Even voorstellen : Tijgertje 9 weken oud

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
jeroenvd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jul 2012 11:36

Even voorstellen : Tijgertje 9 weken oud

Bericht door jeroenvd »

Hallo iedereen,

na het lezen van een aantal berichtjes op deze site hier besloten om me eigen en natuurlijk Tijgertje eventjes voor te stellen omdat ik denk ik wel vaker iets zal gaan vragen op het forum hier :).

Ik heb tijgertje sinds afgelopen zaterdag ( 30 juni) en is nu net 9 weken oud. Heb op het forum gelezen dat het beter is om een kitten pas weg te halen uit zijn nestje als deze tussen de 9 en 11 weken is maar door dat dit net mijn eigen katje is en ik tot nu toe alleen honden ben gewend dit totaal niet geweten, echter gaat het tot nu toe in ieder geval prima!

Hoewel het een mannetje is (zover ik weet!?) ben ik al helemaal verliefd op hem en vindt ik het prachtig om met hem te spelen en te "ravotten". Vindt het al helemaal fantastisch dat als ie gaat slapen het liefst naar mij toe komt en tegen me aan op de bank gaat slapen. Ook lag ik me eigen al af en toe helemaal kapot :lol: door zijn dwaze acties en moment (bijv..S'avonds op eens zijn eigen schaduw gaan aanvallen!! ) Wel vindt ik het nog best moeilijk om hem de hele dag door goed te kunnen vermaken en ben ik bang dat hij zich snel begint te vervelen...Al heb ik zat speeltjes en dingetjes voor hem toch moet ik af en toe ook me eigen "ding" kunnen doen natuurlijk!

Maar door dat ik verder buiten mijn vakanties om een vrij drukke baan heb waarbij ik soms 9 a 10 uur per dag weg ben heb ik al wel besloten om er nog een kitten bij te doen zodat hij niet helemaal in z'n eentje is als ik te werk ben.

Aangezien ik deze week nog vakantie heb tot 9 juli ben ik wel van plan om een dezer dagen met hem naar de dierenarts te gaan voor een check om te zien of alles helemaal goed is en zijn inentingen te halen. Ik heb niet echt het idee dat er iets mis is met hem maar toch om het zeker te weten lijkt het mij beter!

En dan uiteraard hierbij een aantal foto's zodat Tijgertje ook een gezichtje krijg ;-):

- http://www.jeroenvd.nl/2012-06-30%2020.12.11.jpg (tsja soms eist ie echt aandacht en gaat ie dus gewoon voor me op me laptop zitten :lol: )
- http://www.jeroenvd.nl/2012-07-01%2013.26.29.jpg
- http://www.jeroenvd.nl/2012-07-01%2013.27.11.jpg

Hoop dat de "introductie" niet al te lang was haha!

Tips en dergelijke over het omgaan en kittens zo goed mogelijk te vermaken zijn natuurlijk altijd welkom!

Jeroen!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Even voorstellen : Tijgertje 9 weken oud

Bericht door nellebel »

wat een heerlijk scheetje. ik ben ook verliefd nu. wat leuk dat je er een maatje bijhaalt. is voor hem ook heel leuk. verkoop je tv maar hoor, ronddollende kittens zijn veeeeeeeel leuker.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
jeroenvd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jul 2012 11:36

Re: Even voorstellen : Tijgertje 9 weken oud

Bericht door jeroenvd »

Ik vindt het ook fantastisch om hem zo bezig te zien ja! Alles onderzoeken en bekijken fantastisch om te zien :) ben dan ook blij dat ik nog een weekje vrij ben van werk en daarvan kan genieten!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen : Tijgertje 9 weken oud

Bericht door castratenkoor »

Dat is een mooi ventje! Ik ben benieuwd hoe hij uitgroeit als hij volwassen is.
Welkom en veel plezier met hem.
Hopenlijk vind je een leuk vriendje voor hem.
Is inderdaad veel leuker als ze samen opgroeien.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Even voorstellen : Tijgertje 9 weken oud

Bericht door Adriana »

wat een heerlijke hummel met prachtig lange witte snorren en wat goed van je dat hij heel snel een maatje krijgt!
en strak plan om hem even langs je dierenarts te halen..
hoop dat je snel twee van die vrolijke kleuters in huis hebt en helemaal eens met Wendy: daar kan geen tv of lachfilm tegenop!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Even voorstellen : Tijgertje 9 weken oud

Bericht door Chiquita98 »

Als je nu nog een week vrij bent zou ik er meteen eentje bij halen ;-) Dan heb je nog lekker de tijd voor de 2 bengels. Tis wel een schatje zeg. 9 weken is geen schande hoor. Het gebeurd wel vaker. In het asiel doen ze hier ook de kittens rond die leeftijd weg. Beter is natuurlijk 12 weken.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
jeroenvd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jul 2012 11:36

Re: Even voorstellen : Tijgertje 9 weken oud

Bericht door jeroenvd »

Bedankt iedereen voor de leuke berichtjes! Na wat heen en weer gebel kan ik er vanavond nog 1tje ophalen!! Heb er al helemaal zin in!

Vandaag trouwens ook voor het eerst wezen stofzuigen dat vond ie toch wel erg angstig om vloog gelijk onder de bank en moest hem maar met een speeltje er onder vandaan lokken. Maar goed daar zal ie wel aan gaan wennen hoop ik!?

Zodra ik de tweede heb zal ik in dit onderwerp nog eventjes een foto posten!
jeroenvd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jul 2012 11:36

Re: Even voorstellen : Tijgertje 9 weken oud

Bericht door jeroenvd »

Trouwens nog wel eventjes de vraag aangezien ik voor de tweede kan kiezen tussen 1tje van 11 weken en 1 van 8,5 week aangezien de mijne nu net 9 weken is en niet zeker weet of het goed zal gaan als ik er 1 van 11 weken bij doe ??

