# Nieuwe kitten (poesje) bij een 1 jaar oude kater

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gesloten
A J van den Ende
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2008 17:50

# Nieuwe kitten (poesje) bij een 1 jaar oude kater

Bericht door A J van den Ende »

Hallo allemaal,

Wat een leuke en vooral leerzame site is dit :-o !! 'k Heb sinds vorig jaar aug een kater die nu 1 jaar oud is Vicky genaamd . Ja tis een meidennaam omdat eerst gedacht werd dat het een poesje was. :roll: Vicky is gevonden op een boerencamping toen hij ongeveer 5 weekjes oud was. De camping heette "camping Victoria" dus vandaar de naam. Maar toen ik er dus bij de dierenarts achterkwam dat het een kater was heb ik de naam Vicky gehandhaafd omdat ik toch nog de link naar de vindplaats wilde houden en ik het uiteraard een leuke naam vond.
Maar goed om een lang verhaal kort te maken Vicky heb ik nu een jaar ( met 7 weekjes is hij bij mij komen wonen ). Het is echt een heel lief beest maar met een karaktertje niet erg aanhankelijk alleen 's morgens dan ligt ie bij me en dan sopt hij aan mijn shirt . Ik denk dat dat komt doordat hij zo jong bij de moeder weg was. Misschien weet iemand van jullie daar antwoord op of wellicht ervaringen hiermee.
Ik zal even to the point komen na lang wikken en wegen heb ik besloten er een kitten ( poesje ) bij te nemen. 'k Heb er al een op het oog dat is een kitten van 5 wkn. In sept ben ik 2 wkn vrij dan is ie 9 wkn. Ik las op dit forum ook een paar keer over een bench zijn die te huur en waar kun je die dan huren ? :?:
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Nieuwe kitten ( poesje ) bij een 1 jaar oude kater

Bericht door Sandra W »

Zeven weken is gelukkig niet zo heel jong (al is 9 weken beter) dus daar zal zijn gedrag niet door verklaarbaar worden, ze zijn dan namelijk vaak juist wat aanhankelijker, dus ik denk dat het gewoon zijn karakter is.

Je kunt een bench huren bij sommige asiels, dierenartsen en dierenpensions, maar persoonlijk denk ik niet dat het nodig is, tenzij je een extreem dominante kat hebt.

groeten,
sandra
A J van den Ende
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2008 17:50

Re: Nieuwe kitten ( poesje ) bij een 1 jaar oude kater

Bericht door A J van den Ende »

Hallo Sandra,

Bedankt voor je reactie !! Net ben ik door Vicky aangevallen 'k zat gewoon rustig op de bank en hij viel mijn hand aan en kauwde erop alsof hij op een bot zat te kluiven. 'k Baal zo van dit gedrag en ben zo bang dat hij dat kitten straks wat aan doet. Dus misschien dat ik toch maar even een bench ga regelen. 'k Hoop echt dat het goed gaat :-|
Gesloten