in zijn vroege jeugd met soortgenoten om te gaan bedoel ik..
de meeste solokatten zijn veel beter af alleen - wij hebben er ook eentje en die woont apart - . er staat ook een grens voor, zo ongeveer tot anderhalf kun je het nog proberen, erna kan het problematisch worden om er nog een andere katzel bij te zetten..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Maxim
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 dec 2012 01:42

Re: Noorse boskat

Bericht door Maxim »

Goedemorgen allemaal!

Wat fijn alle anwoorden!! Ik heb vannacht nog een tijdje met haar geknuffeld en kon toen de klit uit de staart voorzichtig wegknippen, heb daarna met de borstel even af en toe tussen het aaien door over haar vacht gehaald en ze is nu helemaal glad! :) Het voer ga ik wel aanpassen ja, ik heb het nu in Soest gehaald, http://www.eemlanddiervoeders.nl/. Hier hebben ze praktisch alles wat ze bij zooplus ook hebben, maar verkopen ook giga verpakkingen, ik kocht hier al altjid alles voor mijn konijntjes. Denk dan dat ik premium voer ga halen en dat eerst ga mengen met de tom poes brokjes, daar heb ik dus zo'n giga zak van gekocht en vind t ook wel zonde om dat weg te doen, tenzij ik het misschien aan mn zus kwijt kan, misschien wilt zij het wel van me overnemen, ik weet dat zij gewoon verschillende merken voor haar kat koopt. De zakjes ga ik wel gewoon opmaken, ze smult er echt van..geef ik t als een soort lekkertje. Over het maatje, op zich weet ik niet of het echt nodig zal zijn, ik ben altijd thuis eigenlijk, mijn man werkt en ik niet, dus kan veel met haar spelen en knuffelen, het is natuurlijk anders om met een andere poes te kunnen spelen maar dat had ze ook niet waar ze eerst was, wat wel anders daar was is dat ze daar de hele dag naar buiten ging. Ik merk dat ze met het spelen een beetje onwennig is, vanmorgen heb ik een tijdje met haar gespeeld en ze kwam na een kwartiertje helemaal los haha, ik heb zo'n muis aan een hengeltje en die viel ze wel aan na een tijdje, ze zat eerst even te kijken van, wat wil je nou eigenlijk met dat ding..Heb niet echt het idee dat er met haar gespeeld werd daar. De grootste reden waarom ze haar weg wilden doen was omdat ze eigenlijk vonden dat dieren niet binnen in huis horen en haar man daar vooral problemen mee had, ze had een keer op het bed gepoept...maar ja, zij hadden dus geen kattenbak in huis, ze miauwde dan bij de deur en dan werd ze buiten gelaten. Ze heeft tot nu toe geen enkel ongelukje hier in huis gehad, ik zorg ook dat de bak goed schoon blijft. Het kattengrind wat ik gekocht heb vind ik echt super! Het vormt goede klonten en je schept het er zo uit. Wat ik wel minder vind is dat ik zelf niet zo tevreden ben over de plek waar hij staat, in de keuken. Maar ik heb er niet echt een andere plek voor, mn man zei al misschien op de zolder..maar dat vind ik wel heel ver van de plek af waar hij nu staat. ben bang dat dat heel onduidelijk gaat worden dus ik ben van plan om een keukenkastje op te offeren en daar het deurtje en onderplint vanaf te halen zodat je een soort nisje krijgt en daar de bak in te zetten. Dan zie je m niet staan maar de poes ziet m wel. En staat hij ook niet zo ver van de voerbakjes vandaan, vind het eigenlijk wel gezellig om haar te kunnen zien eten, je ziet haar echt genieten. en ik weet niet of het kan maar bij haar schoudertjes voelt het echt alsof ze in deze paar dagen al wat aangekomen is. Denk echt dat ze niet zo veel voer kreeg daar, het voerbakje stond daar buiten en er werd dus ook van meegegeten door andere katten, maar goed, het was een soort boerderij en ze zal daar ook wel muisjes gevangen hebben misschien.

