# Kattenbak verplaatsen?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gesloten
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

# Kattenbak verplaatsen?

Bericht door evaleeuw »

Hallo!
Binnenkort krijgen we een kitten (poes) en nu zit ik boordevol vragen die al voor een groot deel beantwoord zijn via dit forum!!! Keep up the good work!.

Maar nu heb ik toch nog een vraagje:

Omdat ik overdag naar mijn werk ben (8-17) wil ik het katje op de slaapkamer houden totdat ze wat groter is. Natuurlijk heeft ze dan een kattenbak nodig en een eet- en drinkbakje. Mag ik de kattenbak verplaatsen als ik weer thuiskom of als het katje groter is of is het beter de kattenbak helemaal niet te verplaatsen??

Mijn huiskamer loopt over in de keuken en is behoorlijk groot (bij elkaar +/- 45 m2) is dit te groot voor een kitten?


Alvast bedankt voor het beantwoorden voor mijn vragen! :pdtbis:
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Kattenbak verplaatsen?

Bericht door jobey »

niks is te groot voor een kitten. Je moet er gewoon voor zorgen, dat er een krabpaaltje is wat speeltjes en natuurlijk wat je al zei, de eten en drink bakjes en de kattenbak. Ik heb zelf ook in het vorige huis lopen slepen met de kattenbak, jobey had er hier geen last van, je moet zel wel steeds op dezelfde plek neer zetten, dat wil nog wel eens belangrijk zijn.

Ook zou je kunnen overwegen om 2 kattenbakken te nemen, zo hoef jij niet te slepen. Kattenbakken zijn ook niet erg duur, tenminste als je een gewoon model neemt.
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: Kattenbak verplaatsen?

Bericht door rissie »

Slepen tussen 2 plaatsen is inderdaad geen probleem, zolamg het maar 2 vaste plaatsen zijn en staat de kattenbak buiten de slaapkamer, dan de slaapkamer deur dicht houden.

Dan weet ze vanzelf dat ze naar optie 2 moet, tom van mij was vandeweek ook aan het zoeken optie 1, nee, optie 2 nee.
En hij maar zoeken en rondjes lopen, had ik de bak in de week staan om hem schoon te maken :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Kattenbak verplaatsen?

Bericht door Shaz »

Ik verplaats de kattenbak ook wel hoor. Normaal staat hij op zolder, maar net buiten de kamer in het halletje bij de trap. Maar als ze op zolder zitten zet ik de bak daar neer. Dat snappen ze prima.
En een kitten kan nooit teveel ruimte hebben dus dat is geen probleem.
groetjes Sharon
Gesloten