Kitten 8 weken oud 's nachts in bench?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Nieuweling Kitty
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 aug 2012 09:11

Kitten 8 weken oud 's nachts in bench?

Bericht door Nieuweling Kitty »

Wij hebben een kitten gekocht (bijna) van 8 weken oud.

Ik heb zelf nog nooit een poes gehad en mijn man ook niet. We zijn trotse vrienden van 2 konijntjes (buiten).
Nu gaan we as zaterdag een kitten ophalen dat precies 8 weken oud is die dag.
De eigenaar van de moederpoes wil het poesje echt niet langer houden en mijn dochters van 7 jr en 5 jr willen heel graag voor haar zorgen en met haar spelen (wij ook natuurlijk ;-) )

Helaas hebben wij voor de nacht geen afgesloten kamer beschikbaar voor het poesje. Is het mogelijk haar in een bench in onze woonkamer of slaapkamer te houden?
Ik heb al begrepen op de site dat 8 weken te vroeg is, maar helaas hebben wij geen zeggenschap hierin.

Als het poesje in de bench kan, kan ze dan de hele nacht zonder kattenbak? Of moet de kattenbak in de bench komen? Wordt een heeele grote bench, maar liever dat dan het poesje nog erger achter te stellen dan naar mijn gevoel nu al gebeurt.

Ik hoop dat er iemand kan reageren, want ik lig er best wel wakker van!
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kitten 8 weken oud 's nachts in bench?

Bericht door mittenslief »

ik heb de kittens hier ook wel in de bench (van die leeftijd) als ik er niet ben of s'nacht ook, wel een klein kattebakje, brokjes en water erin zetten. kittens van die leeftijd zijn erg onbezonnen en zien nergens gevaar in, dus ik vindt ze veilig zitten in de bench, als je nog andere vragen hebt vraag maar raak, ik vang kittens op voor het asiel en kom geregeld gekke dingen tegen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Nieuweling Kitty
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 aug 2012 09:11

Re: Kitten 8 weken oud 's nachts in bench?

Bericht door Nieuweling Kitty »

Hoi Puma,

Bedankt voor je snelle reaktie!
Een kleine kattenbak is natuurlijk een handige oplossing!
Heb je dan ook een slaapmandje in de bench staan?
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Kitten 8 weken oud 's nachts in bench?

Bericht door ayla »

Ik had gewoon een fleechedeken liggen, klein kattenbakje, drinkbare welke ik aan de tralies kon hangen en daar ging het goed mee.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten 8 weken oud 's nachts in bench?

Bericht door pearlsofpassion »

Zet de bench wel naast je bed, zodat de kitten je kan horen. Anders voelen ze zich op 8 weken veel te eenzaam.
Geef hem ook een knuffeltje of iets dergelijks. En inderdaad, een bakje is zeker nodig. Hoeft wel niet zo groot bij zo'n klein kittentje.
Vanaf een week of 10 zou ik hem wel los laten 's nachts.

Ik heb Cuzco indertijd in het reismandje op het nachtkastje gelaten. Ook met een bakje erin. De eerste week met het mandje dicht, erna met het mandje open. Maar hij ging eigenlijk zelden wandelen. Als hij 10 weken was, kroop hij bij mij in bed en kon ook apart gaan liggen in zijn reismandje als hij dat wilde.
Toen Luis (toen 14 weken) kwam sliep Cuzco beneden (was toen al 11 maanden) en is Luis gewoon bij hem gebleven. Hij had zijn vriendje, dus had hij mij niet nodig. Hetzelfde geldt voor een nestje kittens samen.
Maar Cuzco was met 8 weken en plots bij de moeder en zusje weg, erg eenzaam en bang. Ik zou een kitten van 8 weken dus nooit alleen laten 's nachts. Das erg zielig.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kitten 8 weken oud 's nachts in bench?

Bericht door mittenslief »

ja ik heb inderdaad een mandje en een dekentje in de bench
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
falkosan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 apr 2012 19:05

Re: Kitten 8 weken oud 's nachts in bench?

Bericht door falkosan »

zodra je ziet dat het overdag goed gaat hoeft het poesje niet meer in de bench. je zal dan namelijk zien dat hij of zij heel de nacht (als dat mag) bij jullie op het bed komt slapen, of in een mand op de kamer. even kijken of ze geen gevaarlijke dingen doen, en dan gewoon lekker los. hou wel in de gaten dat je je huis een beetje aan het poesje aanpast en breekbare spulletjes even in de kast zet. want als ze spelen...........dat is zo leuk.
Nieuweling Kitty
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 aug 2012 09:11

Re: Kitten 8 weken oud 's nachts in bench?

Bericht door Nieuweling Kitty »

Bedankt voor de tips! Ik ga meteen achter wat kleine spulletjes aan.
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Kitten 8 weken oud 's nachts in bench?

Bericht door lidewij020 »

8 weken is erg jong om bij de moeder vandaan te gaan. Het is niet voor niets dat raskatten pas met 12 weken bij de moeder wegmogen en dat de Feline welfare foundation zelfs 16 weken aanraadt. Jammer dat je het kitten niet nog een paar weekjes bij de moeder en zijn nestgenootjes kan laten. Dit is goed voor zijn ontwikkeling en vermindert de kans op gedragsproblemen in zijn latere leven (wetenschappelijk bewezen). Het zou heel fijn voor de kleine zijn als je één van zijn broertjes of zusjes ook erbij neemt. Het is geweldig om twee van die kleintjes samen bezig te zien. Daarnaast hebben ze een positieve invloed op elkaars ontwikkeling.

http://www.felinewelfarefoundation.org/ ... n/sep2010/
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Plaats reactie