nieuwe kitten,bij 2 katten

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
canton75
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 aug 2012 18:14

nieuwe kitten,bij 2 katten

Bericht door canton75 »

ik ben nieuw hier op deze forum

ik ga morgen een 8 weken kitten halen heb zelf al een 2 katten een kater en een poes van 8 jaar.
en vraag me toch wel af hoe dat gaat verlopen want hoor zo veel verschillende vragen en zal het wel zonde vinden als ik de nieuwe kitten dan toch weer na het asiel zou moeten brengen als het totaal niet klikt met de andere katten.
dus zal graag hier advies willen van hoe en wat ik het beste kan doen om het de katten zo goed mogelijk te maken

alvast bedankt
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: nieuwe kitten,bij 2 katten

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
het leeftijdsverschil tussen je kitten en het stel van 8 is veel te groot. kittens zijn vrij wild en onbesuisd en spelen en ravotten met alles en vaak lang en heftig. voor katzels van 8 is dat te veel en die reageren doorgaans negatief of trekken zich helemaal terug.
kans van slagen heeft het denk ik als je twee kittens ophaalt in plaats van eentje en dan van 12 weken ipv 8, want dat is vrij jong..
waarom heb je in deze situatie voor éen kitten gekozen?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
canton75
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 aug 2012 18:14

Re: nieuwe kitten,bij 2 katten

Bericht door canton75 »

waarom is heel makkelijk,omdat we een tijdgelden ook een kitten er bij hadden genomen en dat werkte toen goed.
maar helaas moest de kitten ingeslapen worden ivm darmziekte
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: nieuwe kitten,bij 2 katten

Bericht door lidewij020 »

Lees eens de artikelen waarnaar verwezen wordt op deze pagina: http://www.kattengedrag.com/Artikelen.htm
Er staat oa een artikel over de beste speenleeftijd en eentje over de introductie van een nieuwe kat / kitten. Ik ga mee met Adriana in het feit dat je beter twee kittens kunt nemen, dan hebben ze elkaar om mee te spelen en van te leren en krijgen de oudere katten wat rust. Vervelend dat jullie vorige kitten is ingeslapen. Als je echt liever één kat wilt zou je ook eens kunnen kijken naar een volwassen sociale asielkat of een herplaatser. Op die manier doe je wat aan het kattenoverschot. Bij een volwassen kat is er bovendien minder kans op complicaties, zijn er vaak minder kosten (inenting, castratie is vaak al gedaan) en het karakter van de kat is al volledig ontwikkeld. Je weet dus wat je in huis haalt.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Plaats reactie