Twijfel aanschaf 2e kat

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Nelleke
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2008 18:56

Twijfel aanschaf 2e kat

Bericht door Nelleke »

Hallo,

Ik heb een probleem, mijn heerlijke kater 3 maanden geleden moeten laten inslapen op 7 jarige leeftijd.
Hij had een ernstig hart probleem. Zijn zusje heb ik nog gelukkig maar ik heb de indruk dat ze best eenzaam is ze miauwt meer dan normaal maar is ook veel aanhankelijker aan mij geworden. Omdat ik hele dagen werk heb ik er toen 2 genomen dat ze met elkaar konden spelen en slapen. Nu ben ik erover aan het nadenken om weer een kleine kater erbij te nemen maar ik heb geen idee of ik er goed aan doe. Ik ben geen type wat het uit probeert omdat ik te snel aan zo'n diertje gehecht raak. Wie kan me hierover adviseren!! Ik zou ook wel een asiel kat willen nemen maar daar weet je nooit een achter grond van en een kitten met een volwassen kat is misschien beter of niet!!!!

Groetjes van een kattenlover.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Twijfel aanschaf 2e kat

Bericht door Sandra W »

Het is altijd lastig te zeggen of het zal werken of niet als je er een kat bij neemt, maar aangezien jouw poes aan andere katten gewend is is de kans best groot dat het goed zal gaan, zeker als je er een sociale kat bij neemt. Een kitten is inderdaad makkelijker, maar een volwassen kat kan ook heel goed gaan.

Trouwens, ik weet uit eigen ervaring (ik heb in een asiel gewerkt ;-)) dat de medewerkers van een asiel vaak heel veel over hun asielkatten weten te vertellen, aangezien ze ze goed observeren tijdens hun verblijf, dus daar hoef je je echt geen zorgen over te maken. Het overgrote deel van de katten in het asiel is gewoon heel lief en aanhankelijk en hebben alleen de pech gehad om in een asiel terecht te komen zonder dat ze daar schuld aan hebben (omdat ze bijvoorbeeld verdwaald zijn, hun baasjes zijn overleden/verhuist/gescheiden).

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Twijfel aanschaf 2e kat

Bericht door Umimeis »

Wat zijn de gemiddelde kosten van een asielkat?
Meestal zijn ze al gechipt, gecastreerd en gevaccineerd.

Ik las ergens (bij dierenhulp regio Noord-Oost) dat een kitten €70,- kost en een kat van 1 jaar of ouder €30,- kost.
Laatst gewijzigd door Umimeis op 27 jan 2009 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Twijfel aanschaf 2e kat

Bericht door lievelijn »

dat is afhankelijk van het asiel
ik <3 Vlinder
Plaats reactie