Onze daisy nu een week in huis

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
MEF
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 apr 2012 10:54

Onze daisy nu een week in huis

Bericht door MEF »

Hallo allemaal,

Zoals jullie inmiddels al weten kreeg mijn dochtertje Lizzy voor haar verjaardag een kleine kitten poesje van 7 weken oud. We zouden haar zaterdag ophalen en ik zou daarna alles op het forum zetten hoe het ging.
Nou.....nu komt mijn verhaal pas: :evil: :evil: :evil:

Omdat ik toch graag in de avond onze daisy wilde halen zodat ze in de avond al bij ons op de slaapkamer kon zijn en over en weer had gemaild met de fokker die zeer vertrouwd klonk, zijn we haar op vrijdagavond ipv zaterdagochtend gaan halen.
Het was meer dan een half uur rijden en eenmaal daar schrok ik enorm van de bende en de chaos waarin onze Daisy verkeerde.
Ze zat samen met haar broertje in een stoel tussen een wilde hond die al een kitten had dood gemaakt die in de lucht gegooid was (vertelde de fokker zelf ter plekke) en een keffer waar je de zenuwen van kreeg! Ik vroeg waar de moeder was en die was naar buiten volgens deze mensen. Kortom het was echt verschrikkelijk en ook kregen we daar te horen dat de kittens om en om in de bench gezet worden. Eerst de wilde hond en dan weer de kittens :shock: .
Er zaten meer kleine kittens in de bench maar die waren volgens haar van een ander nestje en waren 3 weken oud, echt zielig. Onze daisy was echt niet groter dan die kittens en ik begon te twijfelen aan haar leeftijd, maar haar daar achter laten in die tering bende? NOWAY!!!! :evil:
We hebben haar dan ook meteen meegenomen en de dag erna meteen naar de DA gegaan om te bevestigen wat wij al meteen dachten. Ze was geen 7 weken want we hadden haar die vrijdag bij thuiskomst meteen gewogen en ze woog maar 480 gram. Ze was maar 4 weken oud en nu na een week hier in huis is ze nu dus maar 5 weken!
Nu weegt ze 690 gram en het gaat erg goed met haar, ook al heeft ze geen moederpoes.
Onze kater Snoepie ontfermde zich al de tweede dag over haar en is er superblij mee. Hij maakt haar helemaal schoon en is constant bij haar in de buurt, zoooooo lief om te zien. Wel af en toe nogal lomp, maar als wij er iets van zeggen "zachtjes doen" dan houdt hij meteen op en geeft hij haar likjes.
Als wij naar bed gaan slaapt ze in een grote reisbench op de slaapkamer en onze Snoepie bij ons op bed. Beneden in de woonkamer hebben we nu een grote ren neergezet waar ze in kan spelen als ik bezig ben en haar niet in de gaten kan houden door bv koken en stofzuigen etc. De rest van de dag is ze lekker aan het ronddollen sinds 2 dagen en sinds gister begint ze al voor het eerst te klimmen. Ik geef haar ook nog bijvoeding kittenmelk bij de pate en de brokjes die ze verdeeld over de dag krijgt.
Ik heb geprobeerd foto's op het forum te zetten maar ik krijg dat niet voor elkaar.
De hele week heb ik haar veel in mijn armen gedragen en haar behandelt als een baby. In mijn trui slapen etc etc. Nu sinds 2 dagen wordt ze meer zelfstandiger en als ze moe is zoekt ze mij op om lekker te knuffelen en te slapen in mijn warne armen, zoooooo lief.
Elke dag om half 6 eruit en op uur en tijd eten, maar dat heb ik er 200% voor over want ze doet het uitstekend gelukkig en is kerngezond.
wordt vervolgd!

Peggy en Lizzy
"Hoe beter je de mens leert kennen, hoe meer je van dieren gaat houden!"
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Onze daisy nu een week in huis

Bericht door Sifra »

Fijn dat Snoepie zich over haar ontfermd heeft, want ze is nog veel te jong om zonder haar moeder te kunnen. Hopelijk krijgt ze geen gedragsproblemen. Wat een beroerde omstandigheden voor die kittens en een lastig dilemma voor jullie: Als je kittens koopt van zulke mensen, gaan ze door met fokken, maar je wilt zo'n arm dondertje ook niet laten zitten.
Ze is in ieder geval bij jullie in goede handen!
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Onze daisy nu een week in huis

Bericht door Catfish »

Helaas weer een voorbeeld van een veel te jong kitten van markplaats onder erbarmelijke omstandigheden. Begrijp me niet verkeerd, ik weet ook niet of ik het kitten zou kunnen laten zitten, maar zo onderhoudt je inderdaad wel dit soort vreselijke praktijken.

