Veel te jong kitten van Marktplaats

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Veel te jong kitten van Marktplaats

Bericht door Roos en Minousch »

Omdat mensen niet worden voorgelicht....
en omdat ze gewoon dom zijn!
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
vlindermeisje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jul 2011 23:59
Contacteer:

Re: Veel te jong kitten van Marktplaats

Bericht door vlindermeisje »

Goedemorgen,

Na het lezen van deze TS bericht....vraag ik me toch iets af.
Wij hebben gisteren een kitten gekocht (Marktplaats) is 8 weken oud en woog gisteren 652 gram.
Is dit een goed gewicht?
Heb weleens gelezen dat ze minimaal 1000 gram moeten wegen en 13 weken moeten zijn, maar ik weet niet beter dan dat ze met 8 weken gewoon weg mogen ivm verstoten van de moeder poes.
Onze poes/kitten at gisteren meteen heel goed en zat meteen op de kattenbak....
Nu goed kijken hoe ze het vandaag doet...
♥ Sheba ♥ Dinky ♥ Pluis ♥ Tijger ♥ Dribbel ♥ Paco ♥ Katy ♥
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Veel te jong kitten van Marktplaats

Bericht door Adriana »

als het lukt dan is 13 weken ideaal, dan hebben ze van broertjes/zusjes in het nest en van de moederpoes nog heel veel kunnen leren. 8 weken is het absolute minimum en eigenlijk niet aan te raden maar voor jou niet meer terug te draaien.
marktplaats is sowieso niet zo'n goeie plek voor kittens, de asiels zitten boordevol en daar worden ze gecontroleerd, ge-ent en nagekeken.
krijgt ze wel voldoende natvoer en ik zou bij een dierenspeciaalzaak nog wat kittenmelk kopen en dat van een schoteltje af laten likken. ze moet goed en voldoende drinken.
we hebben vrij veel topics over solo-kittens en een kitten heeft eigenlijk een maatje van dezelfde leeftijd nodig voor zijn lichamelijke en geestelijke ontwikkeling. je hebt bovendien veel minder 'last' van twee kittens, omdat die elkaar bezig houden. idee?....
en welkom ;-) op het Forum!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
vlindermeisje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jul 2011 23:59
Contacteer:

Re: Veel te jong kitten van Marktplaats

Bericht door vlindermeisje »

Ja, zeker een idee 2 kittens ;) :eangel: hihihi....
Alleen ja, het kost ook wat he...en aangezien we in augustus gaan trouwen is het geld wel beetje op, maar wie weet :)
We hebben nog wel afspraken staan bij cattery's van een Noorse boskat en voor een Britse langhaar.
Dus gaan beide langs om info op te doen en goed voorgelicht te worden :)
En om de katte in het echt te zien :D
♥ Sheba ♥ Dinky ♥ Pluis ♥ Tijger ♥ Dribbel ♥ Paco ♥ Katy ♥
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Veel te jong kitten van Marktplaats

Bericht door Adriana »

maar zo lang kun je niet wachten hè? en twee kittens kosten niet zo vreselijk veel meer dan één kitten.. we hebben topics met allerlei geldbesparende tips!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Veel te jong kitten van Marktplaats

Bericht door Mirjam86 »

Ik zou je zeker aanraden om voor twee kittens te gaan!
Mijn kittens kwamen met een goede reden ook met 8 weken en 9,5 week bij ons.
Ze leren zoveel van elkaar, zoals wanneer bijten of krabben zeer doet.
En ze houden elkaar heerlijk bezig met tikkertje etc. Ook als je werkt zal ze zich dan niet zo alleen voelen...
Qua kosten valt het allemaal wel mee, alleen het voer verbruik je dubbel zoveel van.
De eerste maand was het voor ons:

Droogvoer (Royal Canin Babycat, dus geen goedkoop supermarktvoer): €20,95
(en de zak is nog niet op, met 2kg deden wij 1,5 maand)
Natvoer (Animonda Carny kitten, ook geen troep): €4,29
Kattenbakvulling: €7,00

Speeltjes etc komen er dan natuurlijk nog wel bij, maar die koop je ook voor een kitten alleen.

