nieuw hier en een vraagje

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
falkosan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 apr 2012 19:05

Re: nieuw hier en een vraagje

Bericht door falkosan »

ik hoop dat het geen 2 zusjes zijn, want dan is de kans aanwezig dat ze elkaar later niet mogen. 2 broertjes kan, zusje/broer ook. of 2 poesjes uit verschillende nesten.
chillie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 aug 2012 16:25

Re: nieuw hier en een vraagje

Bericht door chillie »

Het zijn halfzujes wat ik van de vorige eigenaars heb begrepen. Lijken ook totaal niet op elkaar, behalve de goudkleurige ogen en de kleine pluimpjes op de oren. Had juist begrepen dat twee nestgenootjes beter was, maar tijd zal het leren. Hoop dat het net zo gezellig blijft als nu :)
falkosan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 apr 2012 19:05

Re: nieuw hier en een vraagje

Bericht door falkosan »

ik heb al een paar keer meegemaakt dat 2 zusje uit 1 nest later wel eens een hekel aan elkaar krijgen( hoeft niet, maar de kans is iets groter). maar bij jouw zijn ze dus uit een verschillend nest. dat is bij 2 poezen altijd beter. bij mannetjes maakt het niet uit
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9341
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: nieuw hier en een vraagje

Bericht door castratenkoor »

Twee zusjes uit 1 nest kan prima. Katten kunnen altijd later een hekel aan elkaar krijgen, dat ligt niet aan het feit dat het zusjes zijn.

Deze stelling heb ik werkelijk nog nooit eerder gehoord. Dat het niet verstandig is twee zusjes uit 1 nest te nemen. Lijken mijn bakerpraatjes oftewel broodje aap redenatie.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
chillie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 aug 2012 16:25

Re: nieuw hier en een vraagje

Bericht door chillie »

Gelukkig maar het is net zo gezellig hier :) Vanmiddag was ik even gaan slapen en toen ik wakker werd lagen ze lekker met z,n tweeën tegen elkaar aan te slapen.

Is het trouwens erg als ik een weekje later Kibba laat enten zodat ze voortaan alle entingen samen kunnen halen ?

Ze niest wel af en toe, maar dat kan ook door stof komen. Ze heeft geen traanoogjes en heldere ogen en haar neusje is ook schoon, en ze is nog steeds heel erg speels :lol:

Hou het zo en zo wel even in de gaten

Bedankt voor alle berichtjes,

groetjes chillie
chillie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 aug 2012 16:25

Re: nieuw hier en een vraagje

Bericht door chillie »

Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: nieuw hier en een vraagje

Bericht door Adriana »

jonge katten zijn erg aandoenlijk en met twee opgroeien is zo heel veel beter dan één, een wereld van verschil en zo veel beter voor de ontwikkeling van de katzels!
leuke donderstenen en daar zullen jullie veel plezier aan beleven!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: nieuw hier en een vraagje

Bericht door Chiquita98 »

Inderdaad is dit zoveel beter dan 1 kitten! Wat een gezelligheid.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: nieuw hier en een vraagje

Bericht door Catfish »

Zo zie je maar weer, zo veel beter, twee! Super dat je voor deze leukerds gegaan bent.
Tipje, als je in photobucket de onderste link pakt krijgen wij gelijk de foto te zien.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
chillie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 aug 2012 16:25

Re: nieuw hier en een vraagje

Bericht door chillie »

Hehe thanx ga het proberen :oops:

thanx voor de leuke reacties :) ben inderdaad blij dat we er twee hebben. Summer was echt superschuw toen we kwamen kijken, en in het begin hier bij ons. Ze is nog steeds een beetje bang voor vreemden, maar als ik en mijn vriend alleen zijn zit ze het liefst bij ons als ze niet met Kibba aan het rennen is. Dankzij Kibba dus, die met alles was brutaler is. Dus wat dat betreft is twee zeker beter.

Ze zijn alleen met spelen af en toe een beetje te hardhandig(potig) tegen elkaar (vind ik dan omdat Summer soms piept) maar als ze er genoeg van heeft en wegloopt laat kibba haar gelukkig met rust :)

groetjes chillie
Plaats reactie