In verwachting

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
pamela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 dec 2008 18:01

Re: in verwachting!

Bericht door pamela »

Hmmz :???:

nu begin ik weer te twijfelen! mijn eigen gevoel zegt ook dat het een beetje vreemd is.
Maar ja ik heb toch niet de intenties om te gaan fokken, en zou haar waarschijnlijk toch laten steriliseren!
Mijn andere 2 poezen zijn ook gesteriliseerd 1 komt uit asiel dus dat was al zo en muisje hebben we zelf besloten.
Dus het is een beetje dubbel!!
Hoe kan ik zo'n rasvereniging vinden dan? ik zou daar dan wel eens heen willen bellen.
En als nou blijkt dat het niet normaal is? wat moet ik dan doen? ik ben al helemaal gehecht aan haar en wil haar door zo'n stom contract niet kwijt! :-|

Gr Pam

P.s dit is mijn 10e bericht!
Alles wat een kat doet, vind ik mooi, lief stimulerend, kalmerend en betoverend
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: in verwachting!

Bericht door Lotte »

Ik snap dat ik je aan het twijfelen breng, daarom zei ik gister ook niks.
Maar na een avondje er over nadenken vond ik toch dat ik je dit wel moest zeggen.

De keuze is uiteraard geheel aan jou. Ik snap dat je al helemaal gehecht bent aan haar, dus dat het dan heel moeilijk wordt om er objectief over na te denken.
Ik persoonlijk, maar daar hoef je je uiteraard niks van aan te trekken ;), zou het deels af laten hangen van de reden van het fokverbod. Als dit door een lichamelijke of geestelijke "fout" is (dat is namelijk de enige reden die ik er voor kan bedenken), zou ik heel goed gaan kijken naar de consequenties die dat heeft in de toekomst (belasting van zowel jij als het katje, maar ook de kosten) en of je daar mee om kan en wil gaan. Ook zou ik voor een dier met een "fout" niet het volle pond betalen.
Een "fout" vind ik in dit geval ook niet raszuiver.

Hier is een link naar een artikel wat gaat over het kopen van kittens
http://www.rasclubmainecoon.nl/rmc68.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar staat overigens ook in dat fokker een aantal kittens per nest selecteren die geschikt zijn voor de fok, dat zou het fokverbod bij jouw kitten wellicht verklaren.
In dat stuk staat ook de link naar de vereniging zelf en een telefoonnummer van de kittenbemiddeling.

Hopelijk kan je hier iets mee.

(ik hoop trouwens gewoon heel hard dat de fokker een plausibele verklaring heeft en dat je binnenkort je kitten hebt!)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
pamela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 dec 2008 18:01

Re: in verwachting!

Bericht door pamela »

Bedankt voor je snelle reactie!

Ben blij dat iemand weer even op aarde heeft gezet ;-)
Ik zal met de fokker gaan praten, ze lijkt me een redelijke vrouw en het onderlinge contact is goed dus verwacht niet dat er problemen komen.
Ik zal haar vragen waarom ik haar per see moet laten steriliseren of eventueel 200 euro per kitten moet betalen.
Het is inderdaad wel goed om te weten wrom dat is, zelf denk ik dat er niets mis is met het poesje want daar heeft ze niets over gezegd en aangezien er een verklaring van de dierenarts bij moet zitten zou ze met dat wel vertellen. toch?
Maar misschien ben ik ook wel te goed van vertrouwen.

Als ik meer weet dat laat ik het wel even weten! oke?

groetjes pam.
Alles wat een kat doet, vind ik mooi, lief stimulerend, kalmerend en betoverend
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: in verwachting!

Bericht door Lotte »

Ik ken het enthousiamse over een nieuw dier heel erg goed hoor ;) Dus ik snap je prima.
En de teleurstelling als het niet door kan gaan ken ik helaas ook, maar achteraf waren we toen blij dat er iemand wel objectief bleef. (We hadden bijna een hond gekocht die absoluut niet aan de rasstandaard voldeed, maar volgens de fokker wel)

Vraag inderdaad maar aan de fokker wat het achterliggende verhaal is. Ik ben nu wel heel nieuwsgierig eigenlijk.
Als het goed is krijg je niet alleen die verklaring van de DA maar ook een stamboom mee.
Overigens, een goede fokker wil je zowat op iedere vraag een antwoord geven, dus laat je niet met een kluitje in het riet sturen ;)

Wat betreft foto's, ik geloof dat je zelf even aan moet vragen dat je in het foto topic kan.
Via gebruikerspaneel => Beheergroepen => Vaste gebruikers.
Dan kan je daarna een foto topic aanvragen bij onze Admin
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: in verwachting!

Bericht door lievelijn »

pamela schreef:Bedankt voor je snelle reactie!

Ben blij dat iemand weer even op aarde heeft gezet ;-)
Ik zal met de fokker gaan praten, ze lijkt me een redelijke vrouw en het onderlinge contact is goed dus verwacht niet dat er problemen komen.
Ik zal haar vragen waarom ik haar per see moet laten steriliseren of eventueel 200 euro per kitten moet betalen.
Het is inderdaad wel goed om te weten wrom dat is, zelf denk ik dat er niets mis is met het poesje want daar heeft ze niets over gezegd en aangezien er een verklaring van de dierenarts bij moet zitten zou ze met dat wel vertellen. toch?
Maar misschien ben ik ook wel te goed van vertrouwen.

Als ik meer weet dat laat ik het wel even weten! oke?

groetjes pam.
ik heb het even nagevraagd bij mijn schoonouders, en ook die hebben een dergeijk contract gehad voor hun maine coon. Van een vriendin die dierenarts is weet ik dat dit bij veel hondenfokkers ook zo is. Mijn schoonmoeder vertelde me dat ze zelf ook een beetje moeite hadden met het "moeten" deel. maar na een goed gesprek met de cattery hebben snapte ze heel goed waarom dat gedaan wordt. Het is een manier om inderdaad broodfok te voorkomen etc. en om te voorkomen dat een van hun katten in het asiel/langs de weg gevonden wordt. hier vindt je een vbtje van een standaard formuliertje.. zoals je ziet staat het koop/verkoop deel daar ook in.

ik zou inderdaad gewoon even lekker vragen naar die regels, waarschijnlijk valt het dan allemaal wel mee. (die regels zijn er voor de slechterikken, niet voor jou, jij zult er geen last van hebben ;-) )
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: in verwachting!

Bericht door rieneke »

vaak is een katje prima gezond, maar heeft het ietsjes te veel wit, of het staartje is aan de korte kant, en dit soort kittens wordt vaak uitgesloten van de fok.
alleen met katjes die aan de rasstandaard voldoen wil men eventueel doorfokken.
dacht ook dat er voor kittens van fokkwaliteit hogere prijzen worden gevraagd.
dus voor jou niet echt iets om je zorgen over te maken (neem aan dat je een mooie gezellige huiskat zoekt, en geen shows wil gaan lopen?)
200 per kitten is trouwens beslist goedkoop voor een coon met stamboom.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: in verwachting!

Bericht door lievelijn »

mijn schoonouders hebben een coon met een te korte staart ( een cm of 5 :???: )
maar is wel een hele lieve (voor hun dan) kat dus zou je er zeker niet door laten tegen houden
maine coons zijn vrij gericht op hun verzorgers.. maar dat wist je vast al ;-)
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
pamela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 dec 2008 18:01

Re: in verwachting!

Bericht door pamela »

HoiHoi,

ik heb nog geen reactie terug, maar ben wel erg nieuwsgierig.
Het ras main coon spreekt mij ook het meenste aan omdat ze meer gericht zijn op hun 'personeel' ;-) .
Dit kitten kost 650 euro en ik zou dan 200 euro per kitten moeten betalen als ik besluit om toch met haar te gaan fokken.
Voor mij maakt het niets uit of veel of weing wit heeft of een korter staartje, ga er inderdaad toch geen shows mee lopen.
En ik snap hun reden ook wel wrom ze dat doen, maar voor mij kwam het een beetje raar over.
Een oud collega rade mij gelijk al af om zaken te doen met de fokker, maar jah je bent al een poosje bezig met het lieve poesje en je krijgt foto's dus dat doe je dan niet zo snel.
Ben echt blij dat er zoveel reactie op komt, zo kun je je problemen nog eens voorleggen.

