Boerderijkat

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1267
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Boerderijkat

Bericht door Leonie89 »

ik had eerst ook een slecht idee bij asiels hoor.. komt omdat je er in de media eigenlijk alleen slechte dingen over hoort.. er zijn ook mindere asiels, maar je moet gewoon goed zoeken.. en als je landelijk zoekt, zit er zeker wat bij!!
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: Boerderijkat

Bericht door Maartje »

hey ik had ook precies zo asiel, neeh daar zitten de afgedankte mindere katten, maar dat is echt een super fout vooroordeel geweest van mij zoals ik hier lees, wij hebben de 2 schatten ook van marktplaats na heel lang zoeken, we hadden toen ze 5 weken waren bezocht, ze kregen elke avond verplicht aandacht :) en overdag ook al veel, 2 kleine kinderen, meerdere katten en een hond. Mama poes was ook per ongeluk zwanger van een andere kat uit de buurt, maar we hadden echt veel vertrouwen in die mensen dat het wel goed zat, konden net zoveel vragen, bellen enz als we wilde (ook regelmatig gedaan) en nu.... het zijn echt 2 hele lieve schatten die lekker op schoot komen liggen, op bed, voor je voeten ;-) en erg graag geaaid worden, maar ook lekker ondeugend zijn...
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Boerderijkat

Bericht door Muizenis »

daar zitten de afgedankte mindere katten
'Mindere' katten zijn er niet ;-) Zoveel katten, zoveel redenen om in een asiel te belanden... maar Ik vrees dat je met het woordje 'afgedankte' de spijker wel (vaak) op de kop slaat Hoe hoog dat percentage is weet ik niet. Wat ik wél weet is dat veel kattenleed voorkomen kan worden door de kat(ten) te laten chippen en na een eventuele verhuizing dit OOK door te geven aan de 'chip-centrale'...

Groet, Pauline :cathappy: :thup:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Boerderijkat

Bericht door Lana »

Muizenis schreef: 'Mindere' katten zijn er niet ;-) Zoveel katten, zoveel redenen om in een asiel te belanden... maar Ik vrees dat je met het woordje 'afgedankte' de spijker wel (vaak) op de kop slaat Hoe hoog dat percentage is weet ik niet. Wat ik wél weet is dat veel kattenleed voorkomen kan worden door de kat(ten) te laten chippen en na een eventuele verhuizing dit OOK door te geven aan de 'chip-centrale'...

Groet, Pauline :cathappy: :thup:

Omdat er veel verdwaalde katten zitten??
Ook katten waarmee het niet klikte met vorige eigenaren toch??

Zielig hoor :-(
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: Boerderijkat

Bericht door Maartje »

ja vind ik ook zielig, als je een poesje neemt dan denk je daar eerst heel lang over na of dat wel in je levenswijze past, of je genoeg tijd hebt voor ze, of je ze genoeg aandacht kan geven, spelen enz enz enz. Zo nog veel meer op te noemen, je gaat ook vaak eerst ff bij kennissen kijken die poezen hebben of je het leuk vind, of je een allergische reactie krijgt. (kan je natuurlijk ook later krijgen maarja dan is het overmacht)

Ik heb voordat we de poesjes namen veel informatie op internet gezocht (waaronder ook dit forum) heel veel ervaringen gelezen (goede en slechte) maar ben er door overtuigd dat het iets voor mij en m''n vriend is...
Ook over de opvoeding en verzorging heel veel geleerd (een collega zei zelfs dat ik meer wist dan dat zij in jaren geleerd had :) )

Ik hoop dat steeds meer mensen hiervan bewust zijn dat ze niet zomaar een beestje (maakt niet uit wat) in huis moeten nemen...

Groetjes Maartje
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Boerderijkat

Bericht door Muizenis »

ja vind ik ook zielig, als je een poesje neemt dan denk je daar eerst heel lang over na of dat wel in je levenswijze past, of je genoeg tijd hebt voor ze, of je ze genoeg aandacht kan geven, spelen enz enz enz. Zo nog veel meer op te noemen, je gaat ook vaak eerst ff bij kennissen kijken die poezen hebben of je het leuk vind, of je een allergische reactie krijgt. (kan je natuurlijk ook later krijgen maarja dan is het overmacht)
:roll: Weet je wat zo frappant is.... Dat heel veel mensen spontaan allergisch voor katten worden op het moment dat hun lieve, kleine en schattige kitten groot begint te worden en door gebrek aan aandacht, liefde EN opvoeding uit verveling in de gordijnen gaat hangen, banken gaat bekrassen, zijn/haar behoefte overal in huis neerlegt etc.... :twisted: Jaja... wegens allergie GRATIS op te halen.... :eliar: Ik heb het net even te vaak in advertenties zien staan! Ga er ook maar eens op letten....

Groet, Pauline

En om terug te komen op het Topic; De katten die zo door mensen behandeld zijn geweest kunnen daardoor geen plekkie meer vinden. De enige plek waar ze dan nog kunnen aarden en hun gang kunnen/mogen gaan is op bij voorbeeld een boerderij... Weer een dier vernaggeld. BAH, BAH, BAH en nog eens BAH!!! :evil:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Boerderijkat

Bericht door Sandra W »

Ik ben er door mijn ruime asielervaring in diverse asiels achtergekomen dat 90% van de katten die er zitten gek genoeg helemaal niet verknipt of zielig zijn en zelfs vaak niet eens afgedankt of gedumpt zijn, maar hele gewone huiskatten zijn die geheel buiten hun schuld in het asiel zijn beland.

