# Kitten drinkt niet

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gesloten
Gebruikersavatar
Sanne_
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 aug 2008 10:24

# Kitten drinkt niet

Bericht door Sanne_ »

Ik heb , na me ingelezen te hebben op deze site, een kitten opgehaalt. ze is 8 en een halve week en echt een schatje. (ze ziet er heel knullig uit, van boven schildpad, van onder wit en dan met onvoorspelbare oranje vlekken, een grote rond haar neus!)
Vanaf zondagavond is ze nu bij ons en ze eet goed, gaat op de bak, speelt en knuffelt, maar.. ik zie haar nooit drinken. Ik heb al een ander bakje geprobeerd en haar erbij lokken, wat met het water spelen en een druppel op een vinger doen enzo.
Melk leek ze wel erg interessant te vinden, toen ik haar daar een druppeltje van liet proeven. Dan maar kattenmelk halen?
of kan het zijn dat ze toch drinkt, maar als ik het niet zie?

Ik hoor graag jullie ideeen!!
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: Kleine kitten drink niet! Help?

Bericht door rissie »

Het kan best zijn dat je het niet ziet. Eeen kitten drinkt natuurlijk geen liters.

Wat je kan doen is een plastic bakje nemen vullen met water en met stift een streepje zetten, deze 24 uur laten staan, dan zie je vanzelf of dat de kleine drinkt.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kleine kitten drink niet! Help?

Bericht door rieneke »

ik heb sinds een paar dagen een kitten van 9 weken in huis.
heb ook het idee dat hij water nog niet snapt.
ik geef nu viyo junior, vermengd met water, en dat drinkt hij goed.
ik ga het gewoon steeds verder verdunnen.
ook geef ik z'n babybrokjes geweekt, zo komt er ook weer vocht binnen.
Gebruikersavatar
Sanne_
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 aug 2008 10:24

Re: Kitten drinkt niet

Bericht door Sanne_ »

Bedankt voor de tips, ik ga ze uitproberen!

EDIT:
hai, nog even een update,

Ik zie haar nu regelmatig wat drinken en hetnatte voer zorgt natuurlijkook al voor veel vocht. ze groeit als kool!
Ik heb veel plezier van de website! bij ieder probleem dat ik tegen kom (plassen bij mij in bed, bv) kan ik lezen hoe dat bij anderen gaat. Erg fijn om te weten dat het best normaal is en prettig om de tips te lezen! (en uit te voeren)
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1709
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kitten drinkt niet

Bericht door Umimeis »

Ik heb ook een kitten van bijna 5 maanden, en ik zie hem ook nooit drinken. En als ik hem zie drinken, dan is dat stiekum (hij denkt dat ik het niet merk, lol :lol: ) uit de vissenkom.

Ik heb een soort van waterresevoir die naast zijn brokjesresevoir staat, zou de plek misschien verkeerd zijn? Hij snuffeld er wel aan,maar drinkt er niet van (denk ik)

Hoe laat ik hem uit dat waterresevoir drinken?
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1267
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kitten drinkt niet

Bericht door Leonie89 »

het kan zijn dat hij dat niet fijn vindt, dat zijn eten en drinken bij elkaar staan.. je zou ook meerdere waterbakjes verspreid door het huis kunnen zetten.. ik zou gewoon 200 ml per dag in het waterbakje doen en s avonds kijken hoeveel er nog in zit.. maak een lijstje.. dan heb je een mooi beeld van hoeveel hij drinkt..
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1709
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kitten drinkt niet

Bericht door Umimeis »

Ja, dank je voor de tip.

Ik zie vaak dat de drinkbakjes naast de etensbakken staan bij andere mensen, dus vandaar dat ik dacht dat ze er naast moesten.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kitten drinkt niet

Bericht door rieneke »

je kan inderdaad beter niet je drink- en eetbak naast elkaar zetten.
ook is het wel goed meerdere drinkbakjes verspreid door het huis neer te zetten.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kitten drinkt niet

Bericht door lievelijn »

ik heb twee bakjes staan, had in het begin er maar één, alleen naast haar voerbak, maar toen de kat van mijn schoonouders hier een weekje kwam logeren ontdekte ze het genot van een tweede drinkbakje. Ze dronk uit allebei, dus nadat de kat van mijn schoonouders vertrok heb ik nog maar een bakje water erbij gezet. omdat ze uit allebei drinkt blijven ze allebei staan. merk gewon dat ze zo meer drinkt. heb ook geprobeerd het bakje naast het eten weg te halen, maar zag dat ze dan gewoon minder dronk, dus toen kwam het bakje meteen weer terug. gewoon een beetje mee expirimenteren! ik merkte nl. ook dat ze toch der vorkeur heeft.. wild water is gewoon het lekkerst (lees uit de vazen, uit de kraan, uit de docuhebak etc)
ik <3 Vlinder
Gesloten