Veel te jong kitten van Marktplaats

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Veel te jong kitten van Marktplaats

Bericht door Sifra »

@Thoompie: lees a.u.b. even de forumregels over taalgebruik.
Anne87

Re: Veel te jong kitten van Marktplaats

Bericht door Anne87 »

Ik weet dat ik dit topic nu omhoog schop, maar ik maak er een 'hobby' van om elke dag even marktplaats af te lopen en kittens onder de 7 weken te melden als 'in strijd met de regels'. Met een zeer simpel berichtje "andere reden: Het is illegaal om katten te verkopen die nog geen 7 weken oud zijn. Zoals vermeld in de titel van de advertentie zijn deze kittens [x] weken oud." Ik hoop dat het effect heeft. Maar meer kan ik helaas niet doen.
Wie weet een tip, als iemand een keer een kwartiertje tijd over heeft op een dag, om hetzelfde te doen. Hoe meer meldingen een advertentie krijgt, hoe eerder ernaar gekeken wordt door marktplaats zelf namelijk.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Veel te jong kitten van Marktplaats

Bericht door eveline1982 »

Hoi Anna.

Helaas worden er regelmatig veel te jonge kittens aangeboden onder het mom dat ze 7 of 8 weken oud zijn :( . Zo heb ik Hope ook binnen gekregen, ik weet hoe kittens er op bepaalde leeftijden uitzien en Hope was nog maar tussen de 4 en 5 weken oud. Dierenbescherming hierop af sturen heeft geen zin. Zo heb ik van de zomer mij vaak als geintereseerde voor gedaan om adressen te kunnen krijgen! Als ik de ad + adres gegevens door stuurde naar de DB en melding maakte bij marktplaats, gebeurde er helaas helemaal niks. Maar toch, blijf ze maar "lastig" vallen bij beide instanties, hopelijk gaan de oogjes een keer open en zien ze wat er allemaal gebeurt!

Daarbij wil ik wel even melden, dat ook ik adverteer op MP. Hier is niks mis mee, want je moet zowiezo nooit dieren mee geven voor niks of als je gevoel niet goed is. Blijf als "koper" altijd op je hoede, en voor de kopers geldt ook, bij geen goed gevoel niet mee nemen. Hoe zielig je het ook vind! Want als mensen blijven kopen bij dit soort mensen, dan stopt het nooit.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Anne87

Re: Veel te jong kitten van Marktplaats

Bericht door Anne87 »

Hey Evelina ;)

Ik weet het. Ik let ook op hoe de kittens op de foto's eruit zien, en of er een datum op de foto staat. En ik weet dat er zo vaak te jonge kittens worden aangeboden en dat vind ik zo sneu. Maar het probleem is dat het zo moeilijk is om die mentaliteit te veranderen. En het enige wat ik kan doen is marktplaats lastig vallen ermee. Ik vind het fantastisch hoe jij allemaal kittens en katten opvangt en heb het naar aanleiding daarvan al eens met mijn vriendin besproken, om dat later ook te doen. En dat vond ze goed, maar nu nog niet (begrijpelijk, het huis is al vrij vol met de dieren die er nu zijn, plus drukdrukdruk met stage en werk).

En ik weet dat meer mensen adverteren. Ik ben ook niet tegen marktplaats, maar het moet wel een goed gevoel geven. Een advertentie als "kittens 5 weken oud. Mogen weg. Gratis af te halen." geeft mij geen goed gevoel. Sommige mensen adverteren ook alvast voor baasjes voor over een maand, als de kittens oud genoeg zijn, en dat is prima, uiteraard, maar kittens die te vroeg weg mogen, meld ik. Het enige dat ik nu kan doen, in de hoop dat er een keer iets verandert...
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Veel te jong kitten van Marktplaats

Bericht door Robijn »

eveline1982 schreef: Zo heb ik van de zomer mij vaak als geintereseerde voor gedaan om adressen te kunnen krijgen! Als ik de ad + adres gegevens door stuurde naar de DB en melding maakte bij marktplaats, gebeurde er helaas helemaal niks. Maar toch, blijf ze maar "lastig" vallen bij beide instanties, hopelijk gaan de oogjes een keer open en zien ze wat er allemaal gebeurt!
Het is toch van de zotte dat er niets aan wordt gedaan terwijl het gewoon illegaal is!! Als je nota bene de adressen van iemand hebt; en het bewijsmateriaal staat op marktplaats, dan is het toch heel makkelijk om bv. een boete uit te schrijven!!?
Belachelijk zeg!!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Veel te jong kitten van Marktplaats

Bericht door Robijn »

