# Oudere kater bij mijn poes van 1,5 jaar

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gesloten
lianda
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 dec 2008 09:27

# Oudere kater bij mijn poes van 1,5 jaar

Bericht door lianda »

Hallo ik ben nieuw hier en had een vraag. Wij hebben vroeger een kat en een poes.. kwamen uit het asiel en het was een moeder met haar zoon.. de kater ging helaas na 8 jaar al dood en de moeder 6 jaar later.. vorig jaar heb ik in december een nieuwe poes gekocht die 5 mnd oud was.. die kwam uit een gezin waar 12 katten rondliepen en vier deden ze ervan weg en wij hebben er dus een van.. dit is een lieve poes nu van 1.5 jaar en komt veel buiten is erg speels en lief voor de kinderen maar nog niet echt een schootkat.. ws door de leeftijd en speelsheid... Maar nu verlang ik toch naar een kat erbij.. lijkt me voor de poes ook leuk maar achteraf had ik er toen gewoon meteen twee van de vier mee moeten nemen maar mijn man wilde niet op dat moment.. Nu heb ik in het asiel een kater gezien van 9 jaar die echt kinderen en andere katten gewend is en ik zou die wel willen halen maar vraag me af of het verstandig is voor onze suus.. die is inmiddels als een jaar uit de katten.. oke buiten heeft ze ermee te maken maar kweet niet echt hoe ze daar op reageert.. van de zomer was er wel een aanloopkater bij ons binnen een paar dagen en daar keek ze wel naar maar deed er niet veel mee...

die andere kater die nu in het asiel zit zit er nu drie weken en zou volgens mij wel bij suus geplaatst kunnen worden,.. maar is suus nog andere katten gewend of kan je na een jaar hier niet meer van spreken.. en hoe pak je dit aan.. suus komt veel buiten is een echte jonge poes die van jagen houdt etcetc... ik wil ook niet dat ze zich straks verbannen voelt door een oudere kater..

hoe kan ik dit het beste aanpakken.. of kan ik het uberhaupt beter niet doen

gr lianda
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: een oudere kater erbij bij mijn poes vanc 1.5 jaar..

Bericht door rieneke »

de kater is andere katten gewend, en suus is nog jong en flexibel.
ik denk dat het zeker wel goed kan gaan, maar pak het met een beetje beleid aan.
dus niet de kater hoppa in de woonkamer plempen, maar eerst apart houden en geurtjes uitwisselen, en ze rustig aan kennis laten maken.
een goede introductie is het halve werk.
lianda
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 dec 2008 09:27

Re: Oudere kater bij mijn poes van 1,5 jaar

Bericht door lianda »

vandaag hebben we een lieve britse korthaar uit het asiel gehaald.. van 2jr en 4 mnd oud.. de katten hebben al kennis met elkaar mogen maken maar de nieuwe is nog vrij bang en ligt nu nog veel onder de bank verscholen.. onze eigen oude kat doet er verders niets mee
we wachten het dus af

gr lianda
Gesloten