Snickers en Bounty

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Renatevanderveer

Snickers en Bounty

Bericht door Renatevanderveer »

Ik kwam via een vraag via Google uit op dit forum, dus vandaar, hihi.

Ik ben Renate, ben 21 jaar oud en woon sinds kort samen met Alexander en Snickers en Bounty.
Snickers is een grote kater van 6 maanden oud. Snickers heeft Siamees bloed en is groot en erg slank.
Snickers is vanaf juli bij ons en is een onwijs lief ventje.

Sinds een aantal dagen is Bounty, een poes van 4 maanden, bij ons komen wonen.
Bounty komt van een boerderij en heeft heel weinig contact gekent met mensen.
Vanaf het moment dat Bounty bij ons is, zit ze onder ons bed.
Enkel als ze zeker weet dat er niemand is, durft ze onder het bed vandaan te komen.
We hebben het een paar dagen aangekeken en sinds gisteren mogen we haar aaien.
Weliswaar vanonder het bed, maar het lukt en ze laat het zelfs toe!

Bounty is kattenbak zindelijk en op advies van de dierenarts hebben we een tweede kattenbak aangeschaft.
Ik weet dat er eigenlijk een derde kattenbank bij moet, maar daar hebben we geen plek voor..
We wonen in een Chaletje waar alles gelijksvloers is, dus je kunt je voorstellen hoe dat is.

Ons Snickers is erg onder de indruk van Bounty. Hij heeft haar al een aantal keren besprongen, waarop Bounty heel hard begin te blazen en te miauwen.
Nadat we vandaag drie (!) keer een enorme plas urine vonden, waarvan de derde midden op tafel, is de maat vol.
Snickers wordt aanstaande maandag gecastreerd.

Ik hoop oprecht dat hij dan iets liever en rustiger doet naar Bounty en dat Bounty mede daardoor sneller op haar gemak raakt.

Ik heb meerdere topics gelezen met dit onderwerp, maar ik wilde toch vragen:
Hebben jullie tips voor ons?
Ik ben echt, nu al, verzot op Bounty en ik vind het heel naar voor haar dat ze zo bang is..
Renatevanderveer

Re: Snickers en Bounty

Bericht door Renatevanderveer »

Snickers:
Afbeelding

Bounty:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Snickers en Bounty

Bericht door Sifra »

Je moet er rekening mee houden dat het nog een aantal weken duurt voor de hormonen bij Snickers uitgewerkt zijn. Hij maakt misschien een beetje lomp kennis, maar het komt vast wel goed tussen die twee. Bounty kan van hem leren dat mensen best meevallen en Snickers zal best blij zijn met een vriendinnetje. Heb je al eens via de zoekfunctie naar topics gezocht over de introductie van een nieuwe kat?
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Renatevanderveer

Re: Snickers en Bounty

Bericht door Renatevanderveer »

Bedankt voor je tip! Ik wist namelijk niet dat dat kon!
Ik zal eens gaan kijken!
Renatevanderveer

Re: Snickers en Bounty

Bericht door Renatevanderveer »

Terwijl ik hier het forum aan het onderzoeken ben, gebeurt het onwaarschijnlijke:
Bounty kruipt onder het bed vandaan.
Heel voorzichtig kijkt ze om zich heen.
Haar vriendje Snickers is ze heel eventjes kwijt, die heeft zichzelf opgesloten in de badkamer.
Mauwend probeert Bounty mij te vertellen dat Snickers opgesloten zit, ze komt zelfs helemaal in de deuropening staan!

En nu, terwijl ik dit aan het typen ben, komt ze naar me toe gelopen. Ze gaat heel schattig onder de salontafel zitten, de schat! Wat een vooruitgang!

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Snickers en Bounty

Bericht door jennli »

Wat lief he! Als je goed op let proberen de katten je heel veel duidelijk te maken.

Wildplassen kan btw ook duiden op behoefte aan een extra kattenbak. Advies mbt Bounty: veel geduld rust en vertrouwen. Als ze zich veilig voelt zal ze vast uit haar schulpje kruipen.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Snickers en Bounty

Bericht door Ikey »

Hoi Renate, welkom op het forum! Wat een leuke namen hebben jullie je kittens gegeven! Heel origineel! :) Mijn vriend en ik hebben ook twee kittens, Diesel en Skippy. Misschien heb je hun foto-album al gezien :)

Vanaf wanneer is Snickers bij jullie? Is hij altijd alleen geweest? Want daardoor kan het ook zijn dat hij niet zo goed meer weet hoe de sociale omgang is tussen katten.

Nog een tip voor Bounty, geef haar ook veel liefde. Laat haar de grenzen aangeven, maar pak haar bijvoorbeeld ook af en toe op, gewoon heel voorzichtig, zodat ze kan leren dat dat niet eng is. Als ze meteen weer wegspringt laat je haar gewoon weer weggaan. Het gastgezin waar Skippy vandaan kwam zei dat veel schuwe katten schuw blijven omdat wij baasjes ze teveel met rust laten. We denken dat ze het eng vinden, dus laten we ze met rust, maar vervolgens leren ze ook niet dat het niet eng is :) Zij raadde ons ook aan juist af en toe de kitten op te pakken en op schoot te nemen (als de kat rustig is en al wat gewend is aan de nieuwe thuissituatie uiteraard) en dan dus weer te laten gaan als ze wegspringen. Skippy was de eerste dag ook wat schuw bij ons en kroop in een hoekje weg. Daar kon ik haar wel aaien en dan begon ze ook te spinnen. Dus toen heb ik haar heel rustig en voorzichtig opgepakt en op schoot gezet en toen bleef ze rustig zitten genieten :) En na een minuutje liep ze weg en heb ik haar laten gaan. Skippy is wel altijd mensen gewend geweest, dus bij Bounty heeft het waarschijnlijk wel meer tijd nodig, maar ze is nog heel jong, dus dat gaat helemaal goed komen :)

Veel plezier met ze!
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Renatevanderveer

Re: Snickers en Bounty

Bericht door Renatevanderveer »

Bedankt voor alle tips!
Snickers is vanaf juli bij ons, hij is geboren op 23 mei.
Snickers is vanaf juli inderdaad alleen geweest en heeft altijd op de kattenbak geplast.

Mijn vriend en ik hebben alle plaatsen waar Snickers geplast heeft goed schoongemaakt en vanaf gisteren ook niets meer gevonden.

Vanmorgen heb ik Bounty heel even op mogen pakken, heel kort maar ze spinde nog wel steeds.
Snickers loopt tijdens ons ochtendritueel als een lammetje achter ons aan en gaat dan in de douche zitten.
Snickers zat dus bij ons in de douche en op een gegeven moment begon Bounty te miauwen.
Ze wilde ook kijken!

Ze word wat nieuwsgieriger en probeert alles voorzichtig te bekijken.

Alleen van Snickers word ze af en toe wat bangig, omdat die steeds bovenop haar springt.
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Snickers en Bounty

Bericht door Ikey »

Snickers wil waarschijnlijk heel graag spelen met haar :)

Fijn dat Bounty al zo uit haar schulp komt kruipen! Ze heeft bij jullie een heerlijk huisje gevonden :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6817
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Snickers en Bounty

Bericht door Dinky »

Bounty heeft gewoon even tijd nodig maar gezien de huidige progressie komt dat wel goed ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie