Direct hulp nodig van experts!

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Direct hulp nodig van experts!

Bericht door Chiquita98 »

Zo wat heb jij allemaal meegemaakt. Dat is nog eens een verrassing zeg! Wat lief dat je je werk afgezegd hebt. Gelukkig dat dit dan ook mogelijk is in deze drukke vakantieperiode. Fijn dat je al veel tips hebt gehad en dat je goed voor dit nestje kan gaan zorgen. Hoe gaat het nu met de moederpoes? Is ze een goede mama? En wat ga je met de kittens doen eigenlijk?
Heel veel succes met het verzorgen van het nestje
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Direct hulp nodig van experts!

Bericht door mittenslief »

helemaal goed, de eerste tijd krijg je dus een drukke baan erbij, maar wel leuk maar ook verontrustend, je zal je toch elke keer afvragen of het wel goed gaat, tenminste dat doe ik ook nog elke keer nog, maar probeer er ook van te genieten hoor ze zijn zo groot!!! ik zal proberen toch wel elke keer het kitten bij de moeder aan te leggen, de eerste melk is heel belangrijk. v
heel veel sucses ermee. misschien nog een tip ik maakte een soort van dagboekje elke dag een foto schieten en de grootste gebeurtenissen opschrijven is heel leuk voor later
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Direct hulp nodig van experts!

Bericht door Konijntje »

Ha fijn dat alles weer thuis is ook hoop dat de andere het ook haalt.
Nou nu even bijkomen en lekker genieten van het jonge grut en moeders.
Vergeet geen foto hier te plaatsen ben benieuwd
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Direct hulp nodig van experts!

Bericht door nellebel »

goh wat een verhaal. goed hoe je hebt gereageerd, niet in shock maar meteen handelen. petje af hoor.
hoop wel dat de oud eigenaar zijn verantwoordlijkheid neemt en je helpt met de kosten.
hoe is het nu met de kittens? en met sientje?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
paasnini

Re: Direct hulp nodig van experts!

Bericht door paasnini »

Jeetje wat een ervaring en wat is Sientje mooi.
Gabriella van Dijk
Lynx
Lynx
Berichten: 167
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:10
Locatie: Harmelen, Utrecht

Re: Direct hulp nodig van experts!

Bericht door Gabriella van Dijk »

Ze drinken nu allebei goed! Iedereen bedankt voor de goede tips en lieve reacties!
Hier is Sammie:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4GZHXOXO.jpg
Hier is Saartje:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8TMXBARC.jpg
Samen én drinkend!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MZXNYMCF.jpg
Nachtelijke voeding, pure tevredenheid:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PU8DMRNX.jpg
Sientje, Heilige Birmaan, 10-11-2010
Saartje, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Sammie, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Direct hulp nodig van experts!

Bericht door mittenslief »

ze zijn prachtig
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Direct hulp nodig van experts!

Bericht door Dinky »

Wat enorm fijn dat ze nu beide drinken bij de moeder!
Hoop dat je nu alles weer enigszins op de rit hebt na alle hectiek.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Direct hulp nodig van experts!

Bericht door flower1980 »

Wat een lieve foto's! Fijn dat alles goed gaat!
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Direct hulp nodig van experts!

Bericht door Konijntje »

Wat lieffff en fijn dat het goed gaat. Super knuff voor Mams
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Direct hulp nodig van experts!

Bericht door mittenslief »

ja supergoed dat ze nu allebei drinken bij mams moedermelk is het allerbeste hoor wel even kijken of ze
voldoende voeding heeft
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gabriella van Dijk
Lynx
Lynx
Berichten: 167
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:10
Locatie: Harmelen, Utrecht

Re: Direct hulp nodig van experts!

Bericht door Gabriella van Dijk »

Iedere keer word ik weer verwarmd om jullie lieve reacties. Dank jullie allemaal hartelijk hiervoor!
Voor mij is dit een eerste nestje, een echt oeps-nestje, maar buiten onze schuld en waarschijnlijk
daarom zijn jullie ook zo mild... ;-) En een volgend oeps-nestje kan niet meer omdat we de beslissing hebben genomen Sientje direct te laten steriliseren.

Om eerlijk te zijn; ik had echt de wens Sientje ooit door een mooie Birmanen-man te laten dekken, maar vanwege het overschot aan katten in bijvoorbeeld asiels had ik het idee van een eigen nestje laten varen. Dus dit was een ontzettende verrassing en het wordt steeds leuker.

Update:
Zoals eerder gezegd zit het hele nest onder de vlooien, die vieze dikke zwarte vlooien op die zachte baby-buikjes; :-(.... Nu had ik bij de Welkoop een middel gevonden van Beaphar dat geheel natuurlijk zou zijn. Gewoon een klik-in-de-nek-dingetje. Eerst natuurlijk aan de dierenarts laten zien, die zei 'ik betwijfel of het werkt maar er zit niets in dat kwaad kan, dus proberen is prima'. Dus ik heb Sientje net helemaal gekamd, ik kreeg veel neetjes en poepjes eruit maar ik zag geen vlooien. Toen heb ik de pipet leeggedrukt achter haar kopje. Een penetrant, maar zeker niet vervelend, luchtje kwam er af. Toen heb ik een andere doos gepakt. Ze heeft twee nestdozen, allebei zelfde vorm, maar dat vind ik fijner en makkelijker met verschonen. Ik heb de 'nieuwe' doos weer helemaal ingericht met een stapel schone vlo-vrije handdoeken, een kruikje, voer en water. Toen heb ik Saartje opgepakt en die had een buikje waar wel 3 vlooien op liepen. Uit een ander pipetje heb ik een paar druppeltjes in haar nekje gewreven en toen zette ik haar als eerste in de schone doos. Ik pakte toen Saartje en deed bij haar hetzelfde. Sientje stak in de tussentijd over naar de nieuwe doos. Dus alles in de nieuwe doos gelegd, de oude doos leeggehaald en handdoeken uit die doos in de kookwas, voer en waterbakjes in de vaatwasser. Kattenbak verschoond en ingespoten met Beaphar Omgevingsspray Tegen Vlooien, net als de 'oude' nest-doos. Toen een dweil gepakt uit een sopje van water met vlooienshampoo en daar de vloer mee gedaan. Goed nagedroogd. Nu hopen dat de kraamkamer zo vlo-vrij mogelijk is. En dat we dat zo kunnen houden. De kittens zijn echt nog niet te kammen, het is allemaal zo fragiel. Maar vanavond zal ik Sientje zeker weer even kammen, als ze ook haar antibiotica krijgt. Ze vind het heerlijk dus gelijk een mooi aandacht-moment.

Verder zijn Saar en Sam allebei met 100 gram geboren, en ze wogen vandaag 129 en 130 gram. Dat gaat dus super!

Vraag!
- Sientje is sinds Dinsdagmiddag 15.00 thuis. Ze heeft sinds die tijd maar 2 keer geplast. Ik ben daar vrij zeker van omdat ik extreem klonterende kattenbakvulling heb en ik daar sinds Dinsdagmiddag maar twee balletjes urine heb uitgehaald. Ook heeft ze niets in de doos gedaan, ik heb namelijk plastic onder de handdoeken (onderin de doos) en alles was nog droog. Ze heeft nog helemaal niet gepoept! Ze eet wel goed. Ze had wat moeite met de droge brokjes (RC Babycat) maar ze is gek op nat voer. Ik heb haar nu onbeperkt brokjes gegeven (staat een bakje in de nest-doos) en twee keer een bakje gegeven met een half zakje Whiskas Junior, gemengd met een halve theelepel kattenmelk van Whiskas, een beetje gekookt water en wat RC Babycat-brokjes. Dit mengsel vind ze heerlijk! Ze krijgt dus nu steeds een beetje van dat mengsel. Zo weet ik ook zeker dat ze voldoende vocht binnenkrijgt. Maar de vraag; is dit afwijkend? Zou ze meer 'moeten' poepen en plassen?

Mochten jullie n.a.v. mijn verhaal nog meer tips hebben, dan hoor ik het heel graag! Ik voel me enorm door jullie gesteund en dat is ontzettend fijn. Nogmaals bedankt allemaal!
Sientje, Heilige Birmaan, 10-11-2010
Saartje, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Sammie, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Gabriella van Dijk
Lynx
Lynx
Berichten: 167
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:10
Locatie: Harmelen, Utrecht

Re: Direct hulp nodig van experts!

Bericht door Gabriella van Dijk »

nellebel schreef:goh wat een verhaal. goed hoe je hebt gereageerd, niet in shock maar meteen handelen. petje af hoor.
hoop wel dat de oud eigenaar zijn verantwoordlijkheid neemt en je helpt met de kosten.
hoe is het nu met de kittens? en met sientje?
Dank je wel voor je lieve reactie, stond zelf ook een beetje perplex van mijn eigen helderheid zo vroeg in de morgen en bruut uit slaap gerukt!

Oud-eigenaar zal ik niet vragen om financiele hulp, ze is ook de planner op mijn werk, dus dat zou (hoewel erg kinderachtig) vervelende concequenties kunnen hebben....

Voor alle geintresseerden een foto van Sientje, onze mooie Heilige Trots!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-STY7AZIN.jpg
Sientje, Heilige Birmaan, 10-11-2010
Saartje, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Sammie, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Direct hulp nodig van experts!

Bericht door mittenslief »

volgens mij is dat in het begin inderdaad dat moeders echt de behoefte zo lang mogelijk uitsteld en de kittens vragen natuurlijk ook veel voeding van haar, maar als je het niet vertrouw bel je toch even naar de DA. je Sientje is een beauty en dat zullen de kittens vast ook worden
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gabriella van Dijk
Lynx
Lynx
Berichten: 167
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:10
Locatie: Harmelen, Utrecht

Re: Direct hulp nodig van experts!

Bericht door Gabriella van Dijk »

Dank voor je reactie.
Sientje, Heilige Birmaan, 10-11-2010
Saartje, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Sammie, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Plaats reactie