# Nieuw katje erbij?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gesloten
patries1987
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 mei 2008 18:39

# Nieuw katje erbij?

Bericht door patries1987 »

hallo ik had ff een vraagje :-|
wij hebben nu een kater en een poes van bijna 1,5 jaar in huis... nu willen we nog graag een rood katertje maar weten niet of we dat wel moeten doen! we hebben een keer een poesje van een vriendin over de vloer gehad en daar blaast en gromde ze heel erg naar allebei..! wat raden jullie ons aan om te doen?

GRoetjes Patricia
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Nieuw katje erbij?

Bericht door jobey »

Als eerst moet je altijd beide katten de tijd geven om aan elkaar te wennen. een paar dagen is echt te kort, minstens een week naar mijn mening. Bij mij blaasde de oudste de eerste dagen ook, nu zijn ze maatjes.

als je kat 1,5 jaar is zou het wel kunnen, maar de karakters van de katten moeten natuurlijk wel bijelkaar passen. 2 dominante katten bijelkaar is niet echt een succes.

Voor de rest zou ik eens wat rond snuffelen op het forum, veel verhalen met dit soort dingen komen hier ook wel terug.
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
patries1987
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 mei 2008 18:39

Re: Nieuw katje erbij?

Bericht door patries1987 »

ja het katje is nu 6 weken mag over 2 weken weg maar hij is erg nieuwsgierig en onze kater is geholpen en erg dominant... hij kon ook niet echt vertellen wat het gedrag is van de kitten{ook een kater}
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Nieuw katje erbij?

Bericht door rieneke »

met een kitten gaat het eigenlijk altijd wel goed.
tuurlijk is het eerst grommen en blazen, je moet het even de tijd geven.
maar 8 weken is erg jong om bij de moeder weg te gaan, zo mogelijk zou ik het kitten een paar weekjes later ophalen.
kir-Lola
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 sep 2008 22:46

Re: Nieuw katje erbij?

Bericht door kir-Lola »

Hoi!

Ik had een vraagje. Ik heb twee kittens, 1 van 14 weken (lola) en de andere heb ik gister opgehaald maar is pas 6 wkn (Floortje)!! Nu dacht ik eerst dat ze na 6 wkn weg mochten maar begrijp hieruit dat het juist slecht is??
Maar wat moet ik nu doen, want de "oude" eigenaresse wou dat ik haar meteen meenam! Ze zat ook echt helemaal onder de vlooien, dus ben er wel van overtuigd dat ze slechter af is bij de fokker. Heb haar meteen ontvlooit en ze ziet er nu al meteen een stuk beter uit.

Maar de acceptatie tussen de 2 katten gaat opzich wel, Lola loopt wel te blazen en haalt uit, maar gelukkig doet ze het zonder nagels!! Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat Lola wat milder word, of moet ik gewoon afwachten?

Groetjes
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Nieuw katje erbij?

Bericht door rieneke »

gewoon afwachten, komt vanzelf goed.

in nederland mogen kittens volgens de wet weg met 7 weken.
gedragsadeskundigen raden aan het kitten pas na 12 a 16 weken van de moeder en nestgenootjes te scheiden.
dit omdat ze in deze periode erg veel van elkaar leren, zoals grenzen respecteren en omgaan met frustratie.
maar....iedere situatie is weer anders, en ik denk dat je katje nu beter af is bij jou, met een goede verzorging.
bovendien zal floortje veel van lola leren. (leuke namen trouwens!)
veel plezier met je grut!
kir-Lola
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 sep 2008 22:46

Re: Nieuw katje erbij?

Bericht door kir-Lola »

Rieneke, heel erg bedankt voor je berichtje!

Ik wist ook helemaal niet dat ze van de wet pas weg mogen als ze 7 weken zijn. Kan ik hier nog iets aan doen?
En kan ik zelf ook nog ergens mee helpen? want ik merkte ook dat ze nog helemaal geen zachtvoer eet en brokjes eet ze erg weinig. Ze krijgt nu wel 2x op een dag kattenmelk.

Maar vanmiddag was Lola in een keer met Floortje aan het spelen, maar nu Floortje echt bij me wil komen liggen, begint Lola toch weer te blazen.

Groetjes Kirsten
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Nieuw katje erbij?

Bericht door rieneke »

het zal best goed komen met lola, floortje zal haar wel wat manieren bijbrengen :smile:
kattenmelk zou ik wat minderen.
misschien vindt lola de brokjes aantrekkelijker als je ze weekt in wat warm water?
renske
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 mar 2007 21:06

Re: Nieuw katje erbij?

Bericht door renske »

als je heel graag melk wil geven kun je beter bij de dierenwinkel speciale kittenmelk(moedermelk vervanger) halen, ik denk dat dat beter is dan kattenmelk. Het zal over een paar dagen waarschijnlijk prima gaan met ze. Veel succes met de kleintjes!
Gesloten