Direct hulp nodig van experts!

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Direct hulp nodig van experts!

Bericht door Adriana »

k weet helemaal niks van zogende poezenmoeders.. ze zal veel vocht 'kwijtraken' met het zogen van haar kittens kan ik me zo voorstellen en daarom veel minder plassen.
t is een heel avontuur bij jullie zo van het één op andere moment en pse niet al te enthousiast over schrijven hihi! want dan wil iedereen.....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Direct hulp nodig van experts!

Bericht door Dinky »

Wat leuk ook dat Sientje het kammen zo fijn vind!
Zo kan je haar vacht tenminste ook goed onderhouden.
En inderdaad, als je het niet vertrouwd qua poepen/plassen zou ik gewoon contact opnemen met de DA ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gabriella van Dijk
Lynx
Lynx
Berichten: 167
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:10
Locatie: Harmelen, Utrecht

Re: Direct hulp nodig van experts!

Bericht door Gabriella van Dijk »

Adriana schreef:k weet helemaal niks van zogende poezenmoeders.. ze zal veel vocht 'kwijtraken' met het zogen van haar kittens kan ik me zo voorstellen en daarom veel minder plassen.
t is een heel avontuur bij jullie zo van het één op andere moment en pse niet al te enthousiast over schrijven hihi! want dan wil iedereen.....
Dat vocht afdrijven vond ik zelf ook al een logische gedachte! Maar beter twee keer checken dan één keer te laat ingrijpen. En inderdaad; ik zou nooit zelf voor een nestje kiezen, er zijn genoeg dieren zonder liefhebbende baas die een huis zoeken, zoals ik eerder al zei. Maar als het dan tóch per ongeluk gebeurd, is het het genieten waard!
Sientje, Heilige Birmaan, 10-11-2010
Saartje, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Sammie, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Gabriella van Dijk
Lynx
Lynx
Berichten: 167
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:10
Locatie: Harmelen, Utrecht

Re: Direct hulp nodig van experts!

Bericht door Gabriella van Dijk »

Kleine update;
DA gesproken over het weinige plassen. Zij vind het wel vreemd, maar maakt zich meer ongerust over het gebrek aan ontlasting. Mocht er Zaterdag nog geen verbetering zijn in het plassen, en daarnaast nog steeds geen ontlasting moet ik naar de praktijk. Voor nu in ieder geval nog geen zorgen dus!
Sientje, Heilige Birmaan, 10-11-2010
Saartje, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Sammie, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Direct hulp nodig van experts!

Bericht door Chiquita98 »

Wat een kleine mupperds zeg! Heerlijk van genieten inderdaad! Blijven ze bij je voor altijd? Denk het wel ;-)
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gabriella van Dijk
Lynx
Lynx
Berichten: 167
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:10
Locatie: Harmelen, Utrecht

Re: Direct hulp nodig van experts!

Bericht door Gabriella van Dijk »

Geen idee nog! Eentje sowieso wel, maar of we alletwee houden is nog de vraag. We waren er zo niet mee bezig dat de toekomst nog een beetje onzeker is. Maar als er eentje gaat dan wel binnen de familie. Ben er namelijk nu al aan gehecht!
Sientje, Heilige Birmaan, 10-11-2010
Saartje, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Sammie, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Gabriella van Dijk
Lynx
Lynx
Berichten: 167
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:10
Locatie: Harmelen, Utrecht

Re: Direct hulp nodig van experts!

Bericht door Gabriella van Dijk »

Kleine update!
Zojuist Sientje weer een half uur gekamd, en de klitten zijn er nu wel uit! Maar wat een haar komt er nog steeds vanaf! Vanavond maar weer een half uurtje kammen. Op Sientje zie ik zelf geen vlooien, maar de kittens heb ik er allebei 5 afgehaald! Kill! Denk dat ik weinig méér kan doen dan dit. Vieze beesten, bah! Krijg er zelf de kriebels van!
Sientje, Heilige Birmaan, 10-11-2010
Saartje, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Sammie, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Direct hulp nodig van experts!

Bericht door Adriana »

ja maar het lijkt me denk ik ook sport om zoveel mogelijk van die engerds te grazen te nemen.
en iedere vlo is er eentje en op een moment zit je dan alleen nog met wat er uit de eitjes komt..
kan me voorstellen dat je er al heel erg aan gehecht bent, zeker na zo'n start midden in de nacht.
moet wel lachen om je onderschrift, hihi half heilige birmaan....!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gabriella van Dijk
Lynx
Lynx
Berichten: 167
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:10
Locatie: Harmelen, Utrecht

Re: Direct hulp nodig van experts!

