Kittens met 2 of alleen

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Kittens met 2 of alleen

Bericht door loek »

Oh heb niet goed gelezen...dat wil ze dus niet...;-( Kun je niet info opzoeken over een kat alleen en twee katten samen (voordelen van twee katten samen etc) Of haar hier laten lezen?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9338
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kittens met 2 of alleen

Bericht door castratenkoor »

Ik zou de kittens proberen bij elkaar te laten, of je huisgenoot neemt ze allebei of jij houdt ze allebei. Als ze maar 1 kitten wil kan ze toch een andere uitzoeken, kittens genoeg op Marktplaats, asiels, kittenopvang. Waarom dan deze twee scheiden, dat is zonde.
Spelen doen katten over het algemeen tot hoge leeftijd, maar ook als ze niet meer speels zijn, kunnen ze elkaar wassen en samen slapen.

Het niet onderspitten van poepjes, tsja deze doet het wel en de andere niet, ze "helpen" zou ik niet doen, dan loop je het risico dat ze helemaal niet meer op de bak willen.

Ikzelf heb al jaren alleen katers en dat bevalt me heel goed. Ik heb hele grote hoge open bakken (bij Blokker opruimbakken met deksel, de deksels gebruik ik niet) als kattenbak een op zolder en een beneden. Daar doen ze alles in. Overal staan ook dichte officiele kattenbakken, maar die worden amper gebruikt.

Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
lisa21
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 30 apr 2010 14:42

Re: Kittens met 2 of alleen

Bericht door lisa21 »

ik woon op een appartement,geen studentenhuis.
hoeveel keer ik ook probeer met haar te praten,ze wilt er maar 1, en ik mag ze niet allebei houden.
ze zegt dan dat ze gelezen heeft dat katten toch vooral op zichzelf zijn en dat ze wel zonder elkaar kunnen enzo,vooral als ze nog klein zijn.
ik weet echt niet wat te doen
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9338
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kittens met 2 of alleen

Bericht door castratenkoor »

Beetje egoïstisch van de huisgenoot - jammer zo kortzichtig. Ze kan toch gewoon een ander kitten nemen?!?

Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
lisa21
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 30 apr 2010 14:42

Re: Kittens met 2 of alleen

Bericht door lisa21 »

haar antwoord is" we hebben samen die poezen genomen, voor elk eentje,dus nu wil ik mijn kat"
Roosje
Lynx
Lynx
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:43

Re: Kittens met 2 of alleen

Bericht door Roosje »

Ik vind het zo gek dat het haar niet uitmaakt welke van de twee ze krijgt maar dat een ander kitten dan weer absoluut geen optie is. Wel balen dat je haar niet kan overhalen. Dan zit er waarschijnlijk niks anders op dan dat je er zelf een tweede bij haalt. Dan heeft jou kitten in ieder geval wel een speelmaatje. (en ik heb medelijden met de hare die dat niet heeft)
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
lisa21
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 30 apr 2010 14:42

Re: Kittens met 2 of alleen

Bericht door lisa21 »

denken jullie dat het heel traumatisch zou zijn voor de katjes als ze uit elkaar gehaald worden?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9338
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kittens met 2 of alleen

Bericht door castratenkoor »

Zodra ze weg is met "haar" kitten gelijk een nieuw vriendje voor de jouwe nemen. Dan zal het trauma vast meevallen.
Net als Roosje heb ik meelij met "haar" kitten.
Op de een of andere manier heb ik ernstige twijfels wat betreft haar dierenliefde........

Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
lisa21
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 30 apr 2010 14:42

Re: Kittens met 2 of alleen

Bericht door lisa21 »

ja mijn twijfels heb ik ook ,maar ik kan er spijtig genoeg niets aan doen.
is het echt nodig dat ik een nieuwe kitten neem? want als het echt niet nodig zou zijn dan hou ik het daarna liever op 1
Roosje
Lynx
Lynx
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:43

Re: Kittens met 2 of alleen

Bericht door Roosje »

Het is wel het beste voor je kitten om er een maatje bij te hebben. Zo kan hij leren met andere katten om te gaan en dan heeft hij ook gezelschap. Op deze leeftijd is het nog makkelijk er een tweede kat bij te nemen, op latere leeftijd zal dat moeilijker gaan, zeker als je kat nooit heeft geleerd hoe hij met andere katten om moet gaan.
Ik ben zelf begonnen met 1 kat en ik kon heel erg aan haar merken dat ze eenzaam was geweest als we thuiskwamen na een dag werk of school. Daarom hebben we besloten er een tweede bij de nemen.
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Kittens met 2 of alleen

Bericht door ayla »

ook ik merk dat het voor mijn katten fijner is om met 2 te zijn. alleen al qua spelen e.d. Felix is nu even uit de running en dat is duidelijk te merken aan het energieniveau van garfield. als wij een dag gewerkt hebben loopt hij over van de energie.. hiervoor speelde hij met felix. Ben je vaak weg? of juist vaak thuis? dat zijn ook dingen waar je rekening mee houden moet, hoeveel tijd heb je je voor je kat? ik zou zeker voor 2 gaan. bij mij hebben ze een woonkamer, gang, keuken en balkon tot hun beschikking, en ze vinden het heerlijk. qua kosten, het is wel iets meer per maand, maar zoveel scheelt dit nou ook weer niet, weegt in ieder geval niet op tegen het plezier wat ik heb van mijn 2 boeven.


misschien brutale vraag, maar wat is de reden dat je het dan bij 1 kat wilt houden ipv een 2e erbij?
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
lisa21
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 30 apr 2010 14:42

Re: Kittens met 2 of alleen

Bericht door lisa21 »

Ik werk thuis,dus ik ben de hele dag wel thuis.
Ik zou het bij 1 willen houden omdat het altijd al mijn idee was om er maar 1 te hebben.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kittens met 2 of alleen

Bericht door Kattenbella »

Gewoon lekker bij eentje houden dan ;-) Zeker als je veel thuis bent en eigenlijk liever maar een kat wilde. Zo heb je ook minder vervelende gevoelens tegenover je huisgenoot en kunnen jullie ook gezellig verder, zodat je het andere katje ook af en toe ziet.
Meid, er zijn zat mensen met maar een gelukkige kat ;-)

Heel veel plezier met je katje!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
lisa21
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 30 apr 2010 14:42

Re: Kittens met 2 of alleen

Bericht door lisa21 »

@kattenbella
bedankt voor je berichtje,het heeft me veel goed gedaan.
ik probeer zo goed mogelijk voor mijn katje te zorgen
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kittens met 2 of alleen

Bericht door Kattenbella »

Komt wel goed ;-)

Wel foto's tonen hier he! ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie