Nieuwe kitten Pippi bij 3 poezen

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
tiene79
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 sep 2011 08:37

Nieuwe kitten Pippi bij 3 poezen

Bericht door tiene79 »

Afgelopen zondag hebben wij onze nieuwste aanwinst Pippi opgehaald (een maincoon poesje van 10 weken)
Wij hebben hier al 3 poezen, die anderhalf jaar geleden zijn samengevoegd ivm samenwonen.
Mijn vriend had 2 poezen (zusjes) en ik 1 poes, mijn poes Lowie komt uit een eigen nestje, en is daardoor altijd zeer op mij gericht geweest wat schuchter naar andere mensen. dus hier was ik toen best nerveus om. Maar eigenlijk is dit redelijk goed gedaan..ze gedogen elkaar allemaal goed.

Nu is daar Pip, ik dacht vooral erg leuk voor Lowie want die wilde soms spelen met de zusjes maar die waren daar niet zo van gediend. Nu snap ik dat dit allemaal tijd nodig heeft, maar denk dat ik even wat behoefte heb aan geruststellende antwoorden of juist niet haha...

Pip is hier zondagmiddag gekomen, en eigenlijk zijn alle 3 de andere poezen gaan blazen grommen, nu is pip ook een pittige dame dus deed dit mooi eens terug.. :twisted: Pip in de woonkamer gezet met deur open (pippi komt toch nog niet verder dan de woonkamer) maar wel de mogelijkheid voor alle katten om in de woonkamer te komen, maar ook gewoon naar buiten kunnen of naar een slaapkamer boven. Nu moet ik zeggen dat er regelmatig eens een poes de woonkamer in komt en alles vanaf een afstandje gaat bekijken, maar zodra pip te dicht komt is het blazen en grommen (ze halen niet uit) Pip heeft inmiddels door dat ze maar niet moet terug blazen en trekt zich er eigenlijk weinig van aan.Ze vind het eigenlijk allemaal wel interessant. S'nachts slaapt Pip in de woonkamer en de andere poezen bij ons op de slaapkamer en op bed (dit waren al hun vaste nachtplekjes en dat wil ik ze graag nog gunnen) mijn kat licht dan ook een hele nacht bovenop me.
De zusjes worden overdag nog graag aangehaald maar Lowie is schuchter..ze zit veel boven en ik ga regelmatig naar haar toe even spelen (knuffelen ziet ze even wat minder zitten, waar ik me dan toch weer beetje druk om maak..Normaal zaten alle 3 de katten overdag veel in de woonkamer, iedereen heeft zon beetje haar vaste plekjes..dat is nu veel minder..Vooral lowie die graag bij me op de bank lag, komt nu alleen af en toe eens op zeer schuchtere wijze de woonkamer bekijken, blaast een paar keer gemeen naar Pippi en is dan weer weg.. Ik denk dat ik dit maar even moet laat gaan?denk niet dat dwingen haar goed doet.

Ik weet dat het allemaal tijd kost, maar pakken we het een beetje goed aan? en zijn er dingen die we anders zouden kunnen doen of op zouden kunnen letten. Ik hoor het graag!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Nieuwe kitten Pippi bij 3 poezen

Bericht door eveline1982 »

Hoi Tiene

Gefeliciteerd met jullie nieuwste aanwinst. Volwassen katten hebben altijd wat meer wentijd nodig dan als je jonge kittens bij elkaar zet. Als mensen hier een kitten ophalen en zelf al een volwassen poes hebben geef ik het volgende advies. Nooit mee bemoeien mits het echt de spuigaten uitloopt (lees volwassen kat valt de kitten echt heel erg aan) Blazen en meppen gewoon toelaten, Pipi zal even moeten weten waar haar plaats is. Meestal heeft dit een week of 2 de tijd nodig en accepteren de volwassen dieren de kitten wel. Soms heeft het veel meer tijd nodig. Maar never nooit mee inmengen. Succes ermee.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
tiene79
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 sep 2011 08:37

Re: Nieuwe kitten Pippi bij 3 poezen

Bericht door tiene79 »

bedankt voor je reactie, Ik meng mij er ook niet in. En gelukkig zijn het hier nog geen meppen, wat me inderdaad opvalt is dat Pippi eerst heel stoer terug aan het blazen was maar nu doorheeft dat beter niet te doen. Ik leg ook geen enkele druk of dwang op ze, ik verplicht ze ook niet in de woonkamer te zijn (de oudere katten)is dit oke? wat ik verder lastig vind is dat Lowie altijd graag bij me lag..En wil dat nu helemaal niet meer..De kitten wil dit natuurlijk wel en mag dit ook, en dan zie ik Lowie op een afstandje toekijken en dat vind ik weer zielig..Wel probeer ik Lowie regelmatig aan te halen op plekjes waar ze wat meer op haar gemak is.
Ik vind het zelf gewoon spannend en weet dat dit juist niet werkt haha..
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Nieuwe kitten Pippi bij 3 poezen

Bericht door eveline1982 »

Doe je heel goed hoor, laat iedereen eerst maar op een afstandje aan mekaar wennen. Ze weten dat ze in de woonkamer mogen en zullen dit echt wel weer snel doen. Lowie zal ook met de tijd weer bij draaien, en snap dat je het zielig vind. Misschien kan je Lowie, als pipi slaapt, uit zijn veilige plekje halen en op schoot nemen? Dan snapt hij misschien dat ook hij nog steeds lief is, ondanks zo een klein duiveltje ;)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
tiene79
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 sep 2011 08:37

Re: Nieuwe kitten Pippi bij 3 poezen

Bericht door tiene79 »

Lowie wil op dit moment niet bij mij op schoot, als pip in de woonkamer is..Wel kan ik haar knuffelen als ze bv in de slaapkamer is. Wel heeft ze gisteren op haar gemak en erg voorzihtig eens een rondje door de woonkamer gemaakt en aan alles gesnuffelt en kwam zelfs even op de bank waar Pippi lag.
Dan heb ik nog een vraag nu eten de oude poezen in de keuken en Pippi in de woonkamer is het een idee dit langzaam naar elkaar toe te brengen.
Pip wil momenteel eigenlijk alleen het liefst op mijn schoot slapen, hoe kan ik haar ook op andere plekjes laten slapen?
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Nieuwe kitten Pippi bij 3 poezen

Bericht door eveline1982 »

Laat ze voor nu nog maar even apart eten, als je merkt dat iedereen gemoedelijk met elkaar omgaat kan je Pippi ook naar de keuken laten met eten.

Als Pippi op schoot ligt en je wilt dit even niet, dan zet je haar er gewoon vanaf af. Blijf dit herhalen, uiteindelijk snapt ze wel dat ze een ander plekje moet zoeken.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
tiene79
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 sep 2011 08:37

Re: Nieuwe kitten Pippi bij 3 poezen

Bericht door tiene79 »

Dank je wel!
Mijn probleem is een beetje dat ik zo snel iets zielig vind en ze allemaal gelukkig wil maken...
Dan laat ik ze nu nog even apart eten..
Guus (1 van de zusjes) ligt nu op tafel en kijkt rustig toe, wel blazen als ze te dichtbij komt, en dat doen ze dan ook eigenlijk niet..haha...Betreft het slapen van Pippi, ik ben normaal niet zo van de mandjes er zijn hier in huis genoeg zachtjes plekjes waar ze kunnen liggen, maar is het mss een idee er nu eentje aan te schaffen? aan de andere kant een kat laat zich toch niet dwingen..
Plaats reactie