Pleegmoeder tegen wil en dank.

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Pleegmoeder tegen wil en dank.

Bericht door Chiquita98 »

Overspannenheid is geen excuus maar helaas weet ik zelf ook hoe iemand zich dan voelt. Dat hij hulp nodig heeft dat is duidelijk. Die boosheid komt vaak vanuit onmacht.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: Pleegmoeder tegen wil en dank.

Bericht door Hanna Abdullah »

Even een update. Ik heb met de castratie van Garfield gewacht tot het niet meer zo heet was. Ik was bang dat door de grote hitte misschien meer kans op infectie zou zijn. Dit was mijn gevoel tenminste.
Nu dit achter de rug is, werken we voorzichtig door naar Snowy.
Graag goede raad, want Snowy is heel bang. Voor andere katten, groot en klein, mannetjes en vrouwtjes.
Als ik Snowy nu zou mogen laten castreren, zou hij dan helemaal geen leven hebben? Of zie ik mijn kat nu teveel als mens? Ik hoop dat ik duidelijk ben.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Pleegmoeder tegen wil en dank.

Bericht door Sifra »

Leuk weer eens wat van je te horen.
Mijn ervaring is dat gecastreerde katers praktisch altijd gedomineerd worden door ongecastreerde katers. Zelf heb ik alleen maar gecastreerde dieren. De komst van jonge, ongecastreerde katers in de buurt heeft wel betekend dat ze hun territorium grotendeels zijn kwijtgeraakt, maar ze weten altijd wel gevechten uit de weg te gaan. Ze zien er dan ook een stuk beter en gezonder uit dan de mannen-met-ballen.
Als Snowy nu al een watje is, zal castratie denk ik weinig uitmaken.
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: Pleegmoeder tegen wil en dank.

Bericht door Hanna Abdullah »

Kan het zijn dat de ene kat zich sneller ontwikkelt dan de andere?

Snowy is ineens een kerel geworden sinds een paar dagen. Het gedrag wat Garfield al een jaar geleden vertoonde, heeft Snowy nu.
Hij krijst tegen andere katten dat ze van "zijn" trap af moeten en alleen als het geen indruk maakt bij de zwarte kat (zijn vijand), komt hij gauw weer binnen door het raam en wil via de voordeur naar buiten.
Ik kan precies horen als hij aan het knokken is buiten, hij heeft nog steeds niet echt een mannenstem. Hij is nog steeds geen held, maar hij heeft ontdekt dat hij kan bluffen.

Wat wel vervelend is, is dat hij Garfield te lijf gaat. Die gaat als een beer op zijn achterpoten zitten en daarna gaan ze rollenbollen en de vlokken haar van Snowy stuiven dan in het rond.

Nou ja, of is Snowy geen normale kat?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pleegmoeder tegen wil en dank.

Bericht door castratenkoor »

Als ik jou was zou ik Snowy zo snel mogelijk laten castreren.
De hormonen gieren duidelijk door zijn lijf.
Er zal zo'n 6 weken na de castratie overheen gaan voor hij weer tot rust komt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: Pleegmoeder tegen wil en dank.

Bericht door Freya13 »

Ik heb het topic niet gevolgd dus ik weet niet hoe oud Snowy is, maar dit is precies het gedrag dat onze kater vertoont als hij een indringer van 'zijn' tuin wil verjagen ... en hij vertoont dat al heel lang hoor, sinds hij een maand of acht is (na zijn castratie is hij pas buiten gegaan).
Ik hoor hier vaak mensen vertellen dat gecastreerde katers niet meer vechten en rustiger worden: voor onze Cis is dat dus echt niet het geval. Die is gisteren nog binnen gekomen met een kras op z'n neus ... klein meningsverschil met de buurkat ...
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Pleegmoeder tegen wil en dank.

Bericht door eveline1982 »

Klinkt inderdaad als rondvliegende hormonen. Wat Dinie zegt, het kan een paar weken duren voor de hormonen weg zijn. Mijn Beer was 4 maanden toen hij al echt kater gedrag begon te vertonen! Soms baal ik er een beetje van dat ik hem niet 1 of 2 maandjes eerder heb laten castreren (hij is met 6 maand geholpen), want heb nu de hormonen te veel kans gegeven. Maar hij is wel wat rustiger geworden na de castratie al heeft dat zeker een maand geduurd!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: Pleegmoeder tegen wil en dank.

Bericht door Hanna Abdullah »

@ Freya13: Snowy is 2 1/2 jaar oud en (nog) niet gecastreerd. Voor het waarom, moet je het topic doorlezen, anders val ik in herhaling.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pleegmoeder tegen wil en dank.

Bericht door castratenkoor »

Je stelt ons een vraag, of Snowy een normale kat is of niet. Het antwoord is ja.
Het is heel normaal gedrag voor een kat die niet gecastreerd is.
Als je van dit gedrag af wilt is echt castreren de enige oplossing.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: Pleegmoeder tegen wil en dank.

Bericht door Freya13 »

Hanna: het waarom, dat zijn eigenlijk mijn zaken niet, daar beslis je uiteraard zelf over
ik zou het sowieso doen,g een twijfel daarover, maar ik denk niet dat je machtstrijd daarmee opgelost is hoor
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: Pleegmoeder tegen wil en dank.

Bericht door Hanna Abdullah »

Freya13: Ik blijf een goed moment afwachten. Mochten we uit elkaar gaan, dan hou ik de katten en dan is alles opgelost.

Maar blijft mijn vraag: Is Snowy later in zijn ontwikkeling dan andere katten. Ik bedoel 2 1/2 jaar en dan pas hormonen door het lijf.
Ik geloof nu dat hij de schrik van de buurt begint te worden. Ik heb hem zowaar achter een vrouwtje aan zien rennen. Raad eens wie de vaste partner van het vrouwtje is... Juist. De zwarte kat. :pdtbox2:
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pleegmoeder tegen wil en dank.

Bericht door Dinky »

Hoe is het nu inmiddels met Snowy en de schrik van de buurt worden?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: Pleegmoeder tegen wil en dank.

Bericht door Hanna Abdullah »

Snowy is bezig een nageslacht te produceren. Hij heeft een vast vriendinnetje. Van andere vrouwtjes is hij nog steeds bang. De floeperd. De jacht is nu een beetje over en hij wordt weer wat huizelijker. Ik hou de buurt in de gaten voor langharige kittens.
Met mannetjes gaat hij in gevecht, ik heb hem zelfs zien aanvallen. Mijn god, ik schaam me dood, dat ik zo'n kat heb. En een gekrijs dat hij kan produceren, dat wil je niet weten. En iedereen weet dat die kat van mij is. Ik denk dat hij van alle katten het meeste lawaai maakt en ook diep in zijn keel. Hij had altijd zo'n lief hoog stemmetje. Ach ja, ook kleine katjes worden groot.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pleegmoeder tegen wil en dank.

Bericht door Dinky »

Dan is het wel extra fijn als hij weer wat huiselijker wordt ;-)
Wel maf dat hij een vast vriendinnetje heeft en voor de anderen bang is :lol:
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: Pleegmoeder tegen wil en dank.

Bericht door Hanna Abdullah »

Oeps... huiselijker. :-)
Plaats reactie