# Eenzaam?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gesloten
Gast

# Eenzaam?

Bericht door Gast »

hallo,

ik heb onlang een heel lief een ondeugend poesje gekocht shila ze is nu 17 weken maar als wij naar bed gaan en de deur achter ons dicht doen begint ze te miauwen dit gaat soms wel 5 a 10 min door met langer tussenposes.
Ook miauwt ze als wij smorgen wakker worden en wij gaan ons aan kleden enzv dan hoort ze ons en dan gaat ze net zo lang door tot dat we de deur voor haar open doen dit doen we sinds kort gelijk als we wakker worden maar ik weet niet of dit wel de bedoeling is omdat je haar nu beloond voor iets wat je eigenlijk niet wilt. mijn vraag is kan dit eenzaamheid zijn omdat ze natuurlijk de hele acht alleen of is het gewoon een andere manier om aandacht van ons te krijgen?
heeft iemand hier een oplossing voor zelf zitten we er aan te denken om er nog een poesje bij te nemen dat is natuurlijk nooit verkeerd maar zal het hier ook mee over gaan dat is de vraag....
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Hallo! Allereerst gefeliciteerd met Shila! :-P
Wij hebben een soortgelijk iets gehad, en wij hadden wel 2 katten (nu zelfs 3). Een van onze katers hield ons hele nachten uit de slaap door aan de slaapkamerdeur te krabben. We hebben echt van alles geprobeerd, maar hij was inventiever.
De uiteindelijke oplossing voor ons was de stofzuiger op de overloop zetten met een verlengsnoer (met aan/uitschakelaar) naar de slaapkamer, en elke keer dat hij probeerde te krabben, op de schakelaar drukken zodat hij schrok. Dit hebben we maar een paar keer hoeven doen, sindsdien slapen wij (bijna) elke nacht rustig door! ;-)
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 338
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Als je echt niet wil dat je katje op jullie slaapkamer komt is de tip van claudia wel wat. Verder denk ik dat je inderdaad erg consequent moet zijn en niet toegeven aan het gemauw, ook niet 's ochtends als jullie wakker zijn.

Onze twee poezen komen in onze slaapkamer, persoonlijk vind ik dat erg gezellig en zij ook. Maar als je dat niet wil, tja.

Een speelkameraadje is meestal wel een schot in de roos, of de aandachtvragerij dan vermindert? Ik weet het niet hoor, wij hebben nu gewoon twee poezen die aandacht vragen :grin:
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Bij ons hielp het wel echt toen we er een poesje bij namen. Eerst zat Minerva ook heel zielig te piepen bij de slaapkamerdeur, maar dat is gestopt vanaf het moment dat Luna er was. 2 poesjes laat je ook makkelijker een middag alleen dan eentje heb ik ervaren. Voor de poesjes is het sowieso gezelliger om samen te zijn! ;-)
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 338
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

ja hoor, ik ben ook helemaal voor meerdere poezies, maar het vragen om aandacht is bij pitou helemaal niet verminderd, en bille wil gewoon ook haar portie aandacht. :grin: Dat ze het gezelliger hebben, denk ik ook wel ;-)
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gast

Bericht door Gast »

bij mij is het punt niet dat ik haar niet op de kamer wil hebben want dat hebben we ook al geprobeert maar dan gaat ze alleen maar lopen ravotten en als ze dat iets ziet bewegen dan sringt ze van hier naar daar.
ze kan eigenlijk helemaal niet boven komen want wij hebben de deur dicht naar boven ze kan alleen in de kamer en in de keuken komen.
dus ik kan haar ook niet echt laten schrikken als ze ergens aan krapt het enige is dat ze miauwt en dat is erg vervelend en dan vraagt ze smorgen ook gelijk veel aandacht van je.
Gebruikersavatar
mara30
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 mar 2005 20:34

Bericht door mara30 »

Hoi,
Ik heb twee broertjes, waarvan een vaak 's nachts bij de slaapkamerdeur aan het mauwen is of aan de deur krabt. De ander doet het (bijna) nooit. En waarom die ene het wel doet en de ander niet, zou ik niet weten. Ik reageer er soms wel op (en da's waarschijnlijk hartstikke fout, maar ja ik wil toch echt verder slapen en hij kan erg hardnekkig zijn). Als ik dan kom, kan hij soms heel hard gaan spinnen en heb ik inderdaad het idee dat het hem alleen om de aandacht gaat. Maar ja aan gezelschap van een andere kat hoeft het dus niet te liggen. Hoewel ik wel groot voorstander ben van meer dan 1 kat. Als ik zie hoeveel deze twee met elkaar optrekken (slapen, wassen, spelen), ben ik heel blij dat ik ze allebei heb meegenomen uit het asiel. Daar kan mensenaandacht niet tegen op.

Gr Mara
Gast

Bericht door Gast »

hartstikke bedankt voor jullie tips :grin:
ik ga hard op zoek naar een goed lief en leuk gezelschap voor shila (poesje) want uit alle antw kan ik uithalen dat het zeker geen kwaat kan en zeker de moeite waard zal zijn om er nog 1 bij te nemen om zo te kijken of dat is wat misschien helpt.
maar graag zou ik natuurlijk nog meer ervaringen horen want ik hoor nu al dat ik in ieder geval niet de enige ben met een soort gelijk iets (probleem)

groetjes en een pootje van shila
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Je katje is nog maar een kindje en vraagt nog veel aandacht. Zeventien weken is nog niet zoveel op een heel kattenleven ;-)
Ben je veel van huis en is je katje veel alleen, dan zou ik zeker nadenken over een tweede katje erbij.
Dat gekke gedoe in de slaapkamer zal minder minder als je kat ouder wordt. Ook dit is kindergedrag.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gast

Bericht door Gast »

op zich ben ik wel veel weg tussen de middag is er wel weer iemand thuis en dan pas om half 5 weer ze krijg dan op zich wel genoeg aandacht en daar vraagt ze dan ook wel om maar ik denk zelf ook dat ze zich tussen door wel een beetje verveeld en dat we zeker druk op zoek moeten naar een poesje erbij...

kennen jullie iemand of heben jullie zelf een een nestje met kittens en is dat in de regio gelderland (borculo) dan hou ik me aanbevolen opzich mag ze ook wel wat ouder zijn maar zeker niet ouder dan een jaar
ze zeggen ook dat het beter is dat je je eigen poes mee neemt om te kijken of het klik want als ze elkaar niet mogen heb je er nog niks aan natuurlijk


groetjes shila en haar baasje
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Shila, hou sites als marktplaats e.d. maar eens goed in de gaten. Ook advertenties in een locale krant of bij de supermarkt. Het seizoen is namelijk net weer aangebroken, dus binnenkort zijn er kittens in overvloed! ;-)
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Je eigen poes meenemen veroorzaakt alleen maar stress, er zal vrijwel nooit gelijk een 'klik' zijn tussen 2 katten.
Je moet niet verwachten dat ze elkaar in het begin al gelijk geweldig vinden.
Er gaat wel een gewenningsperiode aan vooraf, nu is zij nog jong en als er een kitten bijkomt kan dat wel reuze meevallen.
Maar met een oudere kat zal die kans wel groter zijn.
Hou daar wel rekening mee, meestal na een weekje zijn ze wel gewend aan elkaar.
Pas wel op waar je je katje haalt, op de marktplaats worden vaak kittens voor woekerprijzen gevraagd die niet eens ge-ent zijn of zelfs ontwormd.
De meesten zitten er alleen voor het geld en buiten hun katten maar al te graag uit daarvoor omdat kittens erg gewild zijn.
En anderen zijn te bedonderd om hun katten te laten helpen en proberen op deze manier van hun kittens af te komen.
Het gebeurt dan ook vaak genoeg dat je een ziek kitten meekrijgt.
Allicht dat er in jullie buurt een asiel of opvang zit? Dat kan je makkelijk vinden op de katten.startpagina.nl.
Daar zitten vaak hele lieve ongewenst kittens die ook graag een liefdevol huisje willen ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 338
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Oh ja, wat sandy zegt, het gat nooit van bij het begin goed hoor tussen twee poezeis (of toch zeer zelden) Wij hadden pitou zo'n drie jaar en hebben toen twee al wat oudere kittens in huis genomen. Dat gaf toch wel een week of drie spanning tussen onze oudste en één van de twee nieuwe. De andere nieuweling hebben we na zes weken een ander huisj gegeven, hij leek mij niet echt gelukkig en voor pitou was hij een enorme stressfactor. Misschien was het mettertijd wel goed gekomen, maar ik kon het niet langer aanzien. Hij heeft het nu heel goed bij z'n nieuwe baasje en gelukkig kan ik hem daar nog heel vaakzien. M'n twee dames zijn nu de dikste vriendinnetjes, dus uiteindelijk is het wel eind goed al goed, maar ik dacht op een gegeven moment ook dat het nooooooit meer goed ging komen. Ik zeg dit niet om je af te schrikken hoor ;-) maar zo ben je gewaarschuwd en hoef je je verwachtingen van een onmiddellijke acceptatie niet té hoog te stellen. Veel succes met de zoektocht naar een vriendje of vriendinnetje voor Shila :smile:
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Bericht door tacuma »

Ook een fijne site om te kijken is dierenasiels.com. De meeste asiels zijn daar bij aangesloten, en je kan er op verschillende manieren zoeken, ook per asiel. Je kan dan eentje in de buurt kiezen b.v. Er staan foto's van de katten (en honden!) en een korte beschrijving over karakter en evt. achtergrond. Ik heb al drie katten maar kijk er nog steeds... :icon_shifty:

Groetjes van Laura.
Gebruikersavatar
mara30
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 mar 2005 20:34

Bericht door mara30 »

Ja via dierenasiels.com ben ik ook aan mijn twee katjes gekomen. Was een leuke zoektocht en op een gegeven moment zag ik deze twee op een foto en wist ik dat dat ze moesten worden (moest mijn man nog wel overhalen, want we waren eigenlijk op zoek naar een). Maar zoals gezegd nooit spijt gehad dat het er twee zijn geworden.
Gr Mara
Gesloten