Nieuweling laten kennismaken met 2 katers

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Nieuweling laten kennismaken met 2 katers

Bericht door pinguin »

Ben ook wel benieuwd of het koppelen op neutraal terrein wel gaat werken. En hoe zich dat dan weer vertaald naar de thuis situatie.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Nieuweling laten kennismaken met 2 katers

Bericht door Ilovesiamesecats »

Ik verwacht dan weinig problemen omdat ze alledrie naar het pension zullen ruiken en hopelijk gaan ze in het pension samen goed overweg.
Door ze apart te houden gaat het bij Lucky niet werken dat heb ik al gezien, er is totaal geen verschil in gedrag. Bovendien is het voor mij niet vol te houden zo...ik ben de hele dag bezig met mijn aandacht te verdelen tussen de katten :eshifty:

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuweling laten kennismaken met 2 katers

Bericht door lidewij020 »

Spannend hoor....hopelijk is een lang weekend lang genoeg om in het pension aan elkaar te wennen. Ik heb geen idee hoeveel tijd zoiets nodig heeft.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Nieuweling laten kennismaken met 2 katers

Bericht door Ilovesiamesecats »

Als ik zag hoe snel het ging bij de direnarts.... Daar liepen Pride en Safi na 10 minuten al los in dezelfde ruimte!! Nog wel wat blazen maar ach dat hoort er bij. Ze zijn in het pension 3 hele dagen bij elkaar van 's morgens vroeg tot 's avonds laat en wat ik hoorde van een kattengedragstherapeut is dat Oosterlingen elkaar vaak opzoeken. Nou, ik hoop het :edance:

Als dit niet werkt ga ik kattengedragstherapie inzetten. Het moet gewoon lukken, ik wil Safi echt niet meer kwijt :-|

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuweling laten kennismaken met 2 katers

Bericht door lidewij020 »

Ik denk dat het uiteindelijk wel goed zal komen, het zijn 3 sociale katten, maar dit soort euvels hebben wel tijd nodig.

Het is nog wel goed om in overweging te nemen dat het pension vooral in het begin een stressvolle omgeving voor de katten kan zijn. Het is vreemd terrein is met vreemde katten, vreemde mensen en vreemde geuren en geluiden van andere dieren. Het is belangrijk, vooral als je de katten in de toekomst tijdens jullie vakanties weer naar het pension wilt brengen, dat ze bij het pension een prettig gevoel krijgen. Het gevoel dat ze als laatste in een bepaalde omgeving hebben gehad is wat ze onthouden. Als ze het na 3 dagen helemaal leuk en gezellig vinden in het pension, dan zullen ze zich dat herinneren als ze weer gaan en dat is de bedoeling.
Als de katten nog gestrest zijn na 3 dagen en je haalt ze dan terug, dan zullen ze zich dat gevoel herinneren, als je ze er weer heen brengt en dan krijgt het pensionbezoek dus een negatieve lading.

Wat ik wil aangeven is dat het geen kwaad kan om ze wat langer in het pension te laten, als je merkt dat ze zich nog niet helemaal op hun gemak voelen.

Ik weet niet hoe lang dat duurt en het verschilt ook vast per kat.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Nieuweling laten kennismaken met 2 katers

Bericht door Ilovesiamesecats »

Ik snap helemaal wat je bedoelt 8-) en ja als het moet plakken we er een nachtje achteraan. Ik zal ze goed observeren voor ik ze mee neem. Wat mij betreft in ieder geval het proberen waard, dit is voor mij niet vol te houden. Ben ik bij Safi staan er 2 katers hartverscheurend te miauwen, ben ik bij de katers is Safi zielig.... :roll:

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Nieuweling laten kennismaken met 2 katers

Bericht door Ilovesiamesecats »

Ze zitten nu vanaf vrijdagochtend in het pension, op zich gaat het best redelijk samen hoewel Safi en Lucky elkaar een beetje ontlopen. Ik heb de verzorgers verzocht om meer te gaan sturen want ze zitten daar niet voor de lol natuurlijk. Desnoods onder begeleiding even alledrie samen in één hok.

Nu twijfel ik of ik ze morgen wel zal gaan ophalen, of dat ik ze daar wat langer moet laten zitten. zouden ze al alledrie naar het pension ruiken of is dat te snel? Want ik denk dat als ze alledrie hetzelfde ruiken de kans op succes het grootste is. Lucky is ten slotte geen agressieve kat maar angstig-agressief. De buurkater accepteert hij volkomen.

De geraadpleegde gedragstherapeute zegt dat er een consult moet komen....ik denk zelf dat als ze nu tegelijk thuis komen er geen probleem meer zal zijn.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuweling laten kennismaken met 2 katers

Bericht door castratenkoor »

Ik zou ze er zeker nog 2 dagen en nachten extra laten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Nieuweling laten kennismaken met 2 katers

Bericht door Ilovesiamesecats »

Ja, dat was mijn gevoel ook. Als het voor het pension uit komt gaan we ze vrijdag ophalen. Ik wil geen risico nemen dat het mis gaat als ze thuis komen, en nu zitten ze er toch.

Maar dan moeten de medewerkers dus wel werk maken van de gewenning aan elkaar, als Safi de hele dag binnen zit en Lucky buiten schiet het niet op natuurlijk 8-)

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuweling laten kennismaken met 2 katers

Bericht door castratenkoor »

Nee ze moeten ze de komende dagen echt in 1 ruimte houden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Nieuweling laten kennismaken met 2 katers

Bericht door Ilovesiamesecats »

We kregen vandaag deze foto's gemaild :edance:

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nieuweling laten kennismaken met 2 katers

Bericht door Adriana »

kijk nou toch! :uunk:
alle drie knus bij elkaar, helemaal tut an...??
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Nieuweling laten kennismaken met 2 katers

Bericht door ayla »

wauw wat geweldig om te zien! Heb niet actief gereageerd wel actief mee gelezen en dit is nog eens goed nieuws!!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Nieuweling laten kennismaken met 2 katers

Bericht door Chiquita98 »

hahahaha das ineens het andere uiterste! Wat geweldig. Wat moet jou dit goed doen zeg. Genieten. Hopelijk gaat dit zich thuis ook zo voortzetten
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Nieuweling laten kennismaken met 2 katers

Bericht door Ilovesiamesecats »

De verleiding is groot om ze nu te gaan halen maar ze blijven lekker tot vrijdag daar 8-) Zoals gezegd werd, het zijn alledrie sociale katten dus ik verwacht nu geen problemen meer. Het was het elkaar niet kunnen zien dat spanning creerde zowel bij Safi (de rode) als bij Lucky (de choc point).

Er zitten nog 4 andere katten en juist deze 3 trekken naar elkaar toe hihi geweldig, Siamezen onder elkaar :eshifty: Maar het is inderdaad wel ineens "tut an," alsof er een knopje om is. Toen ik de foto's zag schoten de tranen me in de ogen, dit had ik niet verwacht. Elkaar tolereren was mooi geweest, dit is geweldig!!

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Plaats reactie