Even voorstellen : Tijgertje 9 weken oud

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
jeroenvd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jul 2012 11:36

Re: Even voorstellen : Tijgertje 9 weken oud

Bericht door jeroenvd »

Zo daar ben ik dan weer :)

Inmiddels uiteraard met de nieuweling genaamd Max een katertje van 11weken! ze zijn nu ongeveer een halfuurtje bij elkaar en tijgertje lijkt het inmiddels wel allemaal goed te vinden begint al af en toe te spelen in plaats van naar Max te blazen.

Alleen als ze heel toevallig bij elkaar te dicht in de buurt komen is er wat gegrom en geblaas over en weer. Mijn vraag echter hierbij is dan ook is het raadzaam om ze vanacht bij elkaar te laten of moet ik max of tijger mee nemen de slaapkamer in ?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Even voorstellen : Tijgertje 9 weken oud

Bericht door Adriana »

ach, wat let je.. als je dat gezellig vindt, ze zullen doodop zijn, dan neem je ze toch lekker mee? kunnen ze ook aan jou wennen en blijkbaar hebben ze elkaar heel snel gevonden.. je loopt het risico om wat vroeger gewekt te worden maar missch ook niet..
ze moeten ook vannacht wel bij eten en drinken kunnen want ze eten het hele etmaal kleine beetjes..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9332
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen : Tijgertje 9 weken oud

Bericht door castratenkoor »

Leuk dat je een vriendje hebt. Hoe is het vannacht gegaan? Heb je ze bij elkaar gelaten?
Gaat vast heel snel goed tussen twee van die jonkies.
Hopenlijk wordt het een lekker klef stel samen.

Veel plezier met en voor ze!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5451
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Even voorstellen : Tijgertje 9 weken oud

Bericht door nellebel »

kan niet wachten op de foto's ben zo benieuwd.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
jeroenvd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jul 2012 11:36

Re: Even voorstellen : Tijgertje 9 weken oud

Bericht door jeroenvd »

Hallo Allemaal!

Weer bedankt voor de berichtjes :) vannacht heb ik ze inderdaad bij elkaar in de woonkamer gelaten, heb wel mijn slaapkamer deur opengelaten zodat ik kon horen als het fout zou gaan. Maar gelukkig ben ik blij gewekt door twee nieuwsgierig kittens die nog niet helemaal zeker weten of ze nou vriendjes moeten worden of niet. Het geblaas en gegrom naar elkaar toe is gelukkig wat minder geworden, en af en toe wordt er geprobeerd om eventjes een reactie van de ander uit te lokken door plotseling van de bank af te springen voor de neus van de ander en dan gelijk weer weg te racen! Het is een prachtig gezicht in ieder geval! Haha.

Heb in ieder geval het vertrouwen dat het vandaag wel goed gaat komen met ze en ze aan het einde van de dag wel dikke maatjes zijn geworden!

Uiteraard hier nog eventjes de beloofde foto's van de nieuweling Max en nog 1tje van Tijgertje die ik niet kon laten gaan! :

- http://www.jeroenvd.nl/2012-07-03%2012.07.35.jpg (Tijgertje met zijn favoriete speelte de "dooie" muis)
- http://www.jeroenvd.nl/2012-07-03%2012.06.55.jpg (Max in de aanval!)
- http://www.jeroenvd.nl/2012-07-03%2012.04.13.jpg ( alhoewel er een trapstaat vinden zowel Max als Tijgertje het makkelijker om gewoon de krabpaal als trap te gebruiken! )
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9332
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen : Tijgertje 9 weken oud

Bericht door castratenkoor »

Wat een leuk duo heb je daar! Die gaan zeker weten heel veel aan elkaar hebben!
Om dominantie strijd en risico van hormonen en wildplassen te voorkomen, advies ik je wel ze beide tegelijk te laten castreren tussen 6 en 7 maanden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Even voorstellen : Tijgertje 9 weken oud

Bericht door Chiquita98 »

Wat heerlijk zeg nu 2 van die kleine rakkers in huis(word alweer jaloers ;-) )
Die hebben snel genoeg door dat ze straks lekker met elkaar kunnen ravotten.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5451
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Even voorstellen : Tijgertje 9 weken oud

Bericht door nellebel »

oh wat een scheetje is die max zeg, heerlijk ventje heb je erbij.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
paasnini

Re: Even voorstellen : Tijgertje 9 weken oud

Bericht door paasnini »

Oh wat een heerlijke moppies en ik ben al vrolijk als ik lees hoeveel plezier jij ervan hebt, het is ook zo leuk.
Nog veel plezier van en geluk met die twee.
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Even voorstellen : Tijgertje 9 weken oud

Bericht door Mirjam86 »

Wat een leuk stel! En dat het blazen na een dag al minder wordt is echt positief!
Hier hebben ze wel een dag of 3/4 om elkaar heen gedraaid..

Ik sluit me ook aan bij Dinie: op tijd laten castreren, zodat ze geen hormonale problemen krijgen waardoor de vriendschap bekoelt. Is bij een katertje ook zo gepiept als je een goede DA hebt.

En het zijn allebei schatjes!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9332
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen : Tijgertje 9 weken oud

Bericht door castratenkoor »

Hoe gaat het vandaag? Al aan elkaar gewend en samen aan het rondracen?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Even voorstellen : Tijgertje 9 weken oud

Bericht door Ilovesiamesecats »

Wat een leuk stel :grin:
Ik heb onze 2 katers ook tegelijk laten castreren om vervreemding te voorkomen.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Even voorstellen : Tijgertje 9 weken oud

Bericht door patiani-guusje »

Leuk stel die gaan vast de boel lekker op stelten zetten samen :-D Geniet ervan!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
jeroenvd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jul 2012 11:36

Re: Even voorstellen : Tijgertje 9 weken oud

Bericht door jeroenvd »

Hoi iedereen,

Nou het lijkt wel of ze op het moment last hebben van katten ADHD (bestaat dat!?) om er is geen houden aan die twee :lol: door de kamer over de bank en terug de slaapkamer in (ik heb een 2-kamer appartement) en dat dan zo'n 3,4,5 keer achter elkaar! Heerlijk om te zien!

Maar goed ze zijn dus sinds vanmiddag dikke maatjes geworden en zitten elk moment dat ze hebben elkaar achterna te crossen.

Morgen ga ik voor het eerst met ze naar de DA voor hun eerste inentingen en een globale 'checkup' om er zeker van te zijn dat alles goed is :).

Bij deze gelijk eventjes mijn vraag aan iedereen zijn er bepaalde dingen die ik echt niet moet vergeten te vragen daar ?

Verder gaat alles lekker en geniet ik heerlijk van de onbezonnen momenten van die twee!
paasnini

Re: Even voorstellen : Tijgertje 9 weken oud

Bericht door paasnini »

Oooooooo wat heerlijk. En nee dit is geen katten adhd hihi dit zijn kittens.

Ik geloof niet dat er echt iets te vragen is, een goede dierenarts zal naar het hartje luisteren, de oren nakijken, de heupen nakijken, ze wellicht controleren op vlooien en zal naar de ontworming vragen.
Plaats reactie