Anne87 schreef:Ik weet dat ik dit topic nu omhoog schop, maar ik maak er een 'hobby' van om elke dag even marktplaats af te lopen en kittens onder de 7 weken te melden als 'in strijd met de regels'. Met een zeer simpel berichtje "andere reden: Het is illegaal om katten te verkopen die nog geen 7 weken oud zijn. Zoals vermeld in de titel van de advertentie zijn deze kittens [x] weken oud." Ik hoop dat het effect heeft. Maar meer kan ik helaas niet doen.
Wie weet een tip, als iemand een keer een kwartiertje tijd over heeft op een dag, om hetzelfde te doen. Hoe meer meldingen een advertentie krijgt, hoe eerder ernaar gekeken wordt door marktplaats zelf namelijk.
Wat goed Anne!! Ga ik ook doen!!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Veel te jong kitten van Marktplaats

Bericht door Ms Maaike »

Tja... De politie mag niks doen op basis van onrechtmatig verkregen bewijs (onder andere bewijs aangeleverd door derden). Bovendien denk ik dat de politie denkt dat het dweilen met de kraan open is... Wel ontzettend frustrerend als dierenliefhebber. :-x
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Veel te jong kitten van Marktplaats

Bericht door Robijn »

Maar Marktplaats zou toch wel de advertentie kunnen laten verwijderen?
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Anne87

Re: Veel te jong kitten van Marktplaats

Bericht door Anne87 »

Eigenlijk zou marktplaats de gemelde advertenties door moeten spelen naar de politie. Dan is het niet onrechtmatig verkregen bewijs en kan aan de hand van een simpele ip-check of emailadres-check achterhaald worden waar iemand woont, denk ik. Dan kan de politie wel ingrijpen. Maar goed, tot die tijd vertel ik marktplaats maar keer op keer dat het illegaal is. Ook weer een tijdverdrijf tussen mijn stage-activiteiten door. ;)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Veel te jong kitten van Marktplaats

Bericht door Ms Maaike »

Vind ik ook Mariska. Gebeurt dat niet dan?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Anne87

Re: Veel te jong kitten van Marktplaats

Bericht door Anne87 »

In de tekst die je te zien krijgt als je een advertentie meldt, staat dat ze per dag duizenden meldingen krijgen en prioriteit geven aan de advertenties die door meerdere mensen gemeld zijn. Dus ik denk dat kittens niet hoog op het lijstje staan nee. Gestolen apparatuur enzo waarschijnlijk wel. Dus vandaar dat ik jullie ook oproep om mee te melden. ;) Werk de kittens hoger omhoog op de prioriteitenlijst van marktplaats.
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Veel te jong kitten van Marktplaats

Bericht door Robijn »

:eclap: :eclap:
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Veel te jong kitten van Marktplaats

Bericht door eveline1982 »

Ik denk niet dat het MP eigenlijk wat kan schelen, en misschien hebben ze het ook te druk. Er worden natuurlijk dagelijks zoveel dingen geplaatst die met fraude te maken hebben!

@Anna, een kittenopvang in de woonkamer is heel erg leuk. Als je wilt beginnen raad ik je aan om te starten met een klein nestje, en een nestje wat wat ouder is. Ik werd meteen in het diepe gegooit met 2 van 12 dagen oud en dat was stressen. Heb 2 weken lang gefrustreerd en zenuwachtig door huis gelopen. Was bij mij niet eens de bedoeling om verder te gaan, ben erin gerold en blijf nog lekker een tijd door gaan. Deze zomer heb ik te veel hooi op me vork genomen, simpelweg omdat ik geen nee kon zeggen, omdat elke kitten wel een zielig verhaal had! Ik heb me voorgenomen ak voorjaar toch strenger te zijn en niet te veel kittens op te vangen. Het kost handenvol geld en over het algemeen ben je meer kwijt uit eigen zak dan dat er binnenkomt. Daarbij raak je soms heel moeilijk (voornamelijk zwarte en zwart/witte kittens) moeilijk kwijt in het kittenseizoen. Je moet er dus rekening mee houden dat kittens soms maanden bij je zitten voor je een leuk huisje vind. Als je meer wilt weten kan je me altijd mailen hoor :) want begin nu flink off topic te gaan hahaha
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9338
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Veel te jong kitten van Marktplaats

Bericht door castratenkoor »

Eigenlijk is het niet off topic want wat jij doet Eveline is het opknappen van andermans afgerangeerde kittens. Dus juist heel erg on topic lijkt mij.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Veel te jong kitten van Marktplaats

Bericht door kansarmedieren »

Mijn mening is als je het niet eens bent met de advertentie's van markplaats van dieren dat je zelf er ook geen advertenties op moet zetten om dieren aan te bieden. Ik vind zo wie zo niet dat dieren via marktplaats aan geboden moeten worden het zijn geen dingen. Ik doe het om deze reden ook niet meer is wel zo consequent.
Plaats reactie