Of maakt dat korte leeftijds verschil weinig uit!????

Hoor het hopelijk nog!

Jeroen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Even voorstellen : Tijgertje 9 weken oud

Bericht door Adriana »

ga ze bekijken en kijk of er een klik met één van twee is..
en op deze piepjonge leeftijd maakt dat niks uit..,
meestal wijst het zichzelf, ga - ik neem aan in het asiel - rustig zitten en kijk hoe ze op je reageren.
ze zullen jouw hummel ruiken en nieuwsgierig zijn.
leuk, twee katertjes..! binnenkort foto's van het stel?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
jeroenvd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jul 2012 11:36

Re: Even voorstellen : Tijgertje 9 weken oud

Bericht door jeroenvd »

@Adriana
Het is uit een nestje bij iemand thuis dus maar moet ik dan mijn Kitten daar naar toe nemen om te zien of het klikt!? Of kan ik er gewoon 1tje mee nemen en ze bij mijn thuis aan elkaar laten wennen ?
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Even voorstellen : Tijgertje 9 weken oud

Bericht door Mirjam86 »

Ik zou Tijgertje niet meenemen hoor, veel te eng allemaal!
Adriana bedoelt om te kijken of er tussen jou en één van de twee een klik is.
En dat leeftijdsverschil is minimaal, daar merken ze niks van!
Zorg er wel voor dat je ze op een goede manier aan elkaar introduceert (typ bij de zoekfunctie maar eens 'introductie' in, dan krijg je duizend tips) dan is de kans het grootst dat ze vriendjes worden.
Mijn boeven kwamen ook uit verschillende nestjes en de eerste paar dagen was het vooral blazen en grommen, maar na een week was het echte liefde!

De stofzuiger kan trouwens eng blijven hoor, Taiyo vindt het ook nog steeds geen pretje. Maar ik waarschuw haar tegenwoordig en meestal als ze hoog zit durft ze nu wel te zitten kijken.

Oh, en vergeten te zeggen: wat een schatje is Tijgertje! Ben benieuwd hoe zijn vriendje eruit ziet!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Even voorstellen : Tijgertje 9 weken oud

Bericht door Chiquita98 »

Het maakt qua leeftijd niets uit inderdaad. Wat goed dat je er nu zo snel weer eentje bij neemt. Ach ik denk dat kittens zo snel aan elkaar wennen. Ik denk dat Adriana bedoelt de klik tussen jou en het katje. Met de kittens onderling zal het zeker wel goed gaan. Ze zijn nog zo jong.
En qua stofzuigen: gewoon negeren. Veel katten hebben een hekel aan dat ding.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Even voorstellen : Tijgertje 9 weken oud

Bericht door Adriana »

dank je Thea! nee, tijgertje mag lekker thuis wachten op zijn nieuwe vriendje. mijn bengels van 12 weken (broertjes) zijn met een week verschil hier thuis gekomen en dikke staarten...!
het heeft een paar uur geduurd en toen herkenden de broertjes elkaar weer..
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 6&start=30
maar dit zijn geen broertjes van tijger? kittens zijn heel erg nieuwsgierig en redelijk voorzichtig en missch heel even in de transportmand laten zitten en tijger rustig laten snuffelen.

en in het nest kijken naar activiteit en gedrag. zijn ze rustig als je ze oppakt en actief met elkaar bezig of in een hoekje gedoken? probeer de kittens niet vol in de ogen te kijken maar kijk er een beetje langs. laat ze eerst maar rustig ruiken en kijk intussen of de oogjes schoon zijn en laat hem ook even op zijn achterpoten staan.
neem wat eten waar-ie aan gewend is mee!

en dan kunnen ze na een paar dagen samen langs de dierenarts, dan ruiken ze allebei vreemd en dat is beter dan eentje met vreemde luchtjes en de ander niet want dan herkennen ze elkaar soms niet..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
jeroenvd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jul 2012 11:36

Re: Even voorstellen : Tijgertje 9 weken oud

Bericht door jeroenvd »

Oke, dan laat ik Tijgertje lekker thuis wachten op zij nieuwe vriendje.
De nieuweling komt trouwens bij iemand anders vandaan die twee kittens heeft opgevangen van alle bij een ander nestje.

Ik zal daar eventjes kijken naar de kittens en dan inderdaad kiezen voor de meest actieve dit lijkt me voor Tijgertje ook wel leuk aangezien die behoorlijk (nog heel erg zwak uitgedrukt!) actief en continu opzoek naar iets wat ie als "vijand" kan gebruiken! haha
Voor de dierenarts heb ik trouwens vanmiddag al een afspraak gemaakt om ze donderdag allebij eventjes te laten inenten en een goeie "checkup" te geven qua gezondheid!

Ik zal morgen eventjes een foto plaatsen van de nieuweling!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen : Tijgertje 9 weken oud

Bericht door castratenkoor »

Nee Tijgertje niet meenemen, beter van niet.
Ga bij allebei kijken is ook mijn advies. Kijken met welke je de meeste klik hebt.
Verwacht niet dat ze elkaar gelijk in de armen vallen, dat wordt meestel eerst een dagje bazen.
Kijk kritisch of ze goed gezond en sociaal ogen, geen vieze oogjes, neusjes of plukkerige vacht.
Goed actief.
Leuk dat ze samen op kunnen groeien!

Goed advies inderdaad wat eten meenemen wat hij gewend is.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie