# 2 poezen en 1 kater?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gesloten
Gebruikersavatar
pamela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 dec 2008 18:01

# 2 poezen en 1 kater?

Bericht door pamela »

hallo,
ik sta op het punt om een kitten in huis te halen, het gaat om een kater die een kruizing is tussen een main coon moeder en een europeese korthaar vader.
Maar zelf heb ik al 2 poezen in huis, 1 komt uit het asiel zij is nu 3.5 jaar en de ander is als zwervertje zwaar verwaarloosd bij ons gekomen en zij is 1.5 jaar.
Nou wil ik eigenlijk weten of het ook problemen kan gaan geven als de kater strax groot is en baas gaat spelen ofzo..
Ik heb geen ervaring met katers en hoop dat iemand me wat advies kan geven..

alvast bedankt

groetjes pamela
Alles wat een kat doet, vind ik mooi, lief stimulerend, kalmerend en betoverend
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: 2 poezen en 1 kater?

Bericht door Sandra W »

Een kittentje wordt meestal, na wat blazen en grommen, vrij snel zonder problemen door de andere volwassen katten in huis geaccepteerd en dan ontstaat er vanzelf een rangorde, waarbij een kater later niet persé de baas in huis hoeft te worden, omdat hij groter en sterker is, want er zijn genoeg pittige dametjes die de broek aan hebben. Dus als jouw poezen niet al te moeilijk zijn en wel wat gewend zijn hoeft dit later niet extra voor problemen te zorgen.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: 2 poezen en 1 kater?

Bericht door sandy »

Zorg er wel voor dat je de kater laat helpen voordat hij geslachtsrijp word zodat de poezen niet teveel lastig gevallen worden.
Hier is onze kater wel de baas en soms poepievervelend, 1 blik van mij is dan wel voldoende maar leuk is het niet.
Bij mn zus hebben hun 2 katers het grootste respect voor Luusje die iemand met haar diepgroene ogen iemand dood kan kijken dus het kan verkeren inderdaad :lol:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: 2 poezen en 1 kater?

Bericht door Sandra W »

Mijn katers zijn veruit groter en sterker dan de poezen (zeker de jongste kater), toch zijn ze een stuk goediger en zeker niet de baas in huis. Mijn poezen hebben wel respect voor de grootste kater, maar zijn niet bang van hem, terwijl ze onderling wel mot hebben. Het kan dus heel verschillend uitpakken.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Re: 2 poezen en 1 kater?

Bericht door Poezebal »

Op zich zou dit goed moeten gaan, het hangt er gewoon heel erg vanaf of jouw poezen een andere kat in huis accepteren, maar vaak geeft een kitten geen problemen.

Ze zullen vast en zeker een aantal keer grommen, maar vaak worden ze al wel binnen een week tot een maand vriendjes.
Misschien ook wel nooit, maar zolang ze elkaar niet lastig vallen en jij je katertje op tijd laat helpen voorzie ik niet zoveel problemen.

Je moet het toch altijd eerst proberen, en dan pas weet je of je poezen het wat vinden of niet.

Mijn katten bijvoorbeeld accepteren mijn 2 jongste kittens alsof het heel normaal is.
Logeekatten vaak net zo.

Mijn kittens hadden juist eerder zoiets, van hmm dit is?? Het jonge katertje accepteert de anderen wel, de jonge poes moet nog steeds niet zoveel van ze weten, maar ze heeft gewoon een heel pittig eigenzinnig karakter :lol:
T ligt gewoon aan je katten zelf, en je moet zelf echt doen of er niets raars aan de hand is!

Dat is ook heel belangrijk!

Ik doe altijd alsof alles heel normaal is, groet gewoon, doe mn ding en laat ze ff lekker geworden.
Toen de hond er bij kwam net zo, gewoon doen alsof je gek bent, ze moeten toch eerst wennen.

Succes!
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gesloten