Kitten voor het eerst los buiten

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten voor het eerst los buiten

Bericht door Dinky »

Zou altijd eerst kijken of aan een tuigje een optie is. Op die manier hoef je niet af te schermen maar kunnen ze wel veilig naar buiten ;) Zeker wanneer ze nog zo jong zijn dan zijn ze ook nog onstuimig.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten voor het eerst los buiten

Bericht door Adriana »

kittens zijn veel te onbesuisd om zomaar buiten te laten.
hebben veel te veel energie, schieten alle kanten op, springen alle bomen in, gaan door roeien+ruiten.
- en het hoeft maar één keer fout te gaan..! -

in tuig is al veel gecontroleerder en het verschilt per kitten.
de mijne gaan alleen in tuig en aan een lange lijn want Bolle zit binnen de kortste keren boven in de kastanjeboom en had gisteren bijna de roodborst, die denkt dat de volkstuin van hem is, te pakken... terwijl ik hem aangelijnd had en naast hem stond...

en ze waren bij mij al een jaar voordat ik ze sowieso mee naar buiten nam, daarvoor hebben ze het balkon onveilig gemaakt en de diverse Zooplus-netten op sterkte getest door naar de dakrand daarin te klimmen ... nee, nog geen hartkwaal maar wel af+toe een hartverzakking..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie