# 2 poezen en 1 kater?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gesloten
Gebruikersavatar
pamela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 dec 2008 18:01

# 2 poezen en 1 kater?

Bericht door pamela »

hallo,
ik sta op het punt om een kitten in huis te halen, het gaat om een kater die een kruizing is tussen een main coon moeder en een europeese korthaar vader.
Maar zelf heb ik al 2 poezen in huis, 1 komt uit het asiel zij is nu 3.5 jaar en de ander is als zwervertje zwaar verwaarloosd bij ons gekomen en zij is 1.5 jaar.
Nou wil ik eigenlijk weten of het ook problemen kan gaan geven als de kater strax groot is en baas gaat spelen ofzo..
Ik heb geen ervaring met katers en hoop dat iemand me wat advies kan geven..

alvast bedankt

groetjes pamela
Alles wat een kat doet, vind ik mooi, lief stimulerend, kalmerend en betoverend
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: 2 poezen en 1 kater?

Bericht door Sandra W »

Een kittentje wordt meestal, na wat blazen en grommen, vrij snel zonder problemen door de andere volwassen katten in huis geaccepteerd en dan ontstaat er vanzelf een rangorde, waarbij een kater later niet persé de baas in huis hoeft te worden, omdat hij groter en sterker is, want er zijn genoeg pittige dametjes die de broek aan hebben. Dus als jouw poezen niet al te moeilijk zijn en wel wat gewend zijn hoeft dit later niet extra voor problemen te zorgen.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: 2 poezen en 1 kater?

Bericht door sandy »

Zorg er wel voor dat je de kater laat helpen voordat hij geslachtsrijp word zodat de poezen niet teveel lastig gevallen worden.
Hier is onze kater wel de baas en soms poepievervelend, 1 blik van mij is dan wel voldoende maar leuk is het niet.