Boerderijkat

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Boerderijkat

Bericht door Uumie »

Onze Vlekkie, die nog bij mijn ouders woont, is ook geboren op een boerderij. Als kitten was ze erg aanhankelijk en lief, later werd ze wat onafhankelijker. Ze had gewoon duidelijk haar eigen regels. Maar nu is ze vrij oud en haar geestelijke gezondheid neemt duidelijk af. En ineens is ze weer heel lief en knuffelig, wil het liefst de hele dag op schoot liggen. Ik denk niet dat boerderijkatten per sé veel verschillen van huiskatten, het ligt eraan hoe goed je ze opvoedt en hoe de omstandigheden op de boerderij zijn, en natuurlijk het karakter van de kat in kwestie.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
roel77
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2009 18:28

Re: Boerderijkat

Bericht door roel77 »

wij hebben ook ooit eens een boerderijkat gehad, oscar, een rooie getijgerde kater, mijn ouders kenden de betreffende boer goed, en die had de katten eigenlijk puur voor de muizen.
Dan Oscar: het was absoluut geen aanhankelijke kat, hij was graag bij je in de buurt , kwam graag naast je liggen op de bank, of aan je voeteneind op bed , maar wilde absoluut niet opgepakt worden en al helemaal niet op schoot.
Wat wel heel erg leuk was aan oscar ( en daar stond ik waarschijnlijk alleen in) , is de stoeipartijtjes waar hij gek op was ( en ik ook) kon hem lekker op zn rug gooien en met een handschoen met m stoeien ( handen heb ik ook geprobeerd maar dat werd toch wat pijnlijk hahaha, we hadden een grote tuin met veel conniferen, en als je de tuin inliep verstopte hij zich en besprong je vanonder de struiken!, hij had ook een heel sterk jachtinstinct, dit tot wanhoop van menige duivemelker in de buurt, het was een ontzettend intelligente kat, maar absoluut geen knuffel.
Wat ik wel fijn vond aan hem dat je hem savonds gewoon naar buiten kon laten en er verder geen omkijken naar had, hij weigerde begeven moment ook de kattenbak te gebruiken, ging gewoon naar een vaste plek onder de dennen en begroef daar zn "bolus", en je kon hem natuurlijk ook prima alleen laten ( buiten welteverstaan, binnen was geen doen), hij had ook de gewoontes om deuren op te maken via de klink en op het dak te gaan schreeuwen om binnen te komen ( wat eigenlijk ook wel een beetje onze schuld was)
Helaas is Oscar op een zeker moment gewoon verdwenen, waarschijnlijk ten onder gegaan aan zn onweestaanbare jachtinstinct :(

Groetjes Roel
Bl2544
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2019 23:19

Re: Boerderijkat

Bericht door Bl2544 »

Hey hallo,

Ik woon zelf op een boerderij en ken dit probleem. Op dit moment hebben wij thuis twee nestjes maat het jammeren is dat er een in de schuur is en de ander binnen(wat uiteraard super fijn is) de poes die het nest in de schuur heeft gelegd is van zichzelf wel heel mensgericht. En juist die van binnen niet. Beide poezen zijn door een wilde kater gedekt. Dus de kittens die in de schuur geboren zijn zullen ook niet hand tam worden die van binnen zijn nu 2 weken oud en die zijn al een beetje gewend aan mensen. Het is niet zo dat een boerderij poes nare kittens ter wereld brengt maar het ligt er heel erg aan waar deze geboren worden. :smile:
Plaats reactie