Heb nu nog een nieuwe uitdaging en dat is foto's in een berichtje zetten.

tot snel pam
Alles wat een kat doet, vind ik mooi, lief stimulerend, kalmerend en betoverend
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: in verwachting!

Bericht door Lotte »

begrijp ik goed dat jij aan de fokker van jouw kat moet betalen als je toch een nestje doet?
Ben heel benieuwd wat daar dan de achter liggende gedachte van is.

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... f=5&t=1922" onclick="window.open(this.href);return false;
daar staat hoe je foto's moet plaatsen ;)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
pamela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 dec 2008 18:01

Re: in verwachting!

Bericht door pamela »

Ja dat klopt, dan moet ik dus 200 euro betalen per kitten.

En via die link heb ik het al geprobeerd, alles was me gelukt totdat ik de foto's wou verplaatsten naar de kattensite, daar loop ik stuk op.
Ja ik kon wel een link plaatsen maar dan kon je in me hele album, en das toch niet de bedoeling? of wel?
moeilijk moeilijk allemaal.

pam
Alles wat een kat doet, vind ik mooi, lief stimulerend, kalmerend en betoverend
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: in verwachting!

Bericht door Lotte »

ik pb je wel even, anders wordt het wel erg offtopic
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: in verwachting!

Bericht door Sandra W »

lievelijn schreef:ik heb het even nagevraagd bij mijn schoonouders, en ook die hebben een dergeijk contract gehad voor hun maine coon. Van een vriendin die dierenarts is weet ik dat dit bij veel hondenfokkers ook zo is. Mijn schoonmoeder vertelde me dat ze zelf ook een beetje moeite hadden met het "moeten" deel. maar na een goed gesprek met de cattery hebben snapte ze heel goed waarom dat gedaan wordt. Het is een manier om inderdaad broodfok te voorkomen etc. en om te voorkomen dat een van hun katten in het asiel/langs de weg gevonden wordt. hier vindt je een vbtje van een standaard formuliertje.. zoals je ziet staat het koop/verkoop deel daar ook in.

ik zou inderdaad gewoon even lekker vragen naar die regels, waarschijnlijk valt het dan allemaal wel mee. (die regels zijn er voor de slechterikken, niet voor jou, jij zult er geen last van hebben ;-) )
Ik denk ook dat de achterliggende gedachte gewoon in het belang van de kat is en dat er verder niets kwalijks achter schuilt.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: in verwachting!

Bericht door Sandra W »

Lotte schreef:begrijp ik goed dat jij aan de fokker van jouw kat moet betalen als je toch een nestje doet? Ben heel benieuwd wat daar dan de achter liggende gedachte van is.
Ik denk dat je die E 200,-- per kitten als je toch een nestje neemt gewoon als een dreiging van het betalen van een boete bij overtreding moet zien.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
pamela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 dec 2008 18:01

Re: in verwachting!

Bericht door pamela »

Nou ik denk dat ik het een beetje gevonden heb!
Weet niet of het nou goed is maar jullie kunnen in ieder geval nu mijn poesjes zien. :edance:

Noa is de cyperse, 3 jaar en een echte dame
Muis is de blauwe en is bijna 2 en een echte lieverd.
Saartje is de main coon kitten torbie en aan de foto's te zien is ze best een beetje eigenwijs.

Ik heb nog geen reactie van de fokker, zodra ik die wel heb horen jullie het. ;-)

Groetjes Pam :grin:

http://www.mijnalbum.nl/Album=8H4SMVFZ" onclick="window.open(this.href);return false;
Alles wat een kat doet, vind ik mooi, lief stimulerend, kalmerend en betoverend
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: in verwachting!

Bericht door Sandra W »

Wat een schatjes zeg en dit vind ik echt een heerlijk aandoenlijke foto van haar :-):

Afbeelding

groeten,
Sandra
Plaats reactie