Help.. spijt van mijn katten

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Help.. spijt van mijn katten

Bericht door castratenkoor »

Afbeelding

Afbeelding
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1623
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Help.. spijt van mijn katten

Bericht door Asse-Poes »

Ook wel fijn om te lezen dat ik niet de enige muts ben... :lol:
Hier mogen ze ook alles, slapen in bed, lopen mee naar het toilet waar ze dan op schoot komen om een knuffel te halen.
Ze komen alleen niet op het aanrecht tijdens het koken maar ze zitten vaak wel op een stoel naast ons aan tafel, als wij eten. Best gezellig!
En bedelen doen ze niet.

Wij passen ons leven aan aan de katten. En dat kost eerlijk gezegd geen enkele moeite.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Help.. spijt van mijn katten

Bericht door nellebel »

Ik merk dat ik vooral met een glimlach naar die foto’s kijk en geen moment denk jakkes haren ofzo hahaha


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
MissMeow
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 sep 2022 08:39
Locatie: Amstelhoek

Re: Help.. spijt van mijn katten

Bericht door MissMeow »

Eerlijk verhaal, moedig om te vertellen. Maar ik snap ook dat het reacties oplevert bij anderen.

Ook ik ben niet helemaal vrij van bagage en merk dat ik met 2 kittens in huis ook tegen dingen aanloop. Een opgeruimd huis, bijvoorbeeld, is voor mij rust in mijn koppie, dus is voor te stellen dat dit wat stress op kan leveren. Maar ik zie het als een uitdaging! Als een mogelijkheid zelf ook weer te groeien. De controle weer wat meer los te laten. En met geduld de katjes tegemoet te treden. Op deze manier wordt het weer positief! Al is het volgens mij -net als met kinderen- zo, dat obstakels/ twijfel er gewoon bijhoren. En ik vind dat dat er ook mag zijn en mag worden uitgesproken! Niets is altijd alleen maar leuk en mensen die dat beweren zijn voor mij niet helemaal geloofwaardig.

Probeer om te denken, meis! Dat is jouw les in dit leven. De katjes zijn met een reden op jouw padje gekomen, dus maak er het beste van. Dan zullen jullie allen er profijt van hebben.

Wat ik doe is net als wat Rik omschrijft; ik neem de regie terug door hun structuur te geven en die van mij erop aan te passen. Ik doe het beter omdat er routine is in huis! En zij daarom ook 😊

Succes!
Mama van Knox Elfi🐈(Knox, m) en Knikita Loki🐈‍⬛(Knikita, v)🐾 "Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt"✨️Shiva, Allstar, Amor✨️
Fotoalbum
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Help.. spijt van mijn katten

Bericht door Zotvanpoezen »

MissMeow schreef: 14 okt 2022 08:57 Eerlijk verhaal, moedig om te vertellen.
Helemaal mee eens.
Maar ik snap ook dat het reacties oplevert bij anderen.
Ik wou niemand beledigen, hoor ;-)
De foto's zijn wel grappig en illustreren hoe tolerant sommigen onder ons kunnen zijn.
Nog twee laatste 8-) :
Afbeelding

Afbeelding

@ Annet: Die haren in de pan zijn geen ramp, die was je er zó af ;-)
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Lily1997
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2022 15:44

Re: Help.. spijt van mijn katten

Bericht door Lily1997 »

Je verhaal doet me erg denken aan mijn eigen persoonlijke ervaring. Ik ben pas samen gaan wonen met mijn vriend. Mijn vriend werkt vaak late shiften, dus ik misten net als jou wat gezelschap in huis. Ik ben ook voor een katje gegaan, omdat de diertjes makkelijker alleen kunnen zijn en zelfstandiger zijn als honden. We hebben een 8 jaar oude kater geadopteerd. De week voor de adoptie werd ik opeens enorm zenuwachtig en vond ik geen rust in mijn hoofd. De dag voor de adoptie vond ik het opeens allemaal een slecht idee, maar omdat het asiel al betaald was konden we moeilijk terug. De eerste weken met de kat in huis waren voor mij heel moeilijk. Net als jou had ik enorm veel weenbuien en voelde me enorm schuldig. Ik stond zelfs op het punt de kat terug te brengen naar het asiel. Terwijl onze kat vanaf dag één de liefste kat ooit is. Hij slaapt rustig in de zetel, miauwt enkel als hij echt honger heeft en komt heel graag knuffelen, maar toch voelde het als een indringer. Uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat het niet aan de kat lag, maar aan mij. Het alleen gaan wonen is een grote verantwoordelijkheid en een kat erbij nog meer. We zijn nu twee maanden verder en het was met kleine stapjes wennen aan elkaar. Ik kan nu met blijheid zeggen dat ik niet meer zonder mijn katje kan. Geef het tijd en gun jezelf vooral rust. Hou in je achterhoofd dat je katten nog steeds dieren zijn en niet 24h aandacht en verzorging nodig hebben.
MKkitten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jun 2023 11:04

Re: Help.. spijt van mijn katten

Bericht door MKkitten »

Hoe is dit nu afgelopen ? Zijn de 2 katten er nog bij zonnebloem? 🤔
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1623
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Help.. spijt van mijn katten

Bericht door Asse-Poes »

Geen idee...
Zonnebloempje is na 30 september niet meer op het forum geweest.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Miloe
Lynx
Lynx
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 mei 2023 15:56
Locatie: Groningen

Re: Help.. spijt van mijn katten

Bericht door Miloe »

lavenderlily schreef: 09 okt 2022 20:47 Ik wil er nog even aan toevoegen dat ik een autistische stoornis heb met veel paniekaanvallen.
Wat heeft dat ermee te maken? Ik heb een bipolaire stoornis met 5 psychoses meegemaakt. Gebruik dat nooit als excuus. Sinds 15 jaar altijd poezebeestjes in huis gehad en altijd goed voor gezorgd. Zelfs tijdens psychoses. Mijn katten stonden altijd op nummer 1.

Dit wilde ik even kwijt
Cats choose us; we don't own them.

~ Kristin Cast
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Help.. spijt van mijn katten

Bericht door nellebel »

Miloe respect


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
OMH
Poema
Poema
Berichten: 220
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Help.. spijt van mijn katten

Bericht door OMH »

nellebel schreef: 08 jun 2023 13:00 Miloe respect AfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ook van mij. Soms is eerlijk zijn niet gemakkelijk, petje af!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1623
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Help.. spijt van mijn katten

Bericht door Asse-Poes »

Geldt dat dan ook niet voor Lavenderlilly, die dat vertelde als steun voor Zonnebloempje?

(Ook al snap ik niet hoeveel katten Lavenderlilly nu eigenlijk had of heeft)

Naja, off topic allemaal 😀
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Help.. spijt van mijn katten

Bericht door nellebel »

Ik heb respect voor miloe dat ze haar verhaal durft te vertellen. Maar vooral dat ze durft uit te spreken dat je zoiets nooit als excuus moet gebruiken om niet voor je dieren te zorgen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
lavenderlily
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 dec 2009 09:15

Re: Help.. spijt van mijn katten

Bericht door lavenderlily »

Ik heb 3 katten. Een poes van 13, een van 9 en een kater van 8. Alle 3 vanaf kitten bij mij. Ik had er meer. In 2021 en begin 2022 de laatsten laten inslapen, net als mijn hondje eind 2023.
En wie zei dat ik mijn dieren niet goed verzorg?
blikopener van Divah(13), Lucy(9), Pino (8) en Brammetje, 3 mnd.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1623
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Help.. spijt van mijn katten

Bericht door Asse-Poes »

lavenderlily schreef: 10 aug 2023 21:50 En wie zei dat ik mijn dieren niet goed verzorg?
Niemand zei dat
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Plaats reactie