Veruit de meeste katten zitten er omdat hun baasjes ze nooit heeft opgehaald toen ze verdwaald waren. En daarnaast zitten katten er omdat hun baasje dood ging, omdat de eigenaren gingen scheiden of gingen verhuizen of omdat de kat niet kon opschieten met de andere dieren in het huis of met de kleine kinderen. In hun nieuwe huis doen ze het dan meestal fantastisch en hun nieuwe eigenaren zijn echt dolblij met ze.

Slecht een heel klein prcentage is als "moeilijk" te bestempelen, omdat ze oud zijn of ziek of wild of heel schuw, maar dat is echt een minderheid. Het is dus echt jammer dat het idee nog steeds heerst bij heel veel mensen dat de asiels juist vol zitten met deze "probleemkatten".

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Boerderijkat

Bericht door Muizenis »

Hahaha... ik zat al op jouw antwoord te wachten! :lol:
Veruit de meeste katten zitten er omdat hun baasjes ze nooit heeft opgehaald toen ze verdwaald waren.
Daarom heb eerder al de noodzaak van het chippen genoemd! Mensen die een kat kwijt zijn zoeken meestal alleen in het dichtsbijzijnde asiel :roll: Dit terwijl katten steeds verder van huis kunnen geraken. Door ze te chippen zijn ze landelijk via alle asiels , dierenambulances en Amivedi te traceren. Wanneer een eigenaar verhuisd is wordt helaas vaak vergeten om dit ook aan de chipcentrale door te geven. Een eigenaar is dan na een tijdje niet meer te achterhalen domweg omdat het nieuwe adres niet is doorgegeven. Dubbel triest! Zowel voor het dier als voor de eigenaar.

Groet, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Boerderijkat

Bericht door Sandra W »

Klopt, al zal het je nog verbazen hoeveel mensen er te lui zijn om naar hun kat op zoek te gaan. Als je ze dan belt hebben ze allang een andere kat (meestal een kitten) aangeschaft of vinden ze het wel best zo :???:.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Boerderijkat

Bericht door Sandra W »

Muizenis schreef:Hahaha... ik zat al op jouw antwoord te wachten! :lol:
Hahaha, ik wordt voorspelbaar :oops:

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Boerderijkat

Bericht door Muizenis »

Soms krijg ik weleens het idee, en dat is eigenlijk een hele nare gedachte, dat wanneer de zwart/witte kat niet meer bij de inrichting past de kat de deur uitgaat om plaats te maken voor eentje die beter kleurt op de nieuwe vloerbedenkking... Om het 'verkoopbaar' te maken is de kat dan ineens vals, schuw of anders onaangepast en niet meer te handhaven. Via Marktplaats even een nieuw modelletje uitzoeken en het plaatje is compleet... Totdat er weer een ander behangetje komt... asiels genoeg om zo'n overcompleet geraakte accesoire te dumpen, toch???

Tegen beter weten in... ik hoop dat ik ernaasr zit... :epray:

groet, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Boerderijkat

Bericht door Muizenis »

Hahaha, ik wordt voorspelbaar
Nee hoor! Maar het lijkt een feit te zijn dat wanneer het over asiels gaat jij een zesde zintuig hebt en in no-time een reactie geeft ;-)

Groet, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1267
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Boerderijkat

Bericht door Leonie89 »

Muizenis schreef:Soms krijg ik weleens het idee, en dat is eigenlijk een hele nare gedachte, dat wanneer de zwart/witte kat niet meer bij de inrichting past de kat de deur uitgaat om plaats te maken voor eentje die beter kleurt op de nieuwe vloerbedenkking... Om het 'verkoopbaar' te maken is de kat dan ineens vals, schuw of anders onaangepast en niet meer te handhaven. Via Marktplaats even een nieuw modelletje uitzoeken en het plaatje is compleet... Totdat er weer een ander behangetje komt... asiels genoeg om zo'n overcompleet geraakte accesoire te dumpen, toch???

Tegen beter weten in... ik hoop dat ik ernaasr zit... :epray:

groet, Pauline
je ziet inderdaad wel vaak zwart witjes in het asiel.. maar cyperse katten zie je ook veel, vind ik.. ik weet het niet.. laten we hopen dat er gewoon meer zwart/witjes op de wereld zijn dan de andere kleuren.. dat dat de oorzaak is..
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Boerderijkat

Bericht door Sandra W »

De reden is niet dat er meer zwartjes, zwart/witjes of cypertjes in het asiel komen, maar dat ze er minder snel uitgaan, omdat ze "saai" zijn en dus overgeslagen worden. Zo verzamelen zich na een tijdje vanzelf relatief meer van deze katten in het asiel dan de populaire kleuren zoals wit en rood (die vliegen het asiel uit).

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Boerderijkat

Bericht door lievelijn »

erg is dat he? snap het aan de ene kant wel een beetje maar aan de andere kant is het ook onbegrijpelijk.. net of er ook maar 1 saaie kat bestaat :roll: vind het daarom ook goed dat de zwerfkatten opvang hier in r'dam je geen "keuze"geeft.. je wilt er een of niet? enige keuze is een kitten of volwassen kat. (je kan wel aangeven hoe je woont enzo hoor, ze zullen geen volwassen buitenkat in een flatje van 50 m2 plaatsen) en als ze wa voor je hebben dan mag je komen kijken.. we hebben getwijfeld of we daar een kitten vandaan zouden halen, maar toen ik voor informatie gebeld had had ik een naar gevoel (kwam door de mevr die me te woord stond eig, wat erg jammer is) vandaar dat we toch maar iets anders gezocht hebben.

maar als ik heel eerlijk ben moet ik ook toegeven dat ik op langharige poezenbeesten val :oops:
ik <3 Vlinder
Plaats reactie