Bericht door Gabriella van Dijk »

Hopelijk willen jullie ook hier even reageren! Ik heb al veel aan jullie gehad, dus hopelijk hier ook!

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 23&t=26207
Sientje, Heilige Birmaan, 10-11-2010
Saartje, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Sammie, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Gabriella van Dijk
Lynx
Lynx
Berichten: 167
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:10
Locatie: Harmelen, Utrecht

Re: Direct hulp nodig van experts!

Bericht door Gabriella van Dijk »

Oke, nu de Frontline-spray van de DA meegekregen, dus we gaan kill-and-attack uitvoeren op de gruwelijke vlooien! Smerige rotbeesten!

Ook heb ik Lax-a-past meegekregen voor Sientje. Als ze morgen nog niet heeft gepoept, dan geef ik haar een beetje en dat zou moeten helpen!

Kittens waren vandaag 150 gram! De zeugen! ;-)
Sientje, Heilige Birmaan, 10-11-2010
Saartje, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Sammie, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Direct hulp nodig van experts!

Bericht door Dinky »

Gezien het gewicht dat je gister van beide kleintjes opgaf (+/- 130 gram) groeien ze inderdaad goed :) Hoop voor je dat je nu snel van de vervelende vlooien af zal zijn en Sientje inderdaad zal gaan poepen.

Vind het ook erg leuk zoals je ons op de hoogte houdt :)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gabriella van Dijk
Lynx
Lynx
Berichten: 167
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:10
Locatie: Harmelen, Utrecht

Re: Direct hulp nodig van experts!

Bericht door Gabriella van Dijk »

Ik laat de dames nu even met rust, het was een race tegen de klok en waarschijnlijk voor allen nogal stressvol. Ik heb eerst alles klaargelegd, toen heb ik het eerste kitten uit de doos gehaald, die helemaal doorweekt en toen gekamd, heel zachtjes. Piepen dat ze deed! En in de andere kamer begon moeders natuurlijk ook! Maar je mag ze niet terugzetten voordat ze helemaal droog zijn, dus heb haar bij mij op een handdoekje gekamd. Er kwamen zo al een hoop neetjes af en ook een groggy vlo! Die gelijk gekilld natuurlijk. Gekamd tot ze droog was en toen in de schone doos gezet. Toen meteen moeders gepakt, zodat moeders niet bij het schone kitten in de doos vloog. Moeders was ontzettend lief terwijl ze het duidelijk heel vervelend vond. Met die lange vacht moeilijk om helemaal te doorweken, zeker in de oksels, de dikke staart, tussen de voorpoten en meer van dat soort plekjes maar ik heb m'n best gedaan. Toen moeders losgelaten, de deur open gezet en zij liep gelijk de schone doos in. Toen het laatste kitten uit de eerste doos gepakt en de procedure van het andere kitten herhaald. Hier haalde ik twee vlooien en flink wat neten af. Ook deze nu weer teruggezet. Alle vuile handdoeken en andere stoffen dingen meteen in de kookwas. Ik laat ze nu even met rust en straks weer allemaal kammen! Ik hoop dat ze snel allemaal kapot zijn. Zouden de vlooien niet dood gaan van alleen de frontline al? Rook als behoorlijk gif. Kan me ook voorstellen dat de kittens hier misselijk/niet lekker van zijn, dus laat ze nu even met rust en ga over een uurtje weer even kijken.
Sientje, Heilige Birmaan, 10-11-2010
Saartje, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Sammie, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Emphius
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jul 2012 09:26
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Direct hulp nodig van experts!

Bericht door Emphius »

Oh jeetje zeg meid wat een verhaal!

Gelukkig maakt de moederpoes en de kleine schatjes het nu goed. Respect voor hoe je gehandeld hebt!

Heel veel succes nog verder met je 3 nieuwe aanwinsten haha.

GRoetjes
Gabriella van Dijk
Lynx
Lynx
Berichten: 167
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:10
Locatie: Harmelen, Utrecht

Re: Direct hulp nodig van experts!

Bericht door Gabriella van Dijk »

Dank je wel voor je reactie.
Sientje, Heilige Birmaan, 10-11-2010
Saartje, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Sammie, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Direct hulp nodig van experts!

Bericht door mittenslief »

groeien doen ze inderdaad goed, jammer dat je met die vlooien zit, dan heb je extra zorgen en werk, hoop voor je dat je er snel vanaf bent
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Plaats reactie