Gelukkig heeft ze Snoepie om kat te leren zijn, ik hoop zo dat ze daar wat aan heeft!
Gelukkig is ze bij jullie terecht gekomen, het klinkt goed hoe jullei met haar omgaan.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Onze daisy nu een week in huis

Bericht door pinguin »

Ik hoop maar dat dit arme hummeltje geen gedrags problemen ontwikkeld door dat die veel te vroeg is gescheiden van zijn moeder. :-(
Als ik jouw was zou ik wel 144 bellen en een klacht in dienen. Omdat deze praktijken echt niet kunnen. En is het zelfs verboden z`n jong dier mee te geven :evil:
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Onze daisy nu een week in huis

Bericht door Catfish »

Dat bedacht ik me vandaag ook nog, je moet hier wel aangifte van doen. Het is wettelijk verboden om katten jonger dan 7 weken te verkopen/ weg te geven.
Maar ook de praktijken daar, met een hond die al één kitten gedood heeft........ Alstjeblieft, meld het bij 144!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Onze daisy nu een week in huis

Bericht door Chiquita98 »

Ja ik vind ook dat je het wel moet melden. Helaas gebeurd dit dus te vaak via marktplaats. Daarom ben ik daar ook tegen. Als mensen blijven kopen via marktplaats houden ze het ook in stand. Maar ook ik snap goed dat je het beestje mee hebt genomen hoor. Maar mocht je er ooit nog een katje bij willen.........niet meer via marktplaats maar via de asielen!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Onze daisy nu een week in huis

Bericht door patiani-guusje »

Ik moest er ook meteen aan denken:meteen melden!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Onze daisy nu een week in huis

Bericht door Ilone »

...zolang je het nog kán melden bij de dierenpolitie...las vandaag dat ze het weer willen afschaffen en de "gewone agenten" de dieren als taakaccent willen geven...Anders gewoon bij de dierenbescherming melden.

Maar goed, ik ken het maar al te goed, dat je zo'n beestje wilt "redden"., Lotje komt ook uit zo'n huishouden. Kreeg nest na nest en de kittens werden met 5 weken verkocht voor 75 euro...
Heb toen de stoute schoenen aangetrokken door te vragen of ik Lotje niet mocht meenemen want ik vond haar zo mooi. Ik mocht haar toen zo meenemen!
Ik zou dus hetzelfde hebben gedaan.
Gelukkig voor Daisy dat ze nu bij jullie is.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Onze daisy nu een week in huis

Bericht door pinguin »

Als je niet weet waar je een klacht moet indienen. Zou je ook het dierenasiel kunnen bellen. Die zullen denk ik ook wel weten waar je naar toe moet bellen. Want ik mag hopen dat je hier toch werk van wil maken??

Hoe gaat het inmiddels met de kleine daisy?
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
MEF
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 apr 2012 10:54

Re: Onze daisy nu een week in huis

Bericht door MEF »

Hallo allemaal,

Met de kleine Daisy gaat het heel erg goed en sinds gisteren mocht ze zelfs al bij onze snoepie slapen!
Ik heb meteen aan de DA gevraagt of dit verboden was omdat ik wist dat de wet 7 weken aanhoud, maar hij meldde mij dat dat niet zo was en dat ik er niets aan kon doen.
Het doet me inderdaad veel verdriet om te zien hoe beesten zo behandelt worden en ik weet dat ik geen dieren van marktplaats moet halen, maar als ik ooit weer zo'n beestje zie dan red ik die weer!
De moeder was trouwens in geen velden of wegen te bekennen en toen Daisy bij ons kwam piepte ze niet eens naar haar moeder. Ze was blij dat ze eindelijk rust had en niet meer bang hoefte te zijn voor alle gevaren en hard geschreeuw. De eerste uren heeft ze in mijn armen geslapen en sinds een paar dagen is ze vaker wakker en op onderzoek uit, hahahaha. sinds 3 dagen klimt ze al op kisten van 30cm hoog en trap lopen is favoriet, want dat doet ze nu 2x daags oefenen als ik erbij ben.
Ik lijk wel een fokker zonder moederpoes! Bench boven, grote ren beneden met een papakater snoepie, hahahaha.
Ik weet zeker dat haar sociaal gedrag niets te lijden heeft omdat ik gelukkig weet hoe ik katten op een kattenmanier moet opvoeden en tot nu toe, doet ze het uitstekend. Wel moet ik zeggen dat ik geluk heb dat ik 3 weken thuis ben van mijn werk en dat ik maar 3x 3 uur werk doordeweek. Ik sta elke dag om half 6 op en om 00:00 uur krijgt ze haar laatste voeding.
Volgende week ga ik haar tijd van alleen zijn opbouwen naar uiteindelijk 3 uurtjes alleen zijn, zodat ze daar ook aan went. Alleen is ze nooit, want onze snoepie is er en ook mijn kanjers van honden die haar als een pup beschouwen, zooooo lief. Ik weet alleen niet hoelang ik haar in de ren kan houden? Het is een ren van 2,5 meter doorsnee en 1 meter hoog. (graag reactie)
Maar ik heb wel meteen werk gemaakt van dit incident ook al zei de DA anders. Ik heb kattengedrag gemaild met vragen en tot op heden niks terug ontvangen of iets gehoord! Ik had gevraagt of ze mij wilde bellen, maar niets gehoord.
Niet schrikken he?.....Ik heb 100 euro betaald voor Daisy omdat ik echt dacht dat ze dan van een goede fokker af zou komen en ze gaf zelfs Royal canin. Zo zie je maar dat dat zelfs niets voorstelt!
Maar ik laat het er niet bij ztten inderdaad en ga kijken wat ik verder nog kan doen!

Peggy
"Hoe beter je de mens leert kennen, hoe meer je van dieren gaat houden!"
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Onze daisy nu een week in huis

Bericht door Chiquita98 »

Sorry maar vind het echt een raar verhaal.....dat je dierenarts zegt dat het wel mag met 5 weken???? Vind dit zo jammer, want juist dierenartsen zouden toch hierin een belangrijke signalerende functie moeten zijn? Of ik zit helemaal verkeerd hoor.

Maar uh 100 euro? Wat voor raskat is daisy eigenlijk? Wel heel fijn dat ze het in ieder geval bij jou heel goed heeft.

Foto's kun je bijv. downloaden op een site zoals www.photobucket.com en dan kan je de url van je upgeloade foto's in je bericht weer kopiëren(zie uitleg hoe foto's plaatsen op dit forum) Ben wel heel benieuwd naar Daisy en hoe ze er uit ziet.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Karinvd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 apr 2012 11:41

Re: Onze daisy nu een week in huis

Bericht door Karinvd »

Ik ben geen expert maar volgens mij is het wel degelijk verboden. Als je een advertentie op martkplaats van bijv. 6 weken oude kittens rapporteert (met opmerking in strijd met de wet) wordt die advertentie ook door marktplaats verwijderd. Een vriendin van mij doet dat regelmatig en ik heb dat laatst ook gedaan. Daar stop je natuurlijk niet de mensen mee die opzettelijk liegen over de leeftijd helaas maar als het wel mocht zou marktplaats die advertenties ook niet weghalen.
Cerna

Re: Onze daisy nu een week in huis

Bericht door Cerna »

Een raskat heb je niet voor 100 euro en een raskat gaat niet eerder weg dan met 13 weken en een raskat heeft een stamboom en een fokker van raskatten is aangesloten bij een rasvereniging bij wie je deze misstanden kunt melden, evenals dus bij de dierenbescherming.

Wanneer dit allemaal niet het geval is, heb je te maken met een oplichter die even snel geld wil verdienen aan het vermeerderen van katten die op raskatten lijken en alleen al om die reden moet je NOOIT op Marktplaats kopen. Daarmee houd je het alleen maar in stand want zolang er vraag is, is er aanbod.

Maar mooi dat je Daisy een fijn huis hebt gegeven. Ik hoop dat je geen gezondheidsproblemen zult krijgen want een kitten dat zo vroeg bij de moeder weggaat, heeft niet veel weerstand.
En niet meer kopen op Marktplaats, hè! Tenminste geen levende have. Wanneer je niet kijkt bij dat onderwerp, kom je ook niet in de verleiding.
De dierenbescherming probeert al een hele tijd om verkoop van levende have via Marktplaats te laten verbieden, helaas tot nu toe zonder resultaat.
Gebruikersavatar
MEF
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 apr 2012 10:54

Re: Onze daisy nu een week in huis

Bericht door MEF »

vandaag ook weer een telefoontje gehad dat er 2 jonge konijntjes langs de weg zijn gedropt! in een vieze kooi. bah om zoooooooo kwaad om te worden!
"Hoe beter je de mens leert kennen, hoe meer je van dieren gaat houden!"
paasnini

Re: Onze daisy nu een week in huis

Bericht door paasnini »

Ik zou je bijna willen smeken om dan tenminste de dierenbescherming in te schakelen. Jij hebt er nu 1 "gered" maar dit kan toch niet. En zolang iedereen uit medelijden betaald en een kitten meeneemt dan stoppen deze mensen nooit (al neem ik het je echt niet kwalijk hoor, ik denk dat bijna iedereen dit wel had gedaan) maar nu niets doen is zo sneu voor de rest.
Plaats reactie