Bij het enten kregen wij korting, omdat we met 2 tegelijk komen, veel DA's doen dit.
Het kwam neer op €60,00 per keer (ze moeten 2x geent worden) en dit krijgen we terug van de verzekering.

Wat ik met dit relaas ;) wil zeggen: zo heel veel duurder is een tweede kitten niet en je krijgt er zoveel voor terug! Kijk maar eens in mijn fotoalbum http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=23452
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Veel te jong kitten van Marktplaats

Bericht door nellebel »

hoe oud zijn je andere katten. als daar ook nog een speelse jonge tussenzit.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
vlindermeisje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jul 2011 23:59
Contacteer:

Re: Veel te jong kitten van Marktplaats

Bericht door vlindermeisje »

Ff denken....
De eerste kwam hier 4 jaar geleden....dat was Sheba in Januari.2007
Toen Dinky in September voor mijn verjaardag van mijn ouders 2007
In November Pluis, want die vrouw wou hem dumpen en toen nam ik hem over.2007 geloof ik
Later kwam Tijger erbij als verjaardagskado voor Bart.2009
Toen hebben we in September Dribbeltje gehaald...2009
Op 8 Maart 2011 haalden we Paco op
En nu gisteren op 11 Juli hebben we Katy opgehaald

Misschien wel in korte tijd.
Maarja onze dierenliefde is zo groot en we voelen ons erg prettig met onze dieren.
Zelf ben ik veel thuis ivm bijna helemaal afgekeurd te zijn.
Doe wel vrijwilligerswerk bij de dierenambulance en bij een verpleeghuis, om toch iets te doen en voldoening te krijgen :) Want ben zeker niet lui, wat veel mensen denken helaas.

Er komen er in de toekomst misschien nog wel 1 of 2 kittens bij... maar of dat verstandig is....
Ook mede de verschillende leeftijden....

Hoe zou ik dat kunnen aanpakken ?
:)
♥ Sheba ♥ Dinky ♥ Pluis ♥ Tijger ♥ Dribbel ♥ Paco ♥ Katy ♥
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Veel te jong kitten van Marktplaats

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zorg later dat kittens altijd per twee kunnen opgroeien.
Je kiest zelf hoeveel huisdieren je neemt, maar je kan ze net zo goed met twee jaar tussen steeds twee nemen, als vier jaar echter elkaar eentje... En dat heeft toch wel veel voordelen... Maar dat heb je tot nu toe toch ongeveer gedaan?

Ik kan in je verhaal niet helemaal volgen welke de hondjes zijn. De voorlaatste 2?
Dus dan is je jongste kat los van de kitten al 2?
Dat is natuurlijk vrij veel verschil... Maar of dat nu zo'n probleem is, hangt van de speelsheid van je katten af. Ik denk wel dat zo'n kitten aan zijn trekken komt met zoveel speelkameraadjes. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Veel te jong kitten van Marktplaats

Bericht door nellebel »

voel je vooral niet schuldig omdat je zo'n groot hart hebt en van dieren houdt. zo te horen kome nze niks tekort bij julie.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
vlindermeisje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jul 2011 23:59
Contacteer:

Re: Veel te jong kitten van Marktplaats

Bericht door vlindermeisje »

In volgorde van halen:
Sheba EK ex poes = 6 jaar alleen maar buiten, is weg gelokt door de buren die alle katten in de buurt voeren. (al menig ruzie om gehad ) :(
Dinky EK ex-kater = 5 jaar altijd binnen, is beetje bang maar erg aanhankelijk, lief
Pluis halve Noorse Boskat ex kater = 5 jaar, binnen en buiten ook echte knuffelkont, maar vind t heerlijk buiten
Tijger EK ex kater = 1 geworden 29 Maart 2011 buiten en binnen kat, wel wat dominant, maar kroelt met alle dieren hier in huis.
Dribbel = vandaag 1 jaar geworden = boomer hondje niet gecastreerd
Paco = van 11 Januari 2011 en dus 6 maanden jong en een rashond, Tibetaanse terriër....onwijs lief en speels en een grote boef haha
Nu dus sinds gisteren Katy, geboren op 15 Mei 2011 en nu dus 8 weken.

