# Kat voor binnen en in de ren

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gesloten
bea
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2007 09:45
Locatie: Doetinchem

# Kat voor binnen en in de ren

Bericht door bea »

Wij zouden graag weer een kat willen maar onze vorige katten zijn zijn vergiftigd. Deze liepen ook buiten nu willen we een ren plaatsen zodat er geen kat meer los loopt. Nu zou ik graag willen weten welke rassen het meest geschikt zijn om binnen te houden.
Onze vorige katten waren britse kortharen.
Mijn voorkeur gaat uit naar weer een britse korthaar of een ragdoll
heeft iemand ervaring met deze katten en die nooit buiten komen.
Groet Bea
Gebruikersavatar
diana1982
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 sep 2007 13:55
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door diana1982 »

ja kan ze beide nemen, heb een ragdoll hier en die neemt genoegen met de ren en zo ken ik er nog wel meer

denk ook niet dat het rasafhankelijk is, maar wat ze gewend zijn ;)
True love is the love from an animal
Gebruikersavatar
Brig
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 nov 2003 12:36
Locatie: Lelystad

Bericht door Brig »

Bea,

Het maakt eigenlijk niet uit wat voor een kat je neemt. Wij hebben Maine Coons, Siamezen en HTK en ze zijn allemaal tevreden met hun ren.

Brigitte
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Ik denk niet dat het ras veel uitmaakt. Als je een kat neemt die gewend is aan binnen blijven, dan komt het helemaal goed. Kittens zijn ook niet gewend om naar buiten te gaan, dus dat is natuurlijk ook een optie. Bijna alle katten kunnen prima binnenblijven als ze niet anders gewend zijn. Mijn katten komen ook nooit buiten en dat gaat prima!
Wel zou ik zorgen voor voldoende speelmogelijkheden, zoals bijvoorbeeld een flinke krabpaal.
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Brits kortharen hóeven inderdaad niet zo naar buiten. Onze Ragdoll óók niet zo. MainCoons, Angora's ed wllen wél graag actief bezig zijn dus een góed alternatief moet je wel kunnen bieden.
Perzen en Russisch blauw zijn óók vrij rustig van karakter vlg mij.
Maar als je een kitten neemt, die dus niet wéét wat buiten is, is binnen houden zelden een probleem.
Gesloten