Dierenwinkel verkoopt 6,5 week oude kittens..

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thoompie
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 aug 2012 04:35

Dierenwinkel verkoopt 6,5 week oude kittens..

Bericht door Thoompie »

Hallo mede katers/poezen!

8 jaar geleden toen ik nog was gingen we een kitten kopen

-Toen we opbelde dat ze geen prijs wouden geven
-Eenmaal dat we daar waren bleek de prijs belachelijk hoog te zijn (150 euro voor een huis/tuin/keuken kat)
-De katjes waren 6,5 week oud wat verzwegen werd
-Het paspoort van de katjes was zogenaamd in de achterbak van de baas

Nou.. We hadden al een tijdje gewacht en waren zo enthousiast dat we maar de kat namen, We gingen naar huis met de kat, Onze 1'ste kat die was niet zo blij met onze kitten maar alsnog zijn ze wel vriendjes geworden. We noemde hem spike.

Na 2 weken kregen we het paspoort binnen en bleek dat spike maar 6 weken en 3 dagen was op het moment van de koop! Omdat we al helemaal in de wolken waren van spike en heel erg onwetend waren over de gevolgen gingen we er niks tegen doen.

Na ongeveer 1 jaar liefdevol voor spike gezorgt te hebben begon hij erg angstig gedrag te vertonen, We dachten dat het me zn karakter te maken had, Een vriend van me zij dat zulk angstig gedacht abnormaal was.

Nu na 8 jaar, Veel te laat. Vraag ik me af, Kan ik nog de dierenbescherming on hun dak sturen zodat geen 6 weken oude kittens die net over zijn gegaan op vast voer meer verkocht worden? Zijn er andere dingen die ik ertegen zou kunnen doen? Na 7 jaar opgekropte woede zou ik er iets tegen kunnen doen?
Tommie ( 11,5 jaar )
Spike ( 8 jaar )
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Dierenwinkel verkoopt 6,5 week oude kittens..

Bericht door achtpuntzes »

hoi,

bestaat die dierenwinkel nog? en nog steeds met dezelfde praktijken?

in dat geval zou ik wel contact opnemen met de dierenbescherming...
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Dierenwinkel verkoopt 6,5 week oude kittens..

Bericht door pinguin »

Eens met achtpuntzes. Als de dierenwinkel nog bestaat en nog steeds katjes verkoopt kan je er een zaak van maken. Maar voor je eigen kat heeft het denk ik geen meer.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Thoompie
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 aug 2012 04:35

Re: Dierenwinkel verkoopt 6,5 week oude kittens..

Bericht door Thoompie »

Zoiets na 8 jaar werkt inderdaad niet meer, Maar bedankt voor de reacties! Ik ga er voor zorgen dat er niet meer kittens zo behandeld worden bij die praktijk.

hartstikke bedankt voor de reacties!!!
Tommie ( 11,5 jaar )
Spike ( 8 jaar )
Plaats reactie