Dringend advies nodig!

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
romi
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 sep 2012 20:08

Dringend advies nodig!

Bericht door romi »

hallo....

ik heb echt een drama in huis 3 jaar terug had ik 2 kittens uit verschillende nest in huis gehaald
1 vrouwtje en 1 mannetje ze zijn allebei geholpen 2 jaar lang ging het goed....
tot vorige jaar daar begon alle drama eerst waren ze onafscheidelijk en opeens vliegen ze elkaar aan!
het vrouwtje wil niks met het mannetje te doen hebben en het mannetje wil alleen maar bij het vrouwtje zijn! het is echt heel triest !!!

wat moet ik doen!?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Dringend advies nodig!

Bericht door nellebel »

dan zal er toch wel iets zijn gebeurt waardoor ze ineens zo doen tegen elkaar. ergens flink van geschrokken, verhuizing , of iets dergelijks. weet je misschien wat er anders was als anders in de periode dat de ruzie begon?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
paasnini

Re: Dringend advies nodig!

Bericht door paasnini »

Zou een feliwayverdamper aanschaffen. En inderdaad zal er iets gebeurt zijn.
romi
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 sep 2012 20:08

Re: Dringend advies nodig!

Bericht door romi »

nellebel schreef:dan zal er toch wel iets zijn gebeurt waardoor ze ineens zo doen tegen elkaar. ergens flink van geschrokken, verhuizing , of iets dergelijks. weet je misschien wat er anders was als anders in de periode dat de ruzie begon?
hey nee er is niks gebeurt we zijn niet verhuisd niks....
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Dringend advies nodig!

Bericht door Adriana »

poezen kunnen op een moment erg bezitterig worden (huis/baasje) en dat heb je met katers eigenlijk niet zo.. dan hoeft er niks gebeurd te zijn maar dan claimen ze alles voor zich en vechten de rest de tent uit. wij hebben zo'n tiepje, majesteit Mies.
eerste tig jaren samen met broer geweest en nu nauwelijks meer on speaking terms.
ze (herplaatsers) zijn - en gelukkig was daar plaats en zin en aandacht - uit elkaar gegaan en Mies zeilt 6 maanden per jaar met mijn vriend over het IJsselmeer en is helemaal gelukkig.
ze heeft nu een lat-relatie met haar broer Enzo, die samen met twee broertjes bij mij woont.

daarom hebben sommige forumleden en ik hoor daar ook toe, het niet zo op combi's met poezen.
maar er zijn groepen waar het wel redelijk rustig blijft..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
romi
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 sep 2012 20:08

Re: Dringend advies nodig!

Bericht door romi »

ja dat zou het best nog wel eens kunnen zijn ze leven nu gescheiden in huis alleen ik vind het zo zielig...
aangezien het vrouwtje in het achterhuis zit en het mannetje vrolijk door het huis loopt want als ik hem in het achterhuis doe en het vrouwtje door het huis laat lopen krijst hij het hele huis bij elkaar...
maar het is best vreemd want het is al 1x eerder gebeurt en na een maand of 2 ging het weer goed maarja nu is het weer raak ik hoop iedergeval dat het weer ooit eens goed komt!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Dringend advies nodig!

Bericht door Adriana »

k heb hier in huis 11 jaar lang een schurende relatie gehad tussen poes en kater, totdat het op een moment fout ging en de kater niet meer dorst te eten..
poes alsnog herplaatst en dat had ik 10 jaar eerder moeten doen.
heb nu 3 katers, waarvan twee broertjes en veel oudere Enzo en dat gaat meer dan geweldig.
broertjes zijn ook heel lief naar Enzo toe en ik wil nooit meer anders..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Dringend advies nodig!

Bericht door pinguin »

Is de poes wel medich onderzocht. Als een dier pijn heeft kan dat ook een trigger zijn om zo maar ineens aan te vallen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie