Nestje met 4 kittens

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
brulian
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 mei 2012 12:56

Nestje met 4 kittens

Bericht door brulian »

Hallo,

we hadden een aantal maanden geleden een zwerfpoesje in huis gehaald (ze stond ineens in de tuin)

Nu heeft ze 4 kittens gekregen.
Maar ik heb hier geen ervaring mee.

De kittens zijn van vrijdag 27/07.
De mama heeft ze in de garage op de koude vloer gelegd (ze lagen eerst buiten in haar hok omdat we met vakantie waren)
Mag ik ze opnemen en ergens anders op een dekentje leggen? Ik vind het zo erg dat ze op de vloer liggen.

Mag ik er eigenlijk al aankomen?

Tips zijn zeer welkom!

Groetjes!
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Nestje met 4 kittens

Bericht door mittenslief »

ga even naar de supermarkt en haal een grote doos, leg een dekentje erin en de kittens.
je mag er best even aankomen om ze in de doos te doen, als je een keukenweegschaal hebt en een klein bakje kun je ze gelijk wegen en een weegtabel maken. wegen moet je de eerste 3 weken even doen om te kijken of ze goed groeien.
kittens moeten elke dag min. 10gram aankomen meer zal fijn zijn.(Per week ong 100 gr)
mama constant voeren brok en vooral natvoer om de melkproduktie op gang te houden vooral als het
warm is zorgen dat ze voldoende vocht en voedingstoffen binnen krijgt.
vragen mag altijd ik vang zwerfkittens en poezen op voor het asiel dus redelijk ervaring hier in huis
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
brulian
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 mei 2012 12:56

Re: Nestje met 4 kittens

Bericht door brulian »

Dat wegen gaat een hele uitdaging zijn, want het zijn 4 dezelfde :)