Wat geef je kitten te eten?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
madita27
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 aug 2012 14:29
Locatie: Veenendaal

Wat geef je kitten te eten?

Bericht door madita27 »

Hoi,

vroeg me af wat jullie je kitten te eten geven?

heb er 1 die makkelijk eet de ander is een beetje moeilijker maar gaat met de dag beter :catani:
het eten wat ze uit het asiel hadden en ik dus ook gekocht had willen ze beiden niet eten :pdtmuch:
Heb vandaag Whiskas junior brokjes en whiskas junior maaltijdzakjes gehaald zodat ze wat afwisseling hebben of als beloning :pdtu:

was benieuwd hoe jullie dat die tijd aan hadden gepakt


madita
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Wat geef je kitten te eten?

Bericht door pearlsofpassion »

Mijn katten krijgen nu vers. Zelf samengestelde rauwe vleesvoeding.
Als er dus een kitten komt in de toekomst, krijg die dat ook.

Vroeger heb ik verschillende merken gevoerd aan de kittens. Vaak heel snel volwassen voer. Enkel natvoer gaf ik tot een jaar de kittenversie.

Whiskas is wel geen goed voer, dat zou ik niet aanraden. Er zitten veel te veel granen in en het is te duur voor wat het is.
Het beste kan je eens in de voedingshoek rondkijken, daar staan heel wat merken en ervaringen neergeschreven. Prijs-kwaliteit de betere merken zijn vb Sanabelle, Smilla, Porta 21, Animonda enz... Graanvrij is in mijn ogen het beste (Orijen, Acana), maar dat is ook een stuk duurder. Hoe hoger het vleesgehalte, hoe minder ze er echter van nodig hebben. Van de Whiskas die je nu geeft zullen ze gemakkelijk 2 tot zelfs 3 keer zoveel eten als van een merk dat ik hierboven noem (en de rest komt er onverteerd terug uit in de kattenbak).
Deze merken kan je via http://www.zooplus.nl verkrijgen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
madita27
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 aug 2012 14:29
Locatie: Veenendaal

Re: Wat geef je kitten te eten?

Bericht door madita27 »

thx voor de reactie zal eens op de site kijken
Gebruikersavatar
Peej
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 aug 2012 13:49
Locatie: Groningen

Re: Wat geef je kitten te eten?

Bericht door Peej »

Onze kleine Bo krijgt Hills (Science Plan Kitten Healthy Development Chicken). We hebben een oudere kat die de Hill´s Prescription Diet - Z/D krijgt, dus hebben we ons kitten ook maar aan de hill's gezet.. Als hij een half jaartje is mag hij mee-eten met de volwassen kat dus gelijk vanaf het begin maar aan hetzelfde merk ;)
Gebruikersavatar
xdenise
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 01 jul 2012 10:43

Re: Wat geef je kitten te eten?

Bericht door xdenise »

Mijn kittens krijgen kittenvoer van Royal Canin. En af en toe het kitten natvoer van RC.

Ik zou zeker investeren in hoogwaardiger voer (in plaats van de meeste goedkope supermarkt merken), zeker nu ze nog zo jong zijn. Tja, het kost wat meer.. dat is het enige nadeel.

liefs!
Meow is like aloha - it can mean anything ~
Gebruikersavatar
Juffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 jul 2012 22:10

Re: Wat geef je kitten te eten?

Bericht door Juffie »

Mijn twee kittens zitten op Royal Canin kitten 36, gaat erg goed! Bovendien is dit voedzamer dan een supermarktvoer dus uiteindelijk eten ze kleinere porties en valt het met de kosten wel mee. Van dat goedkope voer moeten ze meer eten om vol te zitten, vergelijk het bij ons maar met de MAC en een volwaardige aardappelen groenten vlees maaltijd. Mac is lekker voor even, maar het vult niet zo goed als een normale maaltijd.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Wat geef je kitten te eten?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik vind het een mooie vergelijking, maar in mijn ogen nog niet helemaal correct.
Als supermarktvoer fastfood is, dan is een goede brok een complete kant en klare maaltijd. Als je echt een verse maaltijd wil die te vergelijken is met als wij een stuk vers vlees en verse groenten en eventueel aardappelen klaarmaken, dan is dat voor een kat enkel te vergelijken met een verse vleesmaaltijd.
Brok blijft toch altijd een kunstmatig iets, hoe goed de brok ook is...

Maar zelfs kant en klare maaltijden zijn uiteraard een stuk beter dan fast food. Daar geef ik je compleet gelijk in. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie