Buitenkat

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
amanda_87
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 feb 2012 22:42
Locatie: Den Bosch

Buitenkat

Bericht door amanda_87 »

hallo,

Omdat mijn vriend een lichte allergie heeft voor katten hebben wij een leen kat. De kat is van kennissen van ons zodat we hem ook weer terug kunnen geven. Maar we mogen hem ook houden als we willen.

Mijn vriend heeft tot op heden nergens last van :grin: . En nu zijn wij verliefd aan het worden op Maus, alleen 1 probleem het is een buiten kat.

Ik en mijn vriend willen alleen een binnenkat. de eerste week deed Maus het behoorlijk goed. maar nu staat ie te janken bij de deur en ramen zo zielig. Kan hij hier overheen groeien?
of is het beter om de kat terug te geven.

Groetjes,
Amanda
Groetjes Amanda en kater Moos
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Buitenkat

Bericht door castratenkoor »

De meeste katten kunnen daar overheen groeien. Maar er zijn uitzonderingen. Geef hem binnen genoeg te doen veel aandacht, krabpalen, speeltjes. Ik zou het 2 maanden aankijken. Als hij dan nog steeds jammert voro deuren en ramen denk ik dat je het op moet geven.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Buitenkat

Bericht door Chiquita98 »

Het kan inderdaad wel, maar persoonlijk vind ik het toch wel zielig als een kat gewend is om buiten geleefd te hebben en dan weer verplicht binnen moet zitten. Waarom willen jullie alleen een binnenkat? Omdat jullie geen balkon of tuin hebben?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Buitenkat

Bericht door Dinky »

Waarom willen jullie alleen een binnenkat?
Anders is het misschien toch verstandiger om Maus weer terug te brengen bij de kennissen en een poes uit het asiel te nemen die echt een binnenkat is. (hebben over het algemeen ook proeftijd van 6 weken). www.ikzoekbaas.nl staan veel asiels op ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
amanda_87
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 feb 2012 22:42
Locatie: Den Bosch

Re: Buitenkat

Bericht door amanda_87 »

dank jullie wel voor jullie reacties,

Met Maus gaat het niet echt beter begint nu ook veel haren te verliezen en het janken voor de ramen en deuren wordt alleen maar erger en het afleiden wil niet altijd helpen, en midden in de nacht ben ik niet instaat hem af te leiden.

de reden dat wij een binnen kat willen is omdat ik dat zelf gewoon fijner vind en veiliger.
Ik vind zo ie zo dat een ander geen last hoeft te hebben van onze kat. Heb hier ervaring met het huis bij mijn ouders daar heb ik gewoon mee gemaakt dat er katten binnen zaten. ( dit is mijn mening)
De buurt waar ik woon is ook meer een honden buurt en de honden die er wonen wil je geen hand naar uitsteken of je bent ze kwijt.

Ik heb wel een tuin ook best een grote, we hebben maus ook aan een tuigje gehad maar dan staat hij te janken bij de muur om dat hij er niet overheen mag.

Ikzelf vind het ook zielig. Maus is zoveel vrijheid gewent en nu pakken wij dat af. Ik wil hem ook terug geven alleen mijn vriend nog niet.
Groetjes Amanda en kater Moos
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Buitenkat

Bericht door Chiquita98 »

En de tuin afzetten dan?
Verder snap ik je verhaal over een binnenkat. Maar dat kan je deze kat gewoon niet aandoen vind ik. Terug doen en zelf op zoek naar een kat die wel alleen binnen gewend is.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Buitenkat

Bericht door mittenslief »

als je hem echt niet naar buiten wilt laten, kan je hem toch beter terugbrengen. van de stress kan hij een behoorlijk aantal klachten gaan krijgen en daar zit je toch vooral niet op te wachten? kijk inderdaad even bij een asiel in de buurt of neem een kitten via het asiel daar zijn er genoeg van.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Buitenkat

Bericht door Dinky »

amanda_87 schreef:dank jullie wel voor jullie reacties,

Met Maus gaat het niet echt beter begint nu ook veel haren te verliezen en het janken voor de ramen en deuren wordt alleen maar erger en het afleiden wil niet altijd helpen, en midden in de nacht ben ik niet instaat hem af te leiden.

de reden dat wij een binnen kat willen is omdat ik dat zelf gewoon fijner vind en veiliger.
Ik vind zo ie zo dat een ander geen last hoeft te hebben van onze kat. Heb hier ervaring met het huis bij mijn ouders daar heb ik gewoon mee gemaakt dat er katten binnen zaten. ( dit is mijn mening)
De buurt waar ik woon is ook meer een honden buurt en de honden die er wonen wil je geen hand naar uitsteken of je bent ze kwijt.

Ik heb wel een tuin ook best een grote, we hebben maus ook aan een tuigje gehad maar dan staat hij te janken bij de muur om dat hij er niet overheen mag.

Ikzelf vind het ook zielig. Maus is zoveel vrijheid gewent en nu pakken wij dat af. Ik wil hem ook terug geven alleen mijn vriend nog niet.
Hoop dat jij je vriend snel kan overtuigen. Des te langer je wacht hoe moeilijker het wordt om maus terug te brengen ;)
Kan zeggen dat in het asiel hier (zuidwolde) nu erg veel nieuwe katten binnenkomen om geplaatst te worden. Twee weken terug hadden ze zo'n 24 katten en nu staat de teller al op 55! Hoezo vakantietijd? Kijk vast bij asiel in de buurt via ikzoekbaas.nl en laat je vriend zien dat er nog meer lieve poezen zijn en dat het beter is voor maus om terug te gaan (waar jullie maus natuurlijk nog wel op kunnen zoeken aangezien hij van bekenden is).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
amanda_87
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 feb 2012 22:42
Locatie: Den Bosch

Re: Buitenkat

Bericht door amanda_87 »

Nogmaals bedankt voor jullie reactie,

Helaas hebben we Maus terug moeten geven. Het ging gewoon niet.

We hebben nu wel een kleine kater Moos echt een dondersteen maar ook die graag geknuffeld wordt.
Afbeelding
Groetjes Amanda en kater Moos
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Buitenkat

Bericht door Chiquita98 »

Een moeilijk maar een verstandig besluit hoor. En nu maar hopen dat Maus gauw een nieuw huisje vind waar ie wel lekker naar buiten kan.
Fijn dat je een ander katertje hebt....Komt Moos ook uit het asiel?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
amanda_87
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 feb 2012 22:42
Locatie: Den Bosch

Re: Buitenkat

Bericht door amanda_87 »

Ja het was inderdaad een moeilijk besluit. Ze hebben al een nieuw baasje voor hem lekker in de bossen. Moos komt inderdaad uit het asiel.
We gingen eerst voor een andere maar toen ik deze kleine donder zag was ik meteen verkocht.
Groetjes Amanda en kater Moos
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Buitenkat

Bericht door Chiquita98 »

Wat fijn dat ie al een nieuw baasje heeft en lekker in de bossen.
Kan me voorstellen dat je smolt toen je Moos zag.....hij ziet er echt te schattig uit
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Buitenkat

Bericht door flower1980 »

wat een mooie kat! Veel plezier met Moos.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Buitenkat

Bericht door Dinky »

Fijn dat jullie nu wel een kat hebben die aan jullie "wensen" voldoet en Maus ook een mooi plekje heeft gekregen :) Heel veel plezier!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie