Pleegmoeder tegen wil en dank.

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Cerna

Re: Pleegmoeder tegen wil en dank.

Bericht door Cerna »

Bij onze oudste kater (inmiddels overleden) zag je nog steeds iets wat op balletjes leek, maar de andere kater is plat. Het hangt er dus een beetje vanaf hoe ver of de techniek gevorderd is in Amman.
Wanneer je het stiekem doet, is er echter geen weg terug, dus het enige wat je man zou kunnen doen is boos worden. Ik weet niet of hij een erg moderne of zeer traditionele man is en of er dan echt represailles volgen, maar wanneer dat het geval is, zou ik er nog maar even goed over nadenken.

Eerst maar eens de andere kater laten castreren en misschien ziet je man dan wel dat de kater alleen maar positief veranderd is en gaat hij gemakkelijker overstag.
Lastig hoor die macho-mannen :-P
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Pleegmoeder tegen wil en dank.

Bericht door nellebel »

en je weet het duurt wel een aantal weken voordat de hormoontjes uit het lijf zijn.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: Pleegmoeder tegen wil en dank.

Bericht door Hanna Abdullah »

Garfield heeft heel grote opvallende ballen. Zwaar geschapen, denk ik. :-)
Bij Snowy zie je nu, nu het zomer is, iets wat balletjes zouden kunnen zijn. Ik heb gisteren met mijn hoofd op de grond zijn achterkant bestudeerd. 's Winters heeft hij veel meer haar en zie je helemaal niks. Dat is mooi.
Ik ga eerst Garfield laten helpen en dan weer praten. Gaat hij niet overstag, dan doe ik het toch. En als hij erg boos is, vraagt hij maar een echtscheiding aan. Dan kan hij mij mooi nog een flinke bruidsschat betalen. Toch niet gek een Islamitisch huwelijk. :-) Vanmorgen was ik in een pesthumeur vanwege slaapgebrek en mijn man onderworpen aan een ondervraging. We praten later verder, want zijn broer zat achter de computer en spreekt ook Engels.
Hij gaat in ieder geval aan de dierenarts vragen hoe het zit met erfelijkheid van doofheid. Dat is alweer een stap verder. Hij zou natuurlijk ook even kunnen googlen.

@Annet: Ik heb vanaf het begin een aantal zaken duidelijk gemaakt aan mijn man, waaronder huiselijk geweld. (If you ever raise your hand against me, you will find my fist in your face) Je moet op alles voorbereid zijn. Zijn moeder tolereert geen geweld van haar zoons. Mijn eerst stap zou de melding bij de politie zijn en daarna moeders. Ik ben niet erg Arabisch, maar een trotse Hollandse vrouw, dus raak me niet aan. :-)

Wordt vervolgd.
Cerna

Re: Pleegmoeder tegen wil en dank.

Bericht door Cerna »

Hanna Abdullah schreef:@Annet: Ik heb vanaf het begin een aantal zaken duidelijk gemaakt aan mijn man, waaronder huiselijk geweld. (If you ever raise your hand against me, you will find my fist in your face) Je moet op alles voorbereid zijn. Zijn moeder tolereert geen geweld van haar zoons. Mijn eerst stap zou de melding bij de politie zijn en daarna moeders. Ik ben niet erg Arabisch, maar een trotse Hollandse vrouw, dus raak me niet aan. :-)Wordt vervolgd.
Goed zo!
Alleen maar belangstelling (nieuwsgierigheid): hoe komt een gezonde Hollandse vrouw in Amman terecht? M.a.w hoe ben je hem tegen het lijf gelopen? In Nederland?
Wanneer ik over huwelijken met Arabische mannen lees, moet ik altijd denken aan de film "Not without my daughter".
Maar goed, ik zal niet stoken in een goed huwelijk :lol:
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Pleegmoeder tegen wil en dank.

Bericht door nellebel »

waaaaah zie het al voor me hoe je op de grond ligt te kijken tussen zijn benen hoe zijn balletjes zijn. moet een komisch gezicht zijn geweest.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: Pleegmoeder tegen wil en dank.

Bericht door Hanna Abdullah »

@Annet: Ontmoet in Kuwait. Net als ik in het onderwijs. Dus praten over kinderen en onderwijs. Geen gezeur van je bent lief en mooi. Daar hou ik niet van. Als je iets zinnigs te zeggen hebt, doe dat dan en hou anders je mond. Nou, Hollandser kan het niet.
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: Pleegmoeder tegen wil en dank.

Bericht door Hanna Abdullah »

By the way: het krolse gedrag lijkt iets minder te worden. Maar als ze dan krijst is Garfield helemaal van slag. Hij rent dan maar weg. Alleen Snowy heeft echt grote belangstelling en ik heb zielsmedelijden met hem. Hij was altijd mijn babytje, zo groot als hij is. Komt altijd in de problemen en haalt stommiteiten uit. Nu is hij een beetje een kerel geworden.
Toen Garfield een tijdje geleden krols was had Snowy dat helemaal niet. Bleef het liefste thuis.
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: Pleegmoeder tegen wil en dank.

Bericht door Hanna Abdullah »

Het poesje heb ik aan de moeder van de eigenaar gegeven. Ze woont beneden mij. Ze vond het geen probleem.
Mijn man was laaiend, omdat hij fokplannen had. Ik heb gezegd dat hij zich moest schamen om dieren te misbruiken en dat hij geen verstand van katten had.
Daarna hebben we een robbertje gevochten. (Heb ik toch ook eens een keer om een vrouw gevochten)
Morgen heb ik een gesprek om dit te melden en volgt, zoals het hier genoemd wordt, forensisch onderzoek met foto's. Verder onderneem ik nog geen actie, want ik heb mijn man nog nodig voor het aanvragen van een paspoort. Dan kan ik hier ook blijven wonen als ik eventueel ga scheiden.
Nou, zorg ik voor spanning op het forum of niet?
Mijn eigen katten zijn weer tot rust gekomen en alles is weer relaxed zoals voorheen. Ook heb ik het nummer van de dierenarts, maar de goede man zit even in Mekka. Dus nu wachten tot hij er weer is.
Wordt weer vervolgd.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pleegmoeder tegen wil en dank.

Bericht door Adriana »

jeeetje, toch echtelijke problemen en blijkbaar ook vrij fors.. last van losse, wapperende handjes en afschuwelijk lijkt me dat..
sterkte morgen met de autoriteiten en het gedoe.. en succes met het aanvragen van je eigen paspoort..
maar als je het witte, dove poesje aan je buurvrouw hebt gegeven, wordt ze dan wel gecastreerd (zodra terug uit Mekka..)?
en Mekka krijgt het binnenkort druk met het leeghalen van de balletjes?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Pleegmoeder tegen wil en dank.

Bericht door Chiquita98 »

Dat meen je niet?? Heeft ie je toegetakeld? Tja ik heb geen vooroordelen maar mannen uit die cultuur kijken toch heel anders naar vrouwen dan de westerse mannen. Goed dat je je niet op je kop laat zitten. En goed dat je voor de dieren opkomt.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pleegmoeder tegen wil en dank.

Bericht door patiani-guusje »

Moest wel lachen om de opmerking over de bruidsschat maar dit klinkt toch wel serieus :-( Sterkte!
En bewonderingswaardig hoe je je inzet voor de katten!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Pleegmoeder tegen wil en dank.

Bericht door Catfish »

Ook van mij een diepe bewondering voor je hoe je je inzet voor deze dieren in dit voor ons verre land.
Ik hoop oprecht dat het goed met je gaat, laat ik die kerel van je niet in mijn handen krijgen.. Maar daar heb jij ook niks aanuiteraard.
Ik hoop dat je snel je paspoort krijgt!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Pleegmoeder tegen wil en dank.

Bericht door Sifra »

Ik bekeek laatst een website van een stichting, die katten uit Syrië redt. (Ik weet niet meer of de oproep hier op het forum stond.) Wat mij verbaasde, was dat er zoveel prachtige langhaarkatten op die site stonden. Ik verwachtte in het Midden-Oosten eigenlijk meer kortharen. Hanna, kun je me vertellen wat je bij jullie over het algemeen aan typen katten ziet rondlopen? Wat voor katten heb je zelf?
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: Pleegmoeder tegen wil en dank.

Bericht door Hanna Abdullah »

@Adriana: Ik weet niet wat er precies met het poesje gaat gebeuren. De eigenaar is voor een jaar vertrokken en het is een binnenkatje. Ik heb niet het recht om haar op eigen houtje te laten steriliseren, dan zou ik echt in de problemen komen. Heb wel uitgelegd dat ze te jong is en dat haar kinderen gehandicapt zullen zijn. (=doof) Vind het jammer dat ik hier verder niks aan kan doen zover.

@Thea: Het valt wel mee. Hij heeft niet geslagen, maar me wel door de kamer gesleurd. Nou en dan geef ik niet mee natuurlijk. Hij praat nog steeds niet tegen me.
Ach, weet je, hij is zwaar overspannen, vanwege het bedrijf. Dat is geen excuus voor zijn gedrag, maar er is wel iets mis met hem.
Ben vandaag bij de politie geweest en heb melding gedaan. Ook onderzoek van een forensisch arts gehad. Er wordt geen actie ondernomen zonder mijn toestemming.
Ik heb een telefoonnummer gekregen waarmee ik rechtstreeks contact heb met de politieman die mij te woord gestaan heeft en alles voor me geregeld. Hij zei nog, want ik zei dat ik helemaal alleen ben in dit land: Wij zijn je familie. Bel zodra er iets is. Nou, welke politieman in Nederland zegt zoiets tegen je?
Zodra ik mijn paspoort heb, proberen we (politie en ik) hulp voor mijn man te regelen.

@ Sifra: De meeste katten op straat zijn kortharig, maar er lopen ook heel wat rond die iets langharigs hebben. Bijvoorbeeld de staart. En verder pluizig.
Mijn Snowy is wit halflang haar en mijn Garfield is rood/wit en korthaar.
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: Pleegmoeder tegen wil en dank.

Bericht door Hanna Abdullah »

@Thea: We hebben twee weken geleden ons bedrijf moeten sluiten. We hadden een kledingatelier wat heel goed liep, tot de toestanden in Syrie begonnen. Het heeft ons de kop gekost.
Ik had dit natuurlijk helemaal niet verteld. Sorry. :-)
Plaats reactie