# Jonge poes

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gesloten
Yvon

# Jonge poes

Bericht door Yvon »

Wie kan mij wat tips geven?
We hebben sinds 2 dagen een poezen dame in huis...(die bij haar vorige baasje veel te verduren heeft gehad)
Is natuurlijk nu heel bang......maar als ze bij je komt ooh zo lief
Ze heeft de allereerste enting gehad maar dat is ook alles, hoe pak ik dit nu aan? eerst thuis laten gewennen en dan enten,steriliseren en chippen.
Of dit direkt doen?
En natuurlijk wie heeft er tips om haar het best te laten wennen.

leuk al die mensen die een kitten moeten maar zodra ze groter zijn de poezen droppen.....
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Hoi Yvon,

hoe oud is het poezemeisje?

Want steriliseren heeft niet zo'n haast hoor. Dat gebeurd meestal rond de 7 of 8 maanden.

Laat haar maar even lekker gaan. Het is al een heel goed teken dat ze lekker bij je komt kroelen ;-) Het is een idee om lekker veel met haar te spelen. Met bijvoorbeeld een verenstok :grin:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Yvon

poezen-dame

Bericht door Yvon »

Hoi Ilona,

deze poezen dame is 10 maanden oud.
normaal zit ik niet zo gauw met de handen in mijn haar, maar ben nooit begonnen met een poes van deze leeftijd. (en bij mijn vorige poezen was ik zelf vrij stipt met alles....enten etc

maar bedankt voor je reaktie
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Hoi Yvon,

als je haar altijd binnen hebt en ze dus niet in aanraking komt met andere katten geeft het niet dat je even wacht met enten hoor.
Mijn kat was volwassen toen ik haar kreeg en behoorlijk gestrest. Ik heb toen eerst een tijdje gewacht tot ze wat meer op haar gemak was voor we aan de entingen, anti worm enzo begonnen.

Ik vond het vooral belangrijk dat ze eerst vertrouwen in mij had en dat ze wat meer rust had voor we vanalles met haar gingen doen.

Groetjes Lotte
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Is sluit me aan bij Lotte. Ze kan anders een entreactie krijgen door de stress. Verwen haar lekker met knuffels en lekker eten. Geef haar haar eigen plekje. Als ze gewend is bespreek dan met je dierenarts wat je het beste kn doen. Ik denk dat in haar geval een enting ook wel volstaat, maar dat zou ik nog even overleggen met je dierenarts.
Succes en veel plezier met je meiske!

Bella
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Onze jongste van nu ruim een jaar is ook nog steeds niet ge-ent.
Zij kwam ook heel schuw bij ons met 4 maanden, dus leek het mij ook verstandiger te wachten tot ze wat rustiger is en gewend aan ons en de andere katten.
Nu is ze dus al lang en breed gewend maar blijft soms wat schrikachtig dus vandaar dat zij nog steeds niet ge-ent is.
Ze raakt heel gauw in paniek met vreemden en in de korf krijg ik 'r al helemaal niet dus ik laat haar binnenkort gewoon thuis enten, gelijk met de anderen.
Kost wat meer maar minder stress voor haar.
Als ze niet buiten komt en er is geen kater is huis kan de sterilisatie ook wel even wachten ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gesloten