Hoe help ik mijn kat?? SOS

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Cynthia22
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2012 14:54

Hoe help ik mijn kat?? SOS

Bericht door Cynthia22 »

Thuis hebben wij een huistuinkeuken poes. Zij is nu 17,5 jaar oud en de laatste jaren erg rustig. Ze slaapt veel en raakt doof.
Vanmorgen heeft mijn vader haar in een hoek van de tuin aangetroffen en leek zij wel de weg kwijt. Hij heeft haar op een stoel gelegen. We hebben gekeken of zij niks gebroken had, maar ze lijkt fysiek in orde, geen wonden etc. Sinds dat zij op de stoel ligt heeft zij stuiptrekkingen, mauwt veel en maakt rare bewegingen. We denken dat zij aan het doodgaan is maar weten het niet zeker. Het is nu zondag dus we kunnen niet naar de dierenarts.
Af en toe wordt zij rustig en lijkt ze wel weg en ademt heel ligt en dan doet ze weer druk met veel ongecontroleerde bewegingen en miauwen.
Wat kan het zijn?? Gaat ze wss dood of is het mogelijk een virus?
Ze heeft verder in al die jaren geen ernstige aandoeningen of iets gehad.

Kan iemand mij misschien vertellen wat er aan de hand is en wat wij moeten doen??!

Alvast bedankt
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Hoe help ik mijn kat?? SOS

Bericht door kansarmedieren »

Hoezo kan je niet naar een dierenarts er is altijd een dierenarts bereikbaar misschien niet je eigen dierenarts maar wel een dienstdoende dierenarts. Dus bellen naar je dierenarts dan hoor je waar je naar toe moet want je kat heeft snel hulp nodig.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe help ik mijn kat?? SOS

Bericht door castratenkoor »

Sluit ik me bij aan. Je eigen dierenarts bellen en dan krijg je een bandje te horen met het nummer waarop je de dienstdoende dierenarts kunt bereiken.

De dierenarts kan haar als ze echt stervende is helpen dat proces te versnellen. Maar wie weet kan de dierenarts haar nog opkrikken en helpen zich weer wat beter te voelen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Hoe help ik mijn kat?? SOS

Bericht door eveline1982 »

Er zijn altijd spoed dierenartsen zoals kansarme dieren zegt. En ik zou er zsm naar toe gaan eigenlijk hoop ik dat je er al bent!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Hoe help ik mijn kat?? SOS

Bericht door Brittenbolletje »

Ga je hier nou echt naar zitten kijken? Dat snap ik niet he. Overal in Heel Nederland kan je naar een dierenarts ook op zondag. Ik zou dus zo snel mogelijk een dierenarts zoeken die je kan bellen en langs gaan. Misschien is het wel ene epilepsie aanval waar ze niet uit komt. Doe wat aub en blijf er niet naar kijken.
Cynthia22
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2012 14:54

Re: Hoe help ik mijn kat?? SOS

Bericht door Cynthia22 »

We kregen onze eigen dierenats niet te pakken. Via een vriendin die dierenartsassistente is kreeg ik haar dierenarts aan de lijn. We zijn gelijk heen gegaan toen. De dierenarts kon niet vaststellen wat het is geweest. Ze dacht een toeval. Onze poes raakte al meer weg en we hebben haar laten inslapen.
Bedankt voor jullie reacties.

P.s. @ housecat als je geen gehoor krijgt bij je dierenarts probeer je in de tussentijd op internet te zoeken wat het kan zijn om je kat hoe dan ook te helpen totdat je wel een dierenarts hebt kunnen bereiken.
Anne87

Re: Hoe help ik mijn kat?? SOS

Bericht door Anne87 »

Jammer dat je je kat hebt moeten laten inslapen. De kat bij mijn ouders had op een gegeven moment ook een toeval wat klinkt als hetgeen jij omschrijft. Wij zijn toen ook met spoed naar de DA gegaan en daar bleek dat haar nieren geheel uitgevallen waren (zij had al langer nierfalen) en zij zichzelf aan het vergiftigen was. Dit zorgde voor de spastisch aandoende toevallen. (Pin me hier niet op vast, het is al heel wat jaren terug en ik was nog wat kleiner.) Wij hebben haar toen ook laten inslapen.
Verder snap ik dat je op internet hulp zoekt, maar ik zou dan toch enkel naar google.nl gaan en "spoeddierenarts + woonplaats" invoeren.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6818
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Hoe help ik mijn kat?? SOS

Bericht door Dinky »

Wat fijn dat ze een leven heeft gehad zonder verdere ernstige aandoeningen :)
Blijkbaar was ze nu dus echt helemaal op en moet je haar inderdaad laten gaan :(
Veel sterkte met het verlies!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Hoe help ik mijn kat?? SOS

Bericht door nellebel »

sterkte met je verlies. een mooie leeftijd, maar toch triest dat ze moest gaan. hopelijk heeft ze er zelf geen notie van gehad en heeft ze niet geleden.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Hoe help ik mijn kat?? SOS

Bericht door eveline1982 »

Ik hoop ook dat je snapt dat mensen raar opkijken als de kat al vanaf de ochtend ligt dood te gaan en er om 3 uur nog geen da aan te pas is gekomen. Sterkte met het verlies, ik hoop dat je snapt dat het geen aanval was, maar bezorgheid vanaf onze kant :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Hoe help ik mijn kat?? SOS

Bericht door Brittenbolletje »

Sterkte met het verlies
Plaats reactie