Sinds zaterdag een Kitten in huis en ze wil niet eten/drinke

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Belessanl
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2012 15:02

Sinds zaterdag een Kitten in huis en ze wil niet eten/drinke

Bericht door Belessanl »

Hoi allemaal! Ik hoop dat jullie mij willen helpen.

Ik heb sinds zaterdag een kitten van 4 maanden in huis en sindsdien heeft ze nog niets gegeten en gedronken. Ik heb nu met een spuitje wat water naar binnen weten te krijgen, maar ze eet nog geen hap. De dierenarts die roept meteen dat ik moet komen, omdat ze het niet vertrouwen. Uit ervaring (heb meerdere katten gehad) weet ik dat ze wel even zonder eten kunnen. De dierenarts wil namelijk altijd dat je langskomt. Wat zouden jullie adviseren? Mocht ze morgen niets hebben gegeten dan is het al meer dan 48 uur en dan wil ik zeker een afspraak bij de arts.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Sinds zaterdag een Kitten in huis en ze wil niet eten/dr

Bericht door mittenslief »

Dan heb je wel geluk gehad met je vorige ervaring dat ze niet eten en drinken. een kitten MOET eten en drinken, ze drogen nl. heel snel uit. ik zal zeggen rapido naar de DA geen minuut meer wachten en wat geef je eigenlijk te eten?? en heeft ze wel ontlasting gehad???
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Sinds zaterdag een Kitten in huis en ze wil niet eten/dr

Bericht door Brittenbolletje »

Oehh als een kat lang niet eet is dat heel slecht voro de niertjes enz enz. ik zou maar rap wat eten erin proppen desnoods wat mouse of zo, maar zou gauw naar de da gaan voordat ze uit droog ook. dit is erg slecht. een kitten gaat erg rap achteruit dan.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Sinds zaterdag een Kitten in huis en ze wil niet eten/dr

Bericht door eveline1982 »

Ik denk dat jouw dierenarts groot gelijk heeft dat je direct moet komen! Een kitten van die leeftijd moet goed eten en drinken, ze is duidelijk erg ziek!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Sinds zaterdag een Kitten in huis en ze wil niet eten/dr

Bericht door castratenkoor »

Ik zou ook adviseren vanavond naar de dierenarts te gaan. twee - drie dagen niet eten is erg riskant.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Nina-Pippi-Loes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 nov 2012 17:08

Re: Sinds zaterdag een Kitten in huis en ze wil niet eten/dr

Bericht door Nina-Pippi-Loes »

Hoe is het met je katje?
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Sinds zaterdag een Kitten in huis en ze wil niet eten/dr

Bericht door Chiquita98 »

Na het bericht is ze dag dag zelf nog online geweest en daarna niet meer. Hopelijk wel naar de da geweest. Meerdere katten gehad....dan weet je toch wel dat een kitten echt vocht nodig heeft!!!

Oh nee zelfs na haar bericht niet meer online geweest
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
xdenise
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 01 jul 2012 10:43

Re: Sinds zaterdag een Kitten in huis en ze wil niet eten/dr

Bericht door xdenise »

dat ze meerdere katten heeft gehad hoeft niet te betekenen dat ze ook ervaring met kittens heeft ;).

ben benieuwd hoe 't met de kitten is afgelopen, laten we hopen op 't beste.
Meow is like aloha - it can mean anything ~
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Sinds zaterdag een Kitten in huis en ze wil niet eten/dr

Bericht door Chiquita98 »

Dat bedoel ik ook....de opmerking ik heb meerdere katten gehad wil niet zeggen dat je dan alles ook maar weet
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Nina-Pippi-Loes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 nov 2012 17:08

Re: Sinds zaterdag een Kitten in huis en ze wil niet eten/dr

Bericht door Nina-Pippi-Loes »

Jammer dat mensen een vraag posten en daarna niet meer komen kijken. Kun je het net zo goed laten. ;-)
Cerna

Re: Sinds zaterdag een Kitten in huis en ze wil niet eten/dr

Bericht door Cerna »

Ik stuur vaak een PB wanneer mensen niet meer terugkomen en dan is de reactie: goh, ik dacht dat ik een mail zou krijgen wanneer er gereageerd was.
Ik heb hierover contact gehad met Roland of het niet mogelijk is om standaard een waarschuwingssysteem in te bouwen, maar mensen krijgen alleen een mailtje wanneer ze zich op het topic abonneren (zie bovenaan onder de titel). Ik wist dit niet en de meeste mensen denk ik niet.

Dus: misschien wacht ze op een mailtje?
Ik ga ervan uit dat ze inmiddels bij de dierenarts is geweest omdat ze schrijft "........Mocht ze morgen niets hebben gegeten dan is het al meer dan 48 uur en dan wil ik zeker een afspraak bij de arts......"
Nina-Pippi-Loes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 nov 2012 17:08

Re: Sinds zaterdag een Kitten in huis en ze wil niet eten/dr

Bericht door Nina-Pippi-Loes »

Ja dat zou inderdaad kunnen, dat ze een mail verwachten dus.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Sinds zaterdag een Kitten in huis en ze wil niet eten/dr

Bericht door Chiquita98 »

Als ik reageer op een topic dan word ik automatisch geabonneerd op het topic en krijg ik dus ook mail als er nieuwe berichten zijn.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Sinds zaterdag een Kitten in huis en ze wil niet eten/dr

Bericht door Robijn »

He?? :shock: Ik niet hoor...Ik krijg pas mail als ik me heb geabonneerd op het onderwerp...
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Cerna

Re: Sinds zaterdag een Kitten in huis en ze wil niet eten/dr

Bericht door Cerna »

Ik ook niet, dus heb ik even gezocht en je kunt inderdaad via Gebruikerspaneel - Foruminstellingen - Wijzig berichtstandaarden, aanklikken "Waarschuw mij bij antwoorden". Is je mailbox wel snel vol.
Plaats reactie