Na de kerst ga ik een afspraak bij de dierenarts maken, ben ook heel erg benieuwd wat ze zullen zeggen over haar leeftijd. En ook wat ze zullen zeggen over haar staart, ze vind het niet erg als ik m gewoon aanraak of aai als ze langs me loopt. Wat leuk dat ze haar geur over wilt geven aan me :) goed gevoel dat ze zich dus prettig voelt hier, maar dat zie je wel aan haar, ze komt steeds naar me toe en als ik har naam noem komt ze direct kopjes geven haha. Ik kan wel terugmiauwen trouwens maar dat is een kittenmiauw...dat vond ze een beetje vreemd geloof ik, om zich heen kijken, zoekend, doorhebben dat het van mij af kwam en kopjes geven tegen mn gezicht. Ze werd er een beetje onrustig van heb ik het idee. Ik wil jullie in elk geval bedanken voor jullie antwoorden!! En ik ga even rondspeuren hier op het forum ;)
Gebruikersavatar
AnneLore
Poema
Poema
Berichten: 214
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:50

Re: Noorse boskat

Bericht door AnneLore »

ooh, wat een herkenbaar verhaal. Toen ik Joost ophaalde was ie ook wat mager, vacht was dof, en hij was echt traag voor een kitten.
Inmiddels geef ik m Royal Canin, en dat doet duidelijk een hoop. hij stinkt minder en zijn vacht is mooier. En hij heeft inmiddels de normale energie van een kitten (hoewel ik daar in de nacht niet altijd blij mee ben, want mijn benen onder het dekbed zijn een Monster wat Gevangen moet worden :P)

en inderdaad, dat spelen kwam ook slecht op gang, dat is met Joost kennelijk ook niet gedaan. Sabbelt jouw kat ook?
Ik ben ook nog aan het overwegen om er een maatje naast te zetten, maar dat hangt natuurlijk van een hoop factoren af. inderdaad ook eerst maar eens na de kerst naar de DA om fatsoenlijk te enten en te castreren...

geniet ervan! (hoe heet ze eigenlijk?)
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Maxim
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 dec 2012 01:42

Re: Noorse boskat

Bericht door Maxim »

Ze heet Teike :) Ze ligt nu lekker hier in de woonkamer op een kleedje ze heeft nu vrij gang door het hele huis maar blijft liever hier, zo fijn vind ik dat, ik was bang dat zodra ze door het hele huis mag ze zich wat zou gaan afzonderen maar ze geeft er duidelijk de voorkeur aan om hier bij me te zijn :) Sabbelen heb ik nog niet gezien. Ik heb net een beetje rondgelezen en ik ga straks alvast ander voer halen voor haar de winkels zijn nu toch open!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Noorse boskat

Bericht door Dinky »

Adriana schreef:jij ruikt nog niet naar haar (dat wil zeggen zij ruikt nog niet naar jou) en door langs je te lopen geeft ze haar geur aan jou af. dat gaat vanzelf over (max weekje
Ben het er niet mee eens dat het over gaat met max een weekje :P
Dinky doet het hier namelijk nog altijd bij mijn vriend ;) Vaak wil ze dan ook geaaid worden en blijft ze ondertussen heen en weer lopen wat Teike volgens mij precies zo doet als ik het zo lees :P En Dinky is hier inmiddels 3/4 jaar ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Noorse boskat

Bericht door Ms Maaike »

Hee, wat ik nog niet beantwoord heb zien worden is waarom ze bij de vorige eigenaar niet zindelijk was en bij jou wel. In combinatie met het niet opgepakt willen worden doet me dat ontzettend denken aan een mogelijke blaasontsteking. Eveline (forumlid met kittenopvang) heeft een opvangkatje gehad met exact dezelfde symptomen! Het is goed dat je naar de DA gaat, en bel dan meteen even of ze Teikes plas willen onderzoeken op een blaasontsteking. Succes verder! En heel veel plezier met haar. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Noorse boskat

Bericht door Adriana »

Dinky schreef:Ben het er niet mee eens dat het over gaat met max een weekje :P
Dinky doet het hier namelijk nog altijd bij mijn vriend ;)
ze doen het hier ook als ik van buiten kom. dan breng ik allerlei afwijkende geurtjes mee en moet weer even 'geparfumeerd' worden. dus kopjes en gewrijf.
maar het hele huis voorzien van kopjes en wrijven en geursporen achterlaten is met een weekje wel over en dan zal ze ook naar jullie en het huis ruiken. maar zij vindt dat het huis en jullie naar haar ruiken en ach.. wie zal het zeggen..?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie