Wegen van de kitten

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
madita27
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 aug 2012 14:29
Locatie: Veenendaal

Wegen van de kitten

Bericht door madita27 »

Hoi,

ik heb sinds de 23-08-2012 twee kittens uit het asiel de 1 is al helemaal gewend eet en drinkt goed de ander is nog niet helemaal gewend ze eet wel maar hele kleine portie's gelukkig drinkt wel genoeg, maar mij vraag is hoe kan je de kittens nou het beste wegen? ik wil graag het gewicht bijhouden en vooral van de gene die nog niet echt soepel eet. heb zelf een keukenweegschaal maar hoe kan je het nou het beste aanpakken zodat het voor hun wel een beetje een fijne ervaring blijft.

Alvast bedankt voor de reactie's


madita
Gebruikersavatar
xdenise
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 01 jul 2012 10:43

Re: Wegen van de kitten

Bericht door xdenise »

wat leuk dat je kittens hebt!

Ik woog die van mij ook in de keukenweegschaal, kon ze in zo een bakje zetten. Daar legde ik dan een snoepje in en dat ging prima. Anders hield ik een snoepje in mijn hand zodat ze bleven zitten.

Oei verminderde eetlust is wel vervelend! Ik had precies hetzelfde met Mowgli, en dat ging van weinig eten (voor de rest niks aan te merken) naar weinig eten én plotse lusteloosheid. Bleek ze een virus te hebben :-( . Helemaal als ze dalijk gewend is goed in de gaten houden.

Veel plezier met je poezenbeestjes!
Meow is like aloha - it can mean anything ~
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Wegen van de kitten

Bericht door pearlsofpassion »

Kommetje op de weegschaal. Op nul zetten.
Kitten erin en even aandacht trekken. Zo blijft die hopelijk even stil zitten.
Als het niet meteen lukt, geduld hebben en niet kwaad worden. Als de kitten het echt beu wordt (gebeurt gelukkig niet zo vaak als je maar rustig en lief blijft), even wachten en later nog eens proberen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
madita27
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 aug 2012 14:29
Locatie: Veenendaal

Re: Wegen van de kitten

Bericht door madita27 »

Dank jullie wel voor de reactie, ga het zeker zo proberen kijken of ze een beetje mee willen werken :-)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Wegen van de kitten

Bericht door mittenslief »

ja in een bakje is een prima methode, doe het niet in de gekke minuten maar net als ze nog slaperig zijn en probeer een vast tijdstip aan te houden
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Wegen van de kitten

Bericht door mittenslief »

ja in een bakje is een prima methode, doe het niet in de gekke minuten maar net als ze nog slaperig zijn en probeer een vast tijdstip aan te houden
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Plaats reactie