Nieuw poes van 13 jaar oud, naar de dierenarts?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
han
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 aug 2012 11:02

Nieuw poes van 13 jaar oud, naar de dierenarts?

Bericht door han »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum. En na veel te hebben gelezen nu mijn eerste vraag.
Wij (mijn vriend en ik) hebben twee weken geleden een poes geadopteerd uit het asiel.
Ze is tussen de 12 en 13 jaar oud (schat het asiel, ze hebben haar gevonden) en heeft last van staar. Ze ziet dus niet zo goed.
Het is echt een schat van een beestje. Meteen heel aanhankelijk (houdt erg veel van aandacht) en eet en drinkt goed.
Het enige waar ik nu mee zit is of het slim is haar ook een keer bij de dierenarts te laten checken.
In het asiel zeiden ze dat alles goed met haar is. Maar aangezien je vaak allerhande verhalen hoort over asiels weet ik niet zo goed of ik er vanuit kan gaan dat alles goed is omdat zij het zeggen.
Ze heeft bijvoorbeeld erg veel last van traanvocht wat vervolgens aankoekt en ik dan moet verwijderen. Ze vindt dit echt niet leuk. Bij het asiel zeiden ze dat ze dit ook gezien hadden maar geen probleem was.

Graag hoor ik van jullie of jullie denken dat het slim is een keer langs de dierenarts te gaan. Ze vindt het niet leuk om in het kooitje te moeten dus vandaar dat ik nog twijfel.

Groet,

Han
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nieuw poes van 13 jaar oud, naar de dierenarts?

Bericht door Dinky »

Wanneer je twijfelt over de woorden van het asiel is het nooit verkeerd om een keer bij de DA langs te gaan in mijn ogen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nieuw poes van 13 jaar oud, naar de dierenarts?

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
het ene asiel is het andere niet en het argument dat ze het niet leuk in een kooitje vindt, weegt denk ik niet op tegen het belang van een algemene seniorcheck.

wat je ook kunt proberen is haar aan een tuig te wennen en dan in tuig op schoot mee te nemen, als dat kan, bedoel ik..
het is met een nieuw huisdier altijd handig om een algemene check te laten doen. ze leer je ook de betr dierenarts kennen. en je komt eventuele aandachtspunten vroegtijdig op het spoor. en dat oog met staar verdient ook aandacht van een da..
hij/zij moet een algemeen bloedonderzoek doen, goed luisteren (hart en bloeddruk), goed naar het gebit kijken en sowieso het hele lijf af voelen en nalopen, van oortjes tot onder staart.
dus als ze wat aan jullie gewend is dan toch tuigtraining en ook aan de auto laten wennen of aan het fietsmandje.
en even langs een dierenarts halen, waar in Nederland?
Laatst gewijzigd door Adriana op 03 aug 2012 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Nieuw poes van 13 jaar oud, naar de dierenarts?

Bericht door BloemTetsu »

Gewoon gaan. Alleen al omdat je twijfelt over de kat, het asiel. Daarnaast omdat het een 'oud' beestje is en nu 2 weken in nieuwe omgeving zit, kan het in mijn ogen geen kwaad.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
han
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 aug 2012 11:02

Re: Nieuw poes van 13 jaar oud, naar de dierenarts?

Bericht door han »

Bedankt voor jullie reacties. Jullie bevestigen eigenlijk wat ik zelf ook al dacht toch even langs de DA.
Nu eens kijken of ik een goede in de buurt kan vinden. Ik woon in Amsterdam (west).
Tuigje is inderdaad ook nog een idee. Ze is lief en rustig en laat veel met zich doen dus het zou best kunnen dat ze dat prima vindt.
Plaats reactie