mijn kat die miauwt als ik haar op til.

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
katleonie
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2012 22:41

mijn kat die miauwt als ik haar op til.

Bericht door katleonie »

hallo ik ben hier nieuw maar heb er al veel aangehad..

ik heb een vraag..

ik heb intotaal 5 katten in huis lopen, altijd heel gezellig natuurlijk, maar nu heb ik een vraag. een van mijn katten (de oudste van 3 jaar) die miauwt heel erg als ik haar optil. vind ze het dan niet leuk of doet er wat zeer of wat dan ook??

Ik weet gewoon niet wat ik verkeert doe.. wie kan me helpen..

ook willen me katten niet op schoot zitten. komt dat omdat ze zo jong zijn of willen ze dat gewoon niet..
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: mijn kat die miauwt als ik haar op til.

Bericht door pearlsofpassion »

Sommige katten worden gewoon niet graag opgetilt.
En dat kan ook komen met de leeftijd of door ervaringen.
Of er echt pijn zou zijn, weet ik niet van hier natuurlijk. Je zou in het oog kunnen houden of je daar andere aanwijzingen voor ziet.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9338
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: mijn kat die miauwt als ik haar op til.

Bericht door castratenkoor »

Ik heb hier ook katten die niet opgetild willen worden. En op schoot zitten doen ze ook niet alle 8. Dat is niet iets wat je aan kunt leren. Ze vinden het fijn of ze vinden het niet fijn.

Het is belangrijk elke kat te benaderen zoals de kat zelf graag heeft. Op die manier bouw je de beste band en het meeste vertrouwen op. De ene kat wil liever niet op de kop geaaid, de andere juist liever niet op de achterkant.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
sven0503
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 apr 2012 21:11
Locatie: Deventer

Re: mijn kat die miauwt als ik haar op til.

Bericht door sven0503 »

hier doen ze 't ook wel eens..

van rodin weten we dat ie liever niet opgetild wil worden, die komt gewoon bij ons liggen als ie daar zelf zin in heeft.

Layla vind het niet zo erg, maar als ze er geen zin in heeft... dan miauwt ze ook wel de boel bij elkaar.

Zoals anderen ook zeggen, de ene kat vind het wel oke en de ander niet... of op sommige momenten niet.
Gebruikersavatar
echelon
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 mei 2010 14:51
Locatie: Tilburg

Re: mijn kat die miauwt als ik haar op til.

Bericht door echelon »

Lily doet het ook weleens, die heeft het vanaf kleins af aan gedaan. Inmiddels doet ze het minder snel, alleen als ze echt geen zin heeft of als je 'r te lang vast hebt.
Bij haar was het een kwestie van het niet fijn vinden en niet van pijn (gelukkig!), maar inmiddels vind ze het niet meer zo erg. Behalve als ze op het aanrecht zit wat ze niet mag en ik haar eraf til ;-)
Vanaf 14-05-2010 trotse eigenaar van ons Heilig Birmaan-katertje Noah en vanaf 16-07-2010 van ons Heilig Birmaan-poesje Lily!
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: mijn kat die miauwt als ik haar op til.

Bericht door lidewij020 »

Hoe til je de kat op? Veel mensen hebben de neiging om een kat op te tillen als een baby,ze leggen ze ahw op hun rug met hun achterpoten omhoog. Voor de meeste katten is dit erg onprettig. Katten houden graag houvast onder hun pootjes.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Plaats reactie