Dus het verschil tussen de jongste en 1 na jongste kat is ongeveer 10 maanden....
Tijger is nog erg speels, maar soms ook weer niet en loopt als een galante heer door huis hahaha....

Dus misschien wel een idee om nog een kitten van 8/13 weken erbij te nemen ??

en wat voor verzekering hebben jullie dan?
Want bij mijn honden krijg ik geen entingen etc vergoed....
Zit met hun bij Proteq.

Bedankt voor de berichtjes :)
Laatst gewijzigd door vlindermeisje op 12 jul 2011 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
♥ Sheba ♥ Dinky ♥ Pluis ♥ Tijger ♥ Dribbel ♥ Paco ♥ Katy ♥
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Veel te jong kitten van Marktplaats

Bericht door Mirjam86 »

Het ligt er maar net aan of Katy aan haar trekken komt bij de andere dieren.
Maar als je volgend jaar weer een kitten zo willen nemen, zou ik er misschien voor kiezen om nu al eentje bij te halen...

Ik zit bij de dierenverzekering van de Kruidvat. Met een aanvullend pakket worden bij mij vaccinaties en castratie vergoed. Maar na de castratie pas ik hem waarschijnlijk wel aan en spaar ik zelf de vaccinatie bij elkaar.

En voel je vooral niet schuldig dat je veel beestjes hebt! Het is toch prachtig om ze een mooi huisje te geven?! Vooral als die hummels anders in het asiel wegkwijnen ;)
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
vlindermeisje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jul 2011 23:59
Contacteer:

Re: Veel te jong kitten van Marktplaats

Bericht door vlindermeisje »

En voel je vooral niet schuldig dat je veel beestjes hebt! Het is toch prachtig om ze een mooi huisje te geven?! Vooral als die hummels anders in het asiel wegkwijnen
Naja, soms is het weleens moeilijk als mensen vragen: waar me verstand zit, met zoveel dieren :(:(
Maar we hebben toch wel zoiets van: Wij houden van dieren en van hen....en geven ze veel liefde, aandacht, zorg en zorgen voor goede gezondheid. :)

Maar inderdaad... een tweede kitten waarmee ze kan opgroeien, klinkt erg wijs.....en leuk ;)
Zal het mijn vriend vertellen.:)

We zaten zelf te denken aan een Britse Langhaar, Maine Coon of Ragdoll.

Wat voor katten hebben jullie ? :)
♥ Sheba ♥ Dinky ♥ Pluis ♥ Tijger ♥ Dribbel ♥ Paco ♥ Katy ♥
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Veel te jong kitten van Marktplaats

Bericht door Mirjam86 »

Ik heb twee HTK katjes.. echte schatjes!
Naja, soms is het weleens moeilijk als mensen vragen: waar me verstand zit, met zoveel dieren
Zolang je goed voor je beestjes zorgt en ze niets tekort komen moet je je niks aantrekken van dit soort mensen hoor! Sommige mensen kopen graag een bank van €5000, andere mensen geven dat geld liever uit aan hun beestjes. Jij vraagt toch ook niet aan iemand met een dure bank waar zijn verstand zit? :lol:
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Veel te jong kitten van Marktplaats

Bericht door nellebel »

qua verzekering moet je wel goed kijken hoor. ik wilde sjefke verzekeren ook voor castratie, maar dan moet ik minimaal 1 jaar lid blijven. toen ik dat omtelde kwam ik duurder uit als wanneer ik het zelf betaalde. hier geen verzekeringen maar een spaarpot.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie