4 weken oude kitten, bij 6 maand oude kat

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
cartjeuh
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2012 11:01

4 weken oude kitten, bij 6 maand oude kat

Bericht door cartjeuh »

hallo,

Ik heb net van vanmorgen een nieuwe kitten in huis van 4 weken oud. De moeder wou er niet meer naar kijken dus ik ga het groot brengen met een flesje. :)
Nu heb ik al een kat van 6 maanden oud. Het is eentje met een karaktertje dus ik vraag me af hoe ik ze nu het beste met elkaar in contact laat komen.
Iemand tips? Ook tips ivm opvoeding van de kleine kitten zijn welkom!

Groetjes!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: 4 weken oude kitten, bij 6 maand oude kat

Bericht door Dinky »

zoekfunctie » introductie ;)
Daar is al heel veel informatie te vinden ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: 4 weken oude kitten, bij 6 maand oude kat

Bericht door mittenslief »

kittens van 4 weken kan je al voorzichtig vleespap gaan geven. en genoeg voeden, elke dag wegen om de 2 weken ontwormen. meestal gaat de introductie bij zulke jonge dieren nog heel makkelijk, maar pas op dat de grote de kleine niet overloopt
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
linted
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jun 2012 14:31

Re: 4 weken oude kitten, bij 6 maand oude kat

Bericht door linted »

Ik heb ook een kitten van ongeveer 4 weken in huis gekregen. Door moederpoes verstoten en de vorige eigenaar wilde er niet voor zorgen. Ik kreeg als tip van de dierenarts om yoghurt te geven. Helaas wilde ze dat niet en ben ik dat gaan geven met het spuitje. Ook natvoer (fijngeprakt) gegeven en al snel at ze ook brokjes. Met de flesvoeding moesten we stoppen van de dierenarts vanwege diarree.
Inmiddels is ze 3 weken bij ons en gaat het super. Ze is ruim 300 gram gegroeid en lekker actief. Onze andere kitten is 4,5 maand. Al snel waren ze dikke vriendinnen!
Ohja, ik woog ook elke dag, inmiddels om de dag.
Plaats reactie