# Zielig om een kat te nemen die niet naar buiten mag?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gesloten
jumbo
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 sep 2008 15:40

# Zielig om een kat te nemen die niet naar buiten mag?

Bericht door jumbo »

Hoi ik stel me eerst even voor. Ik ben Ria net nieuw hier. Ik heb jarenlang twee katers gehad. Het waren binnenkatten en af en toe liepen ze onder toezicht in de tuin. Een kater vond het prima binnen te blijven, de andere wilde wel graag naar buiten. Ik kwam op een appartement en heb toen de oudste kat aan een lange lijn met een tuigje buiten laten lopen. Helaas zijn ze allebei overleden. Nu wil ik twee nieuwe, want 1 is zielig want ik ben nog wel eens werken en dan ben ik 12 uur van huis en soms ga ik naar mijn kinderen in Den Helder dan blijf ik meestal een nachtje weg, dan heb ik wel verzorging voor mijn troetels hoor. Mijn vraag is: Is het verstandig om 2 katten te nemen, omdat ik dus vaak weg ben? Is het zielig om een kat te nemen die niet naar buiten mag?
Ik hoop dat iemand wat goede suggesties heeft voor mij, want ik wil heel graag een of twee katers, maar liever niet naar buiten.

groetjes Ria
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: binnenkat

Bericht door jobey »

niet naar buiten is niet meteen zielig hoor, zolang ze niet weten wat het is, is er ook niets aan de hand. Ik heb 2 poezen en die vermaken zich prima binnen, lekker spelen en klooien, en ze willen geen eens naar buiten.

Maak voordat je ze neemt de keus wel of niet naar buiten, en zodra je ze hebt moet je je daar ook aan houden, dat is wel zo makkelijk.
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: binnenkat

Bericht door sandy »

Wij hebben er 4, die alleen met mooi weer en als ik ze dus in de gaten kan houden, in de tuin mogen.
De kater aan een tuigje want die wil er vandoor wat ik niet wil.
Ze accepteren zonder problemen dat ze grotendeels een binnenleven hebben en vermaken zich prima samen en met ons :grin: ;)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: binnenkat

Bericht door Sandra W »

Als je twee kittens óf twee wat oudere binnenkatten neemt lijkt me dat er niets aan de hand is. Kijk eens in het plaatselijke asiel, daar vind je vast iets leuks...

groeten,
Sandra

PS: welkom in ons midden, we zijn een gezellug clubje ;-)!
Gebruikersavatar
clau
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 apr 2008 08:44

Re: binnenkat

Bericht door clau »

hoi

ik heb woon zelf op een appartement en heb ook 2 katten die niet buiten komen
en dat gaat prima!
Juist als je 2 katten neemt hebben ze een kameraadje om mee te spelen.
En ook is het voor je eigen gevoel niet zo zielig als je de hele dag van huis bent.

Je kunt ze natuurlijk altijd op je balkon laten maar zorg er dan wel voor dat je balkon
goed is afgeschermd!

groetjes claudine
stapelgek met jut en jul
clautje
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 aug 2008 18:57

Re: binnenkat

Bericht door clautje »

wij hebben 2 kittens en die blijven ook binnen ook als ze groot zijn ze hebben bij ons alle ruimte :lol:
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: binnenkat

Bericht door rieneke »

hier 4 katers en 1 poes op 50 m2 plus een groot overgaasd balkon.
ik heb gezorgd voor veel verstopplekjes, en hoge ligplaatsen.
ik rouleer de speeltjes, en neem regelmatig een nieuwe kartonnen doos mee.
ook laat ik ze werken voor hun eten, door het te verstoppen op moeilijke plekjes.
ze zijn tevreden en relaxed, en staan niet bloot aan allerlei gevaren, zoals het verkeer en ziektes.
ik kan het je aanraden hoor, hou ze maar lekker binnen :smile:
Gesloten