Veel te jong kitten van Marktplaats

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Veel te jong kitten van Marktplaats

Bericht door eveline1982 »

En toch zijn er veel stichtingen van katten (ook met zeer zeker goede namen) die advertenties hier plaatsten. Het is toch een veel bezochte site en zo kan je meer mensen benaderen. Daarbij vind ik persoonlijk dat het als aanbieder ook je taak is (als het om dieren gaat) om de mensen zo goed mogelijk door te lichten. Als mensen reageren zonder uitgebreide beschrijving mogen ze altijd langskomen voor een kijkje, ondertussen weet iedereen die hier is geweest dat je alsnog een pittig vragenvuurtje over je heen krijgt, en er zijn zelfs enkele mensen die zonder kitten zijn vertrokken. Mijn credo is, bij twijfel niet doen, en ik heb maar een vleugje twijfel nodig om te weigeren!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Veel te jong kitten van Marktplaats

Bericht door kansarmedieren »

Ik begrijp het wel Evelien je moet je kittens ook kwijt maar mij gaat het om het principe. Wij als stichting doen het dus niet meer.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Veel te jong kitten van Marktplaats

Bericht door eveline1982 »

Snap jou ook hoor. Ik adverteer liever ook niet met dieren alsof het spelletjes zijn, maar ik ben niet een bekende stichting die mensen makkelijk zelf kunnen vinden. Krijg wel steeds meer bekendheid onder de vrienden en familie van mensen die een kitten hier hebben gehaald, en soms bellen ze zelfs of ik een geschikte kitten heb. Maar dat gebeurt helaas te weinig om het adverteren te kunnen stop zetten. Maar om het adverteren te kunnen compeseren ben ik dus gewoon erg streng als het om het daadwerkelijk aanschaffen van de kittens gaat :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
kattengek66
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 nov 2012 13:23
Locatie: Hardenberg

Re: Veel te jong kitten van Marktplaats

Bericht door kattengek66 »

ja ik vind het ook schandalig. :-x zie ik zulke jonge poesjes van nog geen 6 weken op marktplaats staan. soms staat er een geboortedatum bij. en nog gratis ook. ik las ooit eens een bericht op marktplaats. dat je nooit kittens gratis moet aanbieden. omdat ze dan gevoerd worden aan slangen. moet er toch niet aan denken. arm beest. mijn poes Bowie kreeg ik ook al met 6 weken. veel te vroeg. maar ja die mensen wilden er van af. (niet via marktplaats) het beestje is bang en snel gestrest. vooral harde geluiden en vreemde mensen. ik heb haar eerst met het flesje gevoerd 2 weken. en vanaf 8 weken aan de kittenvoer. ze is inmiddels 13 jaar. al bejaard dus. maarre ik ben nogal snel geërgerd aan mensen die zo jong een kitten gratis aanbieden op marktplaats. dat ik ze een bericht stuur. met de mededeling. beestje is veel te jong. krijg ik als commentaar. hij is inmiddels al 8 weken. jaja! :enaughty: zie geboorte datum.
mijn kleine meid is alles voor me. kom je aan haar, kom je aan mij.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Veel te jong kitten van Marktplaats

Bericht door eveline1982 »

Ja ze denken Leuk een nestje! Of zijn te lui om de poes op tijd te steriliseren, en de kittens lijden eronder. Toch weet ik uit ervaring ondertussen dat ook kittens die veel te jong bij de moeder zijn weggehaald, ook hele leuke relaxte katten kunnen worden (praat het overigens niet goed dat mensen dit doen, maar soms door overlijden of ziekte van mamma kan het niet anders). De kittens hier zijn sociaal en hebben geen problemen met sabbelen voor ze weg gaan. Kittens die vanaf de 4de week binnenkomen breng ik groot met speciale kittenmelk en pap, dus laat de fles dan al weg omdat hun tandjes zijn doorgekomen en ze de spenen kapot kauwen en die troep dus binnen krijgen. Ik denk overigens wel dat de kittens hier relaxt weg gaan zonder problemen omdat ze hier 2 sociale katten hebben om aan op te trekken en ik de rol van mamma overneem. Ze mogen dan ook alleen bij mij sabbelen aan me handen en vingers, mensen die hier op bezoek komen (vrienden, familie) weten dan ook dat zij dat niet mogen toe laten. Maar met een hoop geduld, liefde en socialiteit kan het dus echt wel goed komen met deze te